اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

مشکلات اقتصادی با وحدت بخش های مختلف جامعه حل می شود/مسئولان چشم امیدشان را از آمریکا برگردانند

مشکلات اقتصادی با وحدت بخش های مختلف جامعه حل می شود/مسئولان چشم امیدشان را از آمریکا برگردانند
ائمه جمعه و خطبای نماز جمعه شهرهای مختلف استان چهارمحال و بختیاری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف جامعه پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد با تاکید بر اشد مجازات برای مفسدان اقتصادی افزود: در برخورد با این افراد باید طبق قوانین شرع عمل و از مسامحه، رحم و شفقت خودداری کرد.


امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به لزوم برخورد با مفاسد اقتصادی در کشور، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور ثروتمند است و ما اگر از این منابع به‌خوبی استفاده نکنیم و اجازه دهیم برخی از افراد در ارکان نظام نفوذ کنند و مفاسد اقتصادی شکل بگیرد، منابع کشور رو به نابودی می‌رود، بنابراین با این افراد باید قاطعانه برخورد شود.

فاطمی با بیان اینکه تضعیف نظام حرام است، بر پیگیری مطالبات مردم از مسیرهای معقول تاکید کرد و گفت: بی شک همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند به دولت تذکر می دهیم اما آن را تایید می کنیم.

وی همچنین گفت: تجربه تاریخی کودتای ۲۹ مرداد عبرتی برای مسئولان نظام در مواجه با آمریکا و کشورهای غربی است.
فاطمی، کودتای امریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد ثابت کرد که غرب هیچگاه قابل اعتماد نیست.

وی ادامه داد: این واقعه اسفناک تاریخی برای شرایط امروز کشور درس عبرتی ارزشمند برای مسئولان کشور است تا بار دیگر با با بی وفایی و بی اعتمادی آمریکا و اروپا مواجه نشوند.

فاطمی با اشاره به رفتار کشورهای اروپایی در موضوع برجام تصریح کرد: احتمال می رود ماندن اروپا در برجام برای محدود کردن ایران باشد تا آمریکا با آسودگی هرکار که می خواهد انجام دهد.

امام جمعه موقت شهرکرد خاطرنشان کرد: به جای اعتماد به غرب که برای کشور هزینه بردار است باید امور داخلی کشور را تنظیم کرد.
وی همچنین با تاکید بر مراقبت در خصوص کسب مال حلال، افزود: طبق آیات و روایات دین اسلام، رزق حلال خوردن از بالاترین عبادت ها و والاترین سعادتهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های این هفته شهر فارسان جمعه گفت: جنگ ۸ ساله، دفاع مقدس ملت ایران در برابر تهاجم بعثى - آمریکایى بود. ملت ایران بعد از ۸ سال دفاع تاریخى در تابستان سال ۱۳۶۷ با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در حالى با پایان جنگ مواجه شد که غیر از آگاهان سیاسى و اهل تحلیل، بسیارى پیروزى تاریخى ملت ایران را به تحقیق احساس نمى‏کردند.

وی تصریح کرد: حتى برخى از ساده‏لوحان داخلى و یا وابستگان به خارج در تابستان ۶۷ چنین جلوه مى‏دادند که ایران در جنگ با شکست مواجه شده است و خون‏هایى که درراه دفاع از عقیده و میهن ریخته شده است به هدررفته است.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب در همان سال ۶۷ به‏صراحت پیروزى ملت ایران در جنگ را اعلام کرد، اما تا زمانى که آزادگان ملت ایران که در چنگال رژیم بعث عراقى اسیر بودند آزاد نشدند این پیروزى بزرگ بر همگان آشکار نشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک پور افزود: درواقع امر جشن پیروزى در دفاع ۸ ساله با اندکى تأخیر و در هنگام آزادى رادمردان مقاوم ایرانى برگزار شد. ازاین‌جهت باید بازگشت آزادگان به میهن اسلامى را جشن پیروزى ملت ایران در دفاع ۸ ساله دانست. جشنى که ملت به‏واقع آن را جشن گرفتند و درسى که از آن آموختند این بود که ملتى که مقاومت و ایستادگى را پیشه خود سازد و با اتکاى به خدا درراه اهداف خود بایستد درنهایت پیروز خواهد شد، هرچند در کوتاه‏مدت برخى ساده‏لوحان و یا وابستگان و خائنان، ایستادگى و مقاومت ملت ایران را سرزنش کنند.

وی اظهار داشت: امروز نیز ما باید بدانیم که پیروزى در جنگ اقتصادى با صبر و مقاومت ملت و رشادت عمومى مردم است که محقق مى‏شود.

وی بیان داشت: برخى کوته‏نظران و یا خائنان امروز نیز چنین القاء مى‏کنند که ایستادگى در برابر دشمن حاصلى ندارد و پیروزى و سرافرازى در پى آن نخواهد آمد و بهتر است که هرچه زودتر در برابر دشمن تسلیم شویم. این خائنان و یا ساده‏لوحان سعى مى‏کنند افکار عمومى را به این‌سو سوق دهند که مقاومت فقط هزینه‏ها را زیاد مى‏کند و نباید ایستادگى کرد. درحالی‌که درس آزادگان به ملت ایران این بود که ایستادگى باعث پیروزى است و طعم تلخ صبر به‌مرورزمان و با ایستادگى امت اسلامى منجر به طعم شیرین پیروزى مى‏شود. این روز را گرامی می‌داریم و محضر همه آزادگان و رادمردان شهرستان فارسان تبریک عرض می‌کنیم .

امام‌جمعه فارسان گفت: اما در مورد روز جهانی مسجد که 30 مرداد سالروز به آتش کشیدن مسجد القصی است

وی افزود: در میان مساجد اسلامى از ابتداى ظهور اسلام تاکنون، مسجدالاقصى از اهمیت و تقدس ویژه و خاصى برخوردار بوده است. چراکه این مسجد تاریخى که سابقه احداث آن به زمان داوود نبى و حضرت سلیمان بازمی‌گردد، در ابتداى اسلام نیز، قبله اول مسلمانان گردید و سومین حرم شریف الهى به شمار مى‏رود که در آیه‏۲۱ سوره مائده، قرآن از آن با عنوان «اَرضَ المُقَدّسَه» یادکرده است.

وی تصریح کرد: از سوى دیگر این حرم شریف ارتباط تنگاتنگى با حادثه معراج رسول گرامى اسلام (ص) دارد و خداوند متعال نیز در نخستین آیه سوره اسرا به جایگاه و موقعیت آن اشاره و پیرامون آن را مبارک عنوان مى‏کند.

وی بیان داشت: اما این مسجد شریف و مقدس، از زمان اشغال کشور فلسطین توسط رژیم صهیونیستى همواره موردتعدی و تجاوز واقع‌شده و صهیونیست‏ها بااطلاع از جایگاه این مسجد به‏عنوان نمادى براى اتحاد مسلمین جهان و عاملى وحدت‌بخش در تقابل با دولت اسرائیل براى آزادى فلسطین، نابودى آن را از همان ابتداى پاى گذاشتن به این سرزمین مقدس، در دستور کار خود قرار داده‏اند تا از این طریق بتوانند مانعى مهم براى تحقق اهداف خود براى تشکیل دولت اسرائیلى را از میان برداشته و نیز موفق شوند مسلمانان ساکن این سرزمین و هرگونه نماد اسلامى را از بین ببرند.

وی اظهار داشت: این هدفى بود که از همان ابتداى شکل‏گیرى جنبش صهیونیسم، بانیان این رژیم منحوس ازجمله «تئودور هِرْتْزِل» آن را رسماً اعلام نموده نام‌گذاری روز جهانى مسجد؛ ابتکارى براى مقابله با توطئه اسرائیل‏ که امیدواریم نسبت به این امر مهم دقت ویژه‌ای داشته باشیم.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) و تشریح صفات ایشان برای نمازگزاران گفت: امام محمد باقر(ع) ویژگی های عبادی، سیاسی و علمی بسیاری داشت و لازم است ما با مطالعه سیره و سبک زندگی ایشان با این صفات آشنا شویم .


مسؤولان براى عبور از مشکلات موجود باید کمر همت ببندند

امام جمعه لردگان در ادامه سخنان خود به دیدار اقشار مختلف مردم از استان‌هاى مختلف کشوربا مقام معظم رهبرى اشاره کرد و گفت: در این دیدار معظم له سخنان مهمى را ایراد فرمودند که در محورهاى ذیل مى‌توان خلاصه کرد:

مشکلات اقتصادى کشور عمدتا ریشه داخلى دارد و مشکلات موجود زائیده نحوه مدیریت و سیاستگذارى‌هاى دستگاه اجرایى است.

وی افزود: بنابراین طبیعى است که یکى از مطالبات جدى مردم، تغییر در تیم اقتصادى و وزارتخانه‌هاى مربوطه باشد چراکه بی‌تدبیرى‌ها و سیاست‌هاى غلط در این حوزه‌ها باعث مشکلات عدیده‌اى ازجمله چوب حراج زدن بر ذخایر طلا و ارز کشور و افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها شده است.

خطیب جمعه لردگان با اشاره سخنان رهبر انقلاب گفت: فساد، یک اژدهاى هفت‌سر است که باید با آن به‌طور کامل و جدى مقابله شود، قوه مجریه، مقننه، دستگاه‌هاى امنیتى و نظارتى باید گلوگاه‌هاى فساد را مسدود نمایند. در این میان قوه قضاییه باید با همه توان به میدان مبارزه بیاید چراکه بناى نظام، برخورد قاطع و بدون ملاحظه با مفسد است.

تاج زاد به محور دوم سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند: با آمریکا به‌علت وجود استدلال‌هاى دقیق، تجربه گذشته و ضررهاى فراوان مذاکره با یک رژیم متقلب و زورگو مذاکره نخواهیم کرد چراکه مذاکره با رژیم زورگو و پرتوقع آمریکا وسیله‌اى براى رفع یا کاهش دشمنى آن‌ها نیست بلکه دادن ابزارى به آمریکا است که با آن مى‌تواند بیشتر و بهتر اعمال دشمنى کند و اهداف خود را پى بگیرد.

امام جمعه لردگان محور بعدی سخنان رهبر انقلاب بر اقتدار نظام ایران بود و گفت: اقتدار نظامى ایران باعث شده تا تهدید نظامى و وقوع جنگ از دستور کار دشمن خارج شود زیرا جمهورى اسلامى و ملت ایران ثابت کرده‌اند به هر متجاوزى، ضربه بزرگ‌ترى وارد خواهد کرد.

,
,
,
, مسؤولان براى عبور از مشکلات موجود باید کمر همت ببندند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



روز عرفه؛ روز طلب مغفرت و نیایش انبیا و اولیاى الهى از آدم تا خاتم(ع)

خطیب جمعه لردگان در ادامه گفت: روز عرفه، فرصت عبادت این روز و روى آوردن به درگاه الهى براى توبه و استغفار و مناجات، از آدم ابوالبشر تا اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به‌ویژه وجود مقدس حضرت سیدالشهدا خود گویاى عظمت این روز و اهمیت آن براى توبه و استغفار و راز و نیاز با معبود و قرب الهى در این ظلمتکده دنیاى فانى است.

وی به مناسبت ۲۶ مرداد؛ سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامى را گرامی دانست.

حجت الاسلام سید مهدی تاج زاد در پایان، به ۳۰ مرداد روز مسجد اشاره نمود و ضمن گرامیداشت این روز گفت: مسجد بر همه چیز تقدم دارد بنابراین لازم است ارزش و جایگاه مسجد در بین مردم حفظ شود و درخواست ما این است که همه مردم به خصوص جوانان مسجدی شوند و سعی کنید جونان را به حضور در مساجد ترغیب و تشویق نمایید.


حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ادرل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی و تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان گفت:تقوا یعنی زندگی بر مدار دین است که سرانجام آن محبوبیت الهی است و در آخرت بهشت است.

بهرامی افزود:عید قربان عید از خود گذشتن و خدا پیوستن است همانطور که حضرت ابراهیم از خود گذشتن و فرزند خود را به قرانگاه بردند و به خدا پیوستند.

وی بیان کرد: راه کمال انسان ار خود گذشتن و پیوستن به خدا است چرا که زندگی امتحان از خود گذشتن و تقوا سفارش اولیای الهی است.

خطیب جمعه شهر اردل ضمن گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان سرافرازبرای ملت ما افتخارآفریدند گرچه سختی کشیدند اما براثرمقاومت وامید به وعده های الهی ویقین به راه درست وروشن وحقانیت انقلاب ومسیری که رفتند خدای متعال آزادی اینها رارقم زد ودرچنین ایامی سرافرازانه به آغوش ملت برگشتند.

حجت الاسلام بهرامی به فرا رسیدن ۳۰ مرداد، روز جهانی مسجد اشاره کرد و افزود:متاسفانه امروز مسجد آن جایگاه حقیقی را ندارد و باحداقل کارکرد دارند اداره می شوند واین خوب نیست.

وی افزود:برای اینکه مساجدمابه سمت جایگاه واهداف خودشان نزدیک شوند باتصویب آئین نامه ی جدیداز سوی امور مساجداستان وتاکیدنماینده ولی فقیه دراستان بربازنگری درهئیت امناء مساجد انشاء الله کمی از این وضعیت حاکم بربرخی از مساجدکاسته بشود.

,
,
, روز عرفه؛ روز طلب مغفرت و نیایش انبیا و اولیاى الهى از آدم تا خاتم(ع),
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب اسلامی درجمع اقشارمختلف مردم گفت:حضرت آقا دراین دیدارتاکید برکمک به مسئولان برای گذر از این مرحله ی سخت وحل معضلات کشورداشتند باتوجه به ظرفیتهای عظیم کشور خصوصا نخبگان ،اندیشمندان ودلسوزان کشورو همچنین تاکید برغیرقابل اعتمادبودن آمریکا و اینکه آمریکا مذاکره را برای دشمنی بیشتر با ایران ادامه می دهد داشتند لذا مسئولان باید چشم امیدشان را از آمریکا برگردانند و برای رفع مشکلات اقتصادی به ظرفیتهای درونی کشور تکیه کنند.

حجت الاسلام بهرامی گفت:خودآمریکایی ها در دورانی باتکیه برتوان داخلی خودشان بود که از سلطه ی انگلیسی ها رها شدند و این درس عبرتی است برا مسئولین که نباید منتظر و امیدوار به غرب بود.

امام جمعه شهر اردل با بیان اینکه کشور درشرایط عادی نیست ،ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم گفت:لازم است مدیریت به سبک جنگ راه بیفتد یعنی فرماندهان اقتصادی شجاع ،خطرپذیر،دل نبسته ی به دنیا ،از خودگذشته واز حزب وگروه وجریان خودگذشته صحنه رابدست بگیرند.

حجت الاسلام بهرامی بیان کرد:انشاء الله مسئولان کشور فرصت را از دست ندهند نصایح ورهنمودهای حکیمانه رهبری راجدی بگیرند و سرلوحه کاری خود قرار دهند تا پیروز میدان در این جنگ باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه