اخبار داغ

رشد قارچ گونه ساخت و سازهای غیر مجاز تهدیدی برای شهروندان حاجی آبادی

رشد قارچ گونه ساخت و سازهای غیر مجاز تهدیدی برای شهروندان حاجی آبادی
عدم رعایت حریم چاه های آب شرب و افزایش ساخت سازهای غیر مجاز در منطقه علی آباد موجب نگرانی مردم شهرستان حاجی آباد از آلودگی منابع آب شرب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ منطقه علی آباد حاجی آباد یکی از مناطقی است که بخش از آب شرب شهرستان را تامین می کند ولی متاسفانه چند مدتی است که ساکنان این منطقه زمین های علوفه کاری را تبدیل به نخلستان و ویلاهای تفریحی نموده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با وجود بحران وضعیت آب در حاجی آباد اما بی‌برنامگی در برخورد با تخلفات این حوزه، باعث نگرانی مردم از آلوده شدن چاههای آب شرب منطقه علی آباد حاجی آباد شده است.

,

کاهش سالانه میزان بارش‌‌ها، ساخت ساز ویلاهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی ، نبود نظارت دستگاه‌ها بر تخلفات حوزه آب، سنتی‌بودن سیستم کشاورزی و هدررفت آب در برخی مشاغل دارای جایگزین از دلایلی است که بر نگرانی این بحران افزوده است.

,

با توجه به اینکه زمین های منطقه علی آباد جهت کاشت علوفه به مردم واگذار شده بود اکنون با بالا رفتن قیمت زمین، مالکان اراضی خود را تبدیل به باغ نخیلات و ساخت و ساز تغییر کاربری داده اند که این ویلاها نزدیک به چاههای آب شرب بوده و چاههای فاضلاب باعث آلودگی آب شرب می شوند.

,

ساخت و ساز ویلا ها بدون مجوز و فقدان نظارت دستگاهها در شهرستان موجب شده تا = هر روز به تعداد این ویلاها افزوده شود از سوی دیگر برخی از مالکان اقدام به کاشت درخت نخل کرده اند که با دادن کود و سم پاشی درختان باعث آلودگی بیشتر چاههای آب شرب شده اند.

,

متأسفانه عده‌ای سودجو تنها برای رسیدن به منافع مادی خود با احداث بناهای غیرمجاز مشکلاتی را برای دیگران ایجاد می‌کنند که باید با تدابیر لازم مانع از ساخت این گونه بناهای غیرمجاز تهدیدی جدی برای محیط زیست است

,

منطقه علی آباد که آب شرب شهرستان حاجی آباد را تأمین می‌کند یکی از حریم‌های بسیار مهم است که توجه به این مهم امری مهم و ضروری به شمار می‌رود.

,

اراضی حاشیه شهر باید برای طرح های عمرانی و خدمات شهری حفظ شوند

, اراضی حاشیه شهر باید برای طرح های عمرانی و خدمات شهری حفظ شوند, اراضی حاشیه شهر باید برای طرح های عمرانی و خدمات شهری حفظ شوند,

صمصام پور مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در نشست تعیین تکلیف اراضی علی آباد  با بیان اینکه اراضی حاشیه شهرها به لحاظ افق آینده شهری از حساسیت خاصی برخوردارند عنوان کرد: باید اراضی حاشیه شهرها را برای اجرای طرح های عمرانی و خدمات شهری حفظ کرد و چون این اراضی به محدوده شهر نزدیکند ، افراد سودجو برای کسب منفعت ، حساس تر هستند.

,

صمصام پور با اشاره به بازدید میدانی از اراضی مذکور گفت: اتفاقات ناگواری در این اراضی رخ داده که تنها در حوزه حفاظی جهاد کشاورزی نیست و وظیفه آب و فاضلاب شهری است که در این زمینه اقدام کند.

,

وی با بیان اینکه متولی صدور پروانه ساخت و ساز شهری ، شهرداری است، افزود:حل کردن این موضوع یک کار دسته جمعی است و همه دستگاه های ذیربط باید کمک کنند ، دیوار و حصار کشی در طرح های واگذاری معنایی ندارد و ما تنها به یک ساخت و ساز مجوز صادر می کنیم.

,

صمصام پورگفت: از آنجایی که سیاست دولت کمک به سرمایه گذار است، انجام کارهای اداری مربوط به طرح های سرمایه گذاری در کمتر از یک روز انجام می شود و زمان بر بودن آنها بابت استعلاماتی است که از شهرستانها باید صورت بگیرد .

,

ساخت سازهای غیر مجاز تهدیدی جدی برای آب شرب حاجی آباد

, ساخت سازهای غیر مجاز تهدیدی جدی برای آب شرب حاجی آباد, ساخت سازهای غیر مجاز تهدیدی جدی برای آب شرب حاجی آباد,

حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد گفت: حفظ چاه های آب شرب در اولویت شهرستان است و چاه های مذکور قبل از کشت نخیلات حفر شده است .

,

جهانگیری با اشاره به پیگیری های مداوم در خصوص حل این مشکل افزود: به دنبال جا به جا کردن چاه های آب شرب بودیم اما به لحاظ کمبود آب و پیدا نکردن جایگزین برای آنها، این امر امکان پذیر نخواهد بود و ما را برای تامین آب شرب شهر حاجی آباد با مشکل مواجه خواهد کرد.

,

وی تاکید کرد: اداره آب و فاضلاب شهری نظارت جدی بر ساخت و سازها در حریم چاه های آب شرب انجام دهد لذا توجه به حریم چاههای آب یک اولویت است که در این راستا ارگانهای مربوطه باید همکاری لازم را داشته باشند.

,

جهانگیری گفت:با توسعه حریم شهری و راه اندازی مراکز صنعتی بحث مدیریت چاههای آب شرب قوت بیشتری پیدا کرده است.

,

اراضی علی آباد جهت علوفه کاری واگذار شده است

, اراضی علی آباد جهت علوفه کاری واگذار شده است, اراضی علی آباد جهت علوفه کاری واگذار شده است,

مهدی عباسپور، رییس جهاد کشاورزی حاجی آباد اظهار کرد:اراضی ملی  منطقه علی آباد حاجی آباد 85 هکتار می باشد و 80 هکتار آن اراضی بایر است.

,

عباسپور با بیان اینکه اراضی به صورت طرح علوفه کاری به کشاورزان علی آبادی واگذار شده است عنوان کرد : اخیراً به لحاظ افزایش قیمت اراضی جذابیتی برای مردم  برای ساخت و سازهای غیرمجاز و ساخت ویلاهای تفریحی و یا اقدام به کشت نخیلات نموده اند.

,

وی با اشاره به وجود دو حلقه چاه آب شرب در علی آباد افزود: افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و رعایت نکردن حریم چاههای آب شرب ، دغدعه ای برای آب و فاضلاب شهری به لحاظ آلودگی ایجاد کرده و در این زمینه باید تصمیم قاطعی گرفته شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد تصریح کرد: کشت نخیلات در اطراف چاههای آب و رعایت نکردن حریم چاه و استفاده کشاورزان از سم و کود باعث نگرانی در زمینه آلودگی آب شرب شهرستان شده است.

,

عباسپور افزود: افزایش ساخت و سازها و قرار گرفتن چاه فاضلاب در کنار چاه آب شرب احتمال آلودگی آب را  به دنبال دارد .

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه