اخبار داغ

ائمه جمعه استان کرمان تأکید کردند؛

هدف آمریکا از مطرح کردن جنگ صحنه‌سازی و شعار است/مشکلات اقتصادی کشور ریشه داخلی دارد/پیروی از ولایت کشور را از تلاطم ها نجات می دهد

هدف آمریکا از مطرح کردن جنگ صحنه‌سازی و شعار است/مشکلات اقتصادی کشور ریشه داخلی دارد/پیروی از ولایت کشور را از تلاطم ها نجات می دهد
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   راه آرمان,  ,  , راه آرمان, ؛ ,

امام جمعه کرمان:هدف آمریکا از مطرح کردن جنگ صحنه‌سازی و شعار است

, امام جمعه کرمان:هدف آمریکا از مطرح کردن جنگ صحنه‌سازی و شعار است, امام جمعه کرمان:هدف آمریکا از مطرح کردن جنگ صحنه‌سازی و شعار است,

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در آئین نماز جمعه شهر کرمان که در محل مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهارداشت: حضرت علی(ع) فرمودند تقوای را در همه زوایای زندگی رعایت و از خدا اطاعت کنید.

,

وی با بیان اینکه یکی از زمینه‌های بسیار مهم در رابطه با درگیرشدن افراد به گناه، زمینه‌های اجتماعی است و باید به این نکته توجه داشته باشیم که هیچ کدام از این زمینه‌ها علت تمام و کافی برای ارتکاب گناه نیست افزود: یکی از عوامل اجتماعی که تأثیر بسیار در انجام دادن گناه دارد محیط ناپاک و آلوده است.

,

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از زمینه‌های گناه محیط ناپاک اقتصادی است که افراد را به گمراهی می‌کشد گفت: کسانی که مرکب‌های گران‌قیمت سوار می‌شوند و در جامعه به‌دنبال خودنمایی هستند در به انحراف کشیدن دیگران نقش دارند.

,

وی با بیان اینکه محیط ناپاک فرهنگی نیز می‌تواند زمینه‌ساز گناه شود بیان کرد: هرکس دو پرونده اعمال نزد پرودگار دارد یک‌پرونده شخصی و یک پرونده اجتماعی و شاید کسانی به‌سبب رفتارهای ما نسبت به اسلام بدبین و منحرف شوند.

,

حجت‌السلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه کسانی که فضای سیاسی را آلوده می‌کنند و باعث می‌شوند افرادی خط راست و درست را گم کنند افزود: یکی از دستورات دین اسلام جلوگیری از پراکندگی و شیوع گناه است.

,

وی با بیان اینکه کسانی که به‌دنبال ترویج‌زشتی‌ها و گناه هستند عذابی بزرگ در این دنیا و در آخرت در انتظار آنهاست تصریح کرد: کسانی ‌که شایعات گناه را ترویج می‌دهند و آبروی کسانی را می‌برند مثل کسی است که گناه را آغاز کرده است.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه جامعه‌ای که امر به معروف را ترک کند و تماشاچی شود هم زمینه‌ساز گناهان بعدی را فراهم می‌کند افزود: این افراد باعث می‌شوند تا هر فسادی در این جامعه رواج پیدا کند.

,

وی با بیان اینکه در زمان حال آزادگان حجت خدا هستند در میان ما و راهشان همچنان باقی است گفت: مدافعان حرم، مدافعان مرزهای جمهوری اسلامی و ... هم ادامه دهنده راه شهدا، ایثارگران و آزادگان ما هستند.

,

حجت‌السلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به مناسبت‌ها و روزهای بزرگی که در این ماه پربرکت در پیش داریم بیان کرد:  روز عرفه که روز نیایش است و عید قربان روز بازگشت به‌طرف معبود که دو روز مهم در دین مبین اسلام هستند.

,

وی با بیان اینکه کودتای آمریکایی‌ها برای بازگشت شاه را در پیش داریم گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه از آمریکا صدمه دیده است و در دستور کار آمریکا جهان‌خوار به غارت بردن سرمایه‌های ایران است.

,

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه به شهادت رساندن زائران بیت‌الله الحرام توسط صعودی‌ها از حمایت‌های آمریکایی‌ها برخوردار بود تصریح کرد: به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل را در همین راستا می‌دانیم.

,

وی با بیان اینکه اصل به وجود آمدن رژیم جعلی اسرائیل توسط امریکا است و اگر این رژیم کنترل نشود جهان اسلام را به نابودی می‌کشاند گفت: چگونه کسی که خادم‌الحرمین است کودکان دبستانی در یمن را به خاک و خون می‌کشد.

,

حجت‌السلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده است که مسائل اقتصادی کشور عمدتا ریشه در داخل کشور دارد بیان کرد: می‌طلبد کسانی که در بخش اقتصادی تا زمان حال فعال بودند و موفق عمل نکردند جای خودشان را به افراد لایق و توانا بدهند تا جلوی افزایش قیمت‌ها و دیگر مشکلات اقتصادی گرفته شود.

,

وی با بیان اینکه مذاکره با رژیم ظالم آمریکا بیهوده است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداریم افزود:‌ برجام و ده‌ها سند بدعهدی‌های آمریکا گواه این موضوع است.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران باعث شده تا آمریکا جنگ نظامی را از دستور کار خود بردارد گفت: هدف آمریکا از مطرح کردن جنگ، صرفا صحنه‌سازی و شعار است.

,

وی با بیان اینکه کشور ایران توان این را دارد به گونه‌ای عمل کند که آمریکا جنگ اقتصادی را نیز از دستور کارش بردارد افزود: آمریکا باید همه مراکزش نابود شود تا حیاتش کاملا از بین رود بنابراین باید هوشمندانه عمل کنیم تا جریانات سیاسی علیه نظام به کشور صدمه نزند.

,

امام جمعه رودبار جنوب:پیروی از ولایت کشور را از تلاطم ها نجات می دهد/آل سعود بویی از اسلام نبرده است

, امام جمعه رودبار جنوب:پیروی از ولایت کشور را از تلاطم ها نجات می دهد/آل سعود بویی از اسلام نبرده است, امام جمعه رودبار جنوب:پیروی از ولایت کشور را از تلاطم ها نجات می دهد/آل سعود بویی از اسلام نبرده است,

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی خوب و زیبا حرف زدن را یک امتیاز دانست و اظهار داشت: بر اساس روایات اهل بیت (ع) زبان کلید هرخیرو شری است که باید مواظب زبانمان باشیم هر حرفی را در هر جایی بر زبانمان نباید بیاوریم.

,

وی حق زبان بر انسان را پاکیزه نگه داشتن از زشتی ها و پلیدی ها دانست و بیان داشت: ائمه اطهار و بزرگان دین هیچ وقت کلمات زشت بر زبان نمی آوردند حتی به دشمنان خود توهین نمی کردند و ناسزا نمی گفتند.

,

امام جمعه رودبارجنوب سلامتی و آسایش انسان را در سلامتی و نگه داشتن زبان دانست و تاکیدکرد: بعضی وقت ها،اگر زبان بلغزد و اشتباه کند دیگر نمی شود آن را جمع کرد.

,

خطیب جمعه رودبار جنوب ولایت را مهمترین اصول از اصل های اسلام دانست و عنوان کرد: نماز و اعمال دینی بدون ولایت بی فایده است.

,

گروهی بیان داشت: آل سعود نمونه ای از کسانی هستند که ولایت ندارند و به اسلام ضربه می زنند، آل سعود بویی از اسلام نبرده است.

,

خطیب نمازجمعه رودبارجنوب از مردم ایران به عنوان ولایتمدارترین مردم نام برد و ابرازداشت: ولایتمداری و پیروی از ولایت کشور را از حوادث و تلاطم ها نجات داده و با رهبری شایسته مقام معظم رهبری تمام فتنه ها را پشت سر گذاشته ایم.

,

وی در ادامه ب ه فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اقشارمختلف مردم اشاره کرد و افزود: وحدت عمومی بین مردم و مسئولین موجب رفع مشکلات می شود.

,

خطیب جمعه رودبارجنوب مهمترین بحث در سخنان رهبری را اقتصادومشکلات اقتصادی دانست و افزود: به فضل الهی با وحدت و نظارت این مشکلات را پشت سر می گذاریم.

,

حجت الاسلام گروهی گفت: عرفه روز بزرگی است که بایدقدر آن را باید بدانیم خدا با عرفه مشکلات ما را حل خواهد کرد که دعا سلاح انبیا است،دشمن از این مراسمات ما می ترسد باید این مراسمات را پرشور برگزار کنیم.

,

امام جمعه رفسنجان:امروز در جمهوری اسلامی ابوموسی هایی نداریم که زیر بار تحمیل مذاکره با آمریکا برود

, امام جمعه رفسنجان:امروز در جمهوری اسلامی ابوموسی هایی نداریم که زیر بار تحمیل مذاکره با آمریکا برود, امام جمعه رفسنجان:امروز در جمهوری اسلامی ابوموسی هایی نداریم که زیر بار تحمیل مذاکره با آمریکا برود,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اصلاح ذات البین اظهار داشت: اینکه بگوییم همه مدیران فاسد هستند یک گناه نابخشودنی است در یک مجموعه ای ممکن یک یا چند نفر فاسد باشند هرچند همین هم زیاد است ولی ما مدیران خوبی داریم که زحمت میکشند طبیعی است که افرادی که چوپ لای چرخ نظام می کنند یک نفر هم باشد زیاد است.

,

وی افزود: باید از همه مسئولان و مدریانی که خالصانه و دلسوزانه برای مردم کار می کنند مخصوصا مدیران شهرستان و استانمان تشکر کنیم، به ویژه افرادی که بشتر برایشان حرف درست می کنند باید بیشتر قدردانی کنیم همچون شهردار محترم که همت می کنند و شهر با کمبود منابع درامدی در حال حرکت جدیدی است اما شایعه درست می کنند که شهردار می خواهد برود حرفهای بی پایه و سند است باید کمک کنیم به کمک مسئولان بروید اگر عیب و نقصی دارند دوستانه تذکر دهید.

,

رمضانی پور گفت: از همه رسانه ها و خبرنگاران و کسانی که دلشان برای کشور می سوزد طلب می کنیم که کمک کنند به شرایط پیشرفت شهرستان تا آینده ای بهتر برای ان داشته باشیم.

,

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه با عرض تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز امام باقر(ع) بیان داشت: امام باقر(ع) برای بازسازی و محکم کردن پایه های تشیع باید جریانات محکمی را ایجاد میکردند و در این راستا جریانات متعدد فکری ، اعتقادی و علمی ایجاد، شاگردان را تربیت و مکتب علمی حوزه را براه انداختند .

,

وی با گرامیداشت سالروز ورود اولین گروه مردان جهاد و استقامت همچون کوه استوار ، آزادگان سرافراز در سال 69 به میهن اسلامی خاطر نشان کرد: درس هایی را که آزادگان ما دارند پندهایی که دارند را بایستی برای نسل نو تبیین کنیم این آزادگان ناگفته هایی دارند که لازم است در مدارس و محیط های آموزشی مطرح شود.

,

رمضانی پور گفت: در زمان اسارت اردوگاه نبود شکنجه گاه بود اسرا را در سیاه چال ها با شکنجه های سخت آزا میداند 44 هزار اسیر در عراق حضور داشتند در برابر 70 هزار اسیر از عراق در یاران حضور داشتند ، آزادگان سرمایه های ارزشمند در میان ما هستند که باید حفظ شوند.

,

امام جمعه رفسنجان با اشاره به روز عرفه این روز را روز طلب مغفرت و بهره مندی از رحمت الهی برشمرد و بیان داشت: مراسم معنوی دعای عرفه عصر روز سه شنبه 30 مردادماه از ساعت 14:30 در مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی)  رفسنجان برگزار می شود .

,

وی خاطر نشان کرد: عید سعید قربان روز تقرب جستن به خدا و گذشتو ایثاری و توجه به سنت حسنه قربانی و دادن گوشت به فقراست و نماز عید قربان نیز در ابتدای صبح چهارشنبه 31 مردادماه در محل مصلی اقامه می شود.

,

رمضانی پور گفت: نهادهایی همچون کمیته امداد و بهزیستی به فقرا تسلط دارند و مردم می توانند گوشت های قربانی خود را تقدیم این نهادها کنید.

,

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به کودتای امریکایی 28 مردادماه در سال 32 اظهار داشت: این ماجرا درس خوبی است به همه کسانی که در دلشان عشق رابطه به آمریکا دارند، در سال 32 عده ای نسبت به آمریکایی ها اعتماد کردند آیت الله کاشانی را رها کردند و جاپایی برای آمریکا ایجاد کردند و باعث شد عرصه را از زیر پای انان بکشنند و محمد رضای خائن را دوباره باز گردانند.

,

وی افزود: اینکه امروز بحث مذاکره با آمریکا را بیان می کنند برای همه ملت نیست برای برخی پروژه های فشار است برای ترسوهاست  برای واپس گرایان ، این کشورهای ظالم غربی و اروپایی هستند که اعمال فشار کنند برای دولتمردان و مسئولان؛ این یک سناریو و یک ترفند است یک نقشه است می خواهند وانمود کنند که ما حاضریم مذاکره کنیم اما مسئولان نظام خاضر نیستند

,

رمضانی پور ادامه داد: این مذاکره نیست یک ابزار است یک چماق و یک پتک بر سر ملت است ما نباید خام بشویم بیانات رهبر حکیم را بشنویم مطالعه کنیم راه را راهبر بیان می کند خیر را هادی برای ما ترسیم می کند ما باید گوش شنوا و جان پذیرا داشته باشیم.

,

وی تصریح کرد: مذاکره اعمال فشار است همچون معاویه با امیر المومنین با دسیسه عمرعاص که حکمیت را بر ایشان تحمیل کردند  امروز ما در کشورمان ابوموسی هایی نداریم که زیر بار زور و فشار و تحمیل اینچنین مذاکراتی بروند.

,

رمضانی پور با اشاره به بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب در جمع کثیری از مردم کشورمان بیان اشت: مشکلات اقتصادی ریشه داخلی دارد و زاییده نحوه مدیریت و سیاست گذاری هاست ارز  سکه راببینید چگونه مدیریت کردند و 20 هزار دلار به حلقوم افرادی که استحقاق نداشتند ریختند سکه را چه کسانی میگیرند .

,

وی بیان داشت: از دستگاه قضا می خواهیم با سازمان های مربوطه به ویزه بانک مرکزی و سیاست گذارانی که واگذاری ارز و سکه داشتند برخورد قاطع و شایسته به انجام برسانند.

,

رمضانی پور ادامه داد: راههای برون رفت از مشکلات در داخل کشور است مدیران مدیریت کنند تدبیر به خرج دهند و وظیفه شناس باشند، رئیس جمهور کشورمان می بایست حداقل چند وزیر را کنار می گذاشتند، وزرای صنعت، رفاه، اقتصاد و مسکن را با سرعت کنار می گذاشتم عمده مشکلات مربوط به اینهاست که گرفتاری ایجاد کردند، تعلل رئیس جمهوری قابل پذیرش نیست و مجلس بایستی با استیضاح این وزرا را برکنار کند؟!

,

خطیب جمعه رفسنجان گفت: آقای رئیس جمهور زندگیتان را به سان متوسطین جامعه برسانید آیا با یک میلیون تومان می توانید زندگی کنید چرا بیفکر و بی غم هستید به فکر مردم نیستید پشت تلویزیون حرف بی مدرک می زنید خدا راضی نیست این ملت هم ناراضی اند.

,

وی تصریح کرد: حمایت از دولت، مجلس و دستگاه قصا بر همه ما واجب است اما منتها باید تحرک کنند.

,

رمضانی پور بیان داشت: ما در جنگ با آمریکا پیروز شدیم در جریان طبس در دفاع مقدس ما پیروز بودیم دشمن حمله نظامی نخواهد کرد و نمی تواند ، در تهاجم فرهنگی دشمن هم ما پیروز شدیم،متولدین همان سالها شهدای مدافع حرم و معتکفین ما هستند فن اوری راهیان نور ، راه اندازی اربعین حسینی ، دعای عرفه نمونه های از این کارهای فرهنگی است.

,

وی تصریح کرد: امروز دشمن جگ تمام عیار اقتصادی راه انداخته که با صبر و شکیبایی شما مردم در این جنگ هم دشمن شکست خواهد خورد.

,

رمضانی پور در ادامه با اشاره به شناسایی انبارهای احتکار اخیر در کشور بیان داشت: احتکار در بسیاری از استانها و شهرستانهای داشتیم که مواد اولیه و ضروری مردم را اختفا کردند در رفسنجان هنوز کشف نشده اگر شما مردم برخورد کردید با این موارد و اطلاعاتی دارید سپاه و اطلاعات و نیروی انتظامی را در جریان قرار دهید.

,

امام جمعه فاریاب:مشکلات اقتصادی کشور ریشه داخلی دارد

, امام جمعه فاریاب:مشکلات اقتصادی کشور ریشه داخلی دارد, امام جمعه فاریاب:مشکلات اقتصادی کشور ریشه داخلی دارد,

حجت الاسلام علی رفیعی درخطبه های نمازجمعه شهرستان فاریاب ظهر امروز با اشاره به دیدارهزاران نفر بارهبر معظم انقلاب اظهار داشت مشکلات اقتصادی کشور ریشه درداخل کشور دارد
وی خاطرنشان کرد؛ به نظر اغلب کارشناسان مشکلات اقتصادی کشور در سوء مدیریت در قوه مجریه است بالاخص سه وزارت خانه صنعت ومعدن وتجارت،وزارت مسکن و وزارت اقتصاد می باشد
خطیب نماز جمعه فاریاب افزود: باتوجه به راه حل های ارائه شده از طرف اقتصاد دانان این مشکلات قابل حل می باشد
امام جمعه دربخش دیگری از سخنان خود ابرازداشت برخی از اقتصاددان نیز نامه هایی نوشته اند و راه کار هایی خوبی ارائه داده اند و نکته دیگر از بیانات رهبر فرزانه این بود که جنگ نخواهد شد چون ما اقتدار نظامی داریم و بخاطر همین اقتدارمان دشمن جنگ را از دستور کار خود خارج کرده و مذاکره با آمریکا نخواهیم کرد.
و همین اجازه ای هم که داده شد اشتباه بود البته ایشان قبلا هم فرموده بودند و من خوشبین نیستم ولذا شروط نه گانه گذاشت که متاسفانه نادیده گرفت شد و توجیه کردند در نتیجه مذاکره تاثیر ندارد که البته صددرصد تاثیر گزار هم بود و امریکا از نبود همین شرایط سوء استفاده کرد و بد عهدی نمود امروز اگر مذاکره شود معنایش این است که ابزاری دست دشمن داده ایم وآنها از همین ابزار استفاده کرده و فشارهایی را بر ما وارد میکنند مذاکره با آمریکا یعنی نقد دادن و نسیه گرفتن.
خطیب نماز جمعه گفت؛ سیاست ترامپ مثل سیاست معاویه در جنگ صفین است معاویه وقتی شکست را جلو چشم خود دید از مشاوران خود استمداد طلبید و مشاوره دادن که قرآن ها را بالای نیزه و کار به حکمیت رسید و کلاه سر ابو موسی اشعری گذاشتند امروز هم مشاوران ترامپ مشورت میدهند مذاکره بودن پیش شرط ودو قطبی کردن جامعه و چه بسا کلاه گذاشتن سر ابو موسی های اشعری غرب زده بگذارند.
حجت الاسلام رفیعی در ادامه خطبه به روز عرفه و دعای عرفه اشاره نمود و افزود: اگر چه روز عرفه عید نیست اما ارزش آن کمتر از عید نیست چرا که روز قبولی توبه و انابه است
وی در ادامه عید سعید قربان را گرامی داشت و این روز را تبریک گفت و روایتی از پیامبر نقل کرد که سفارش به قربانی و اطعام نموده
حجت الاسلام رفیعی درپایان سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: آزادگان اسطوره های صبر و استقامت هستند و آنها باصبر و ایمان راسخ خود برگه برنده ای از یک ملت آزاده را در تاریخ ثبت کرده اند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
انتهای پیام/م
,
 
انتهای پیام/م
,
 
انتهای پیام/م
,
 
انتهای پیام/م
,
 
,
انتهای پیام/م
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه