اخبار داغ

خرمای پیارم با برند حاجی آباد وارد بازار تایلند می شود

خرمای پیارم با برند حاجی آباد وارد بازار تایلند می شود
فرماندار حاجی آباد در نشست با نمایندگان انجمن خرمای تایلند خواستار حمایت از سرمایه گذاران و صادر کنندگان خرمای پیارم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد  صبح امروز در نشست مشترک نمایندگان انجمن خرمای تایلندبا تاکید بر افزایش سرعت کار اداری در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی اظهار کرد:هماهنگی های لازم با دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری انجام شده و شرایط در شهرستان حاجی آباد به گونه ای طراحی گردیده که تمامی امور مربوط به سرمایه گذاری در زمینه های مختلف طی ۴۸ ساعت با همکاری تمام ادارات مربوطه انجام شود و هیچ خللی برای پیشبرد کار وجود نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وجود صنایع تبدیلی، فرآوری خرما، بازار فروش و برند سازی را از مهمترین دغدغه های نخلداران خرما

, وجود صنایع تبدیلی، فرآوری خرما، بازار فروش و برند سازی را از مهمترین دغدغه های نخلداران خرما, وجود صنایع تبدیلی، فرآوری خرما، بازار فروش و برند سازی را از مهمترین دغدغه های نخلداران خرما,

فرماندار حاجی آباد وجود صنایع تبدیلی، فرآوری خرما، بازار فروش و برند سازی را از مهمترین دغدغه های نخلداران خرما در این شهرستان عنوان کرد و افزود: علاوه بر کشاورزی ، ظرفیتهای بسیار نادری در زمینه های گردشگری وجود دارد که می طلبد برنامه ریزی مدونی در این خصوص انجام و شرایط مناسب جهت جذب گردشگر با حمایت از بخش خصوصی انجام گیرد.

,

وی واگذاری زمین کشاورزی و آب مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن را از دیگر سیاستهای کلان این شهرستان جهت حمایت از متقاضیان به امر سرمایه گذاری علی الخصوص کشت انواع خرما دانست و خاطر نشان کرد: سعی داریم کیفیت خدمات خود را به نحوی بالا ببریم تا علاوه بر سرمایه گذاران داخلی، توجه سرمایه گذاران خارجی را نیز در این خصوص جلب کنیم.

,

جهانگیری همچنین نگاه دولت به امر سرمایه گذاری را بسیار مثبت ارزیابی کرد افزود: در منطقه حاجی آباد وجود پتانسیلهای بسیار خوب بخش مرکبات، محصولاتی مانند نارنگی بخوان و فارغان از کیفیت به عنوان یک محصول استثنایی که قابلیت صادرات به بازارهای جهانی را برخوردارند و این توجه ویژه سرمایه گذاران و صادرکنندگان را طلب می کند.

,

فرماندار حاجی آباد قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده ترانزیتی کشور به عنوان دروازه ورودی استان هرمزگان را یک موقعیت مناسب دانست و از کلیه سرمایه گذاران و صادر کنندگان داخلی و خارجی دعوت کرد در جشنواره خرمای حاجی آباد که در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود شرکت کرده و ظرفیتهای موجود را مورد بررسی قرار دهند.

,

سالانه بیش از تن خرمای پیارم در حاجی آباد تولید می شود

, سالانه بیش از تن خرمای پیارم در حاجی آباد تولید می شود, سالانه بیش از تن خرمای پیارم در حاجی آباد تولید می شود,

مهدی عباسپور رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد سطح زیر کشت خرما را در این شهرستان پنج هزار و ۴۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود:خرمای پیارم حاجی آباد در جهان منحصر به فرد است به گونه ای که سالانه بیش از ۲۴ هزار تن خرما تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

,

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد از خرمای خاصویی کشت شده در بخش احمدی نیز بعد از خرمای پیارم به عنوان دومین محصول استراتژیک در بازارهای داخلی و خاجی نام برد و بیان کرد : سالانه به طور متوسط بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار به اراضی سطح زیر کشت خرما در این شهرستان اضافه می شود که این امر کمک شایانی به امر اشتغال و درآمد زایی مردم منطقه و استان خواهد کرد.

,

عباسپور از واگذاری زمینهای کشاورزی با قیمت پایین به متقاضیان سرمایه گذاری بخش کشاورزی خبر داد و نبود مارکت معتبر در بازارهای خارجی را از جمله دغدغه های خرماداران حاجی آباد عنوان کرد.

,

وی افزود: این شهرستان با دارا بودن بیش ازدو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی، بیش از ۵۲ هکتار کشت گلخانه‌ای، تولید خرمای پیارم با شهرت ملی و جهانی، تولید ۸۵ درصد محصولات استراتژیک گندم و ذرت همواره مورد توجه مسئولان قرار دارد.

,

هیئت چهار نفره تایلندی حاضر در این نشست نیز ضمن بررسی میدانی پتانسیلهای موجود بخش کشاورزی، با ابراز خرسندی از وجود منابع سرشار سرمایه گذاری در این منطقه ، خواهان بررسی بیشتر در راستای سرمایه گذاری و خرید محصولات کشاورزی من جمله خرمای پیارم این منطقه شدند.

,

نمایندگان انجمن خرمای تایلند ( GFB co.Ltd )همچنین خواستار برنامه ریزی جهت حضور نمایندگان اتاق بازرگانی کشور تایلند در منطقه حاجی آباد شده و با تایید کیفیت و قیمت مناسب خرمای پیارم ، بر لزوم ارتباط مستمر در راستای بهره برداری مناسب از منابع کشاورزی منطقه تاکید کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه