اخبار داغ

امام جمعه موقت قزوین:

برجام نتیجه اعتماد ملی‌گرایان به غرب بود/ حجت الاسلام ابوترابی عامل نجات اسرا از چنگال منافقین بود

برجام نتیجه اعتماد ملی‌گرایان به غرب بود/ حجت الاسلام ابوترابی عامل نجات اسرا از چنگال منافقین بود
امام جمعه موقت قزوین گفت: کودتای ننگین ۲۸ مرداد حاصل اعتماد غلط ملی گرایان به امریکا بود و امروز صحنه برجام ما نتیجه همان اعتماد به غرب است که ما امتیازات زیادی در برجام به امریکا دادیم که نتیجه غلبه همان تفکر ۲۸ مرداد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین  حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: امام محمدباقر(ع) می‌فرمایند؛ «شیعه ما نیست مگر کسی که تقوای الهی و طاعت خدا را پیشه خود قرار دهد»، برخی از ما فقط ظواهر را نگاه می‌کنیم و می‌گوییم قلب و دلت پاک باشد، در صورتی که معنای قلب و دل پاک را نمی‌دانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
 
,
وی افزود: قلب فقط یک عنصر مادی نیست بلکه قلب پاک در چشم پاک، سخن پاک، عمل پاک باید تجلی پیدا کند و اطاعت خدا در جمیع امور یعنی مدنظر داشتن خدا در همه امور، که معنای تقوای الهی را دارد.
,
 
,
این خطیب نمازجمعه با اشاره به عملکرد قاطع نیروهای امنیتی در شناسایی انبارهای کالاهای احتکار شده اذعان کرد: همه ما باید حقوق یکدیگر را رعایت کنیم، امروز شرایط اقتصادی و فروش برای همه اقشار سخت شده است اما شما برادر بازاری اهل رعایت باش و انصاف در فروش داشته باش، نباید کسی از این بازار آشفته به فکر منافع خود و دریافت سودهای کلان باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: امروز شاهدیم دشمنان خارجی و داخلی در حال ظلم به مردم ایران هستند چرا عده ای اهل نماز و مسلمان باید به احتکار کالا بپردازند و به فکر منافع خود باشند و به همشهریان خود ظلم کنند.
,
 
,
امام جمعه موقت قزوین با عرض تسلیت ایام شهادت امام محمدباقر ابراز کرد: امام باقر(ع) ۵۷ سال عمر کردند و در این مدت ۱۹ سال بر مردم امامت داشتند این امام بزرگوار سه ساله بودند که صحنه فجیع و جنایت بار کربلا را مشاهده کردند، با توجه به زحمات این امام همام، نشر احادیث شکل گرفت و زمینه ای برای شکل گیری دانشگاه اهل بیت ایجاد شد و در زمان امام صادق(ع) ۴ هزار شاگرد اهل فقه و علم تربیت شدند.
,
 
,
وی یادآور شد: شهادت مسلم بن عقیل جزو مناسبت‌های هفته جاری است، حضرت مسلم اولین سفیر و سرباز سیدالشهدا بود که با ایستادگی خود نشان داد دشمن آماده خونریزی است و با اینکه ۱۸هزار کوفی با مسلم بیعت کرده بودند اما با بی وفایی سرباز امام را تنها گذاشتند.
,
 
,
قابل با اشاره به درپیش بودن عید سعید قربان گفت: عید قربان تجلی بندگی است، حضرت ابراهیم(ع) به حد کمال بندگی رسیده بود که حاضر شد فرزندش را به دست خود در راه خدا قربانی کند و شیطان را از خود راند و امروز حاجیان ما با عمل به این سنت بر مجسمه شیطان سنگ بزنند.
,
 
,
وی ابراز کرد: همه مومنان باید تلاش کنند حتی اگر خود توان کامل ندارند اما با همکاری دیگر مومنان در قربانی روز عید سعید قربان سهیم شوند و با قربانی گوسفندان به محرومان جامعه کمک شود.
,
 
,
این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: همه باید در مراسمات قربانی، برگزاری جشن عید قربان و همچنین عزاداری‌های ایم محرم باید به نظافت شهر توجه کافی داشته باشیم به خصوص دشمن قدار در حد آلوده کردن یک شربت در هیئت‌ها به مردم ما صدمه بزند، بنابراین دست اندرکاران ایستگاه‌های صلواتی توجه لازم را داشته باشند.
,
 
,
وی با بیان اینکه ۲ فاجعه بزرگ در مکه رخ داده است، عنوان کرد: در سال ۶۶ کشتار حاجیان به بهانه‌های واهی صورت گرفت که بسیاری از حاجیان ما با شلیک مستقیم ماموران آل سعود به خاک و خون کشیده شدند و کشتار شیعیان در صحنه منا دومین جنایت بود که در حدود ۵۰۰ نفر از حاجیان ایرانی جانباختند، این حوادث نشان داد آل سعود متولی شایسته ای برای حرم شریفین نیست.
,
 
,
امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: اگر نگوییم تعمدی این حوادث رخ داده اما با قاطعیت می‌توان گفت این حوادث براساس بی موالاتی و بی توجهی وجود داشته است، بنابراین از مسئولان کشور درخواست داریم پیگیر حقوق شهدای مظلوم حج باشند و غفلت نکنند، جان این عزیزان قربانی شد اما حقوق خانواده‌های آنها باید پرداخت شود. 
,
 
,
وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور در ۲۶ مردادماه گفت: اسرا مردان صبور و باایمانی بودند که دشمن را پشیمان کردند و یکی از پیروزی‌های ما در صحنه نبرد با صدامیان مقاومت آزادگان بود که در تمام شکنجه‌ها مردانه ایستادند که نمونه این معلم بصیر و شجاع مرحوم حجت الاسلام ابوترابی بود.
,
 
,
قابل اضافه کرد: سردار آزادگان حجت الاسلام ابوترابی شخصیتی بود که در دوران اسارت بسیاری از اسرا را حمایت کرد و اجازه نداد آنها ناامید شوند و به دامان دشمن پناه ببرند، مرجوم ابوترابی خدمت بزرگی به اسرا کرد و هزاران اسیر را با سلامت برای حفظ انقلاب به کشور بازگرداند. 
,
 
,
وی با اشاره سالروز کودتای ننگین ۲۸ مردادماه اذعان کرد: این کودتا به علت اعتماد غلط ملی گرایان به امریکا رخ داد، امروز صحنه برجام ما نتیجه همان اعتماد به غرب است، امتیازات زیادی که ما در برجام به امریکا دادیم نتیجه غلبه همان تفکر ۲۸ مرداد بود.
,
 
,
این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: آقای مصدق در دهه ۳۰ به امریکا اعتماد داشت اما انگلیسی‌ها را قبول نداشت، در صورتی که هر دوی این کشورها حیله گر هستند باید امروز مراقب باشیم اعتمادهایی که از سوی برخی به انگلیس می‌شود، نمی‌دانند چندبار باید تجربه اعتماد به غرب را داشته باشند.
,
 
,
وی تصریح کرد: روز عرفه روز نیایش و دعاست، امام صادق(ع) فرمودند؛« اگر کسی در ماه رمضان برای طلب مغفرت کاری نکرده و عقب مانده است خود را به عرفات برساند و از خدا طلب توبه کند» این روز احدی از درگاه خدا ناامید نخواهد شد. 
,
 
,
امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: این روزها شاهد کشتار مردم یمن و تضاد عجیبی از سوی دنیای غرب هستیم.
,
 
,
وی در پایان تاکید کرد: امریکا طی سال‌های اخیر به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی سوریه علیه مردم این کشور، به آنها حمله کرد اما هواپیماهای آل سعود هر روز یمن را بمباران می‌کنند و حتی به دانش آموزان و کودکان رحم نمی‌کنند در این شرایط سازمان ملل با یک اظهار تاسف موضوع را تمام می‌کند و امریکا به علت پیمان استراتژیک با سعودی‌ها سکوت کرده است که این نشان از تناقض گویی‌های امریکا در بحث حقوق بشر است.
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه