اخبار داغ

با برگزاری مراسم اختتامیه؛

برترین های جشنواره آش ایرانی معرفی شدند/بازدید روزانه ۱۲۰ هزار نفر از جشنواره زنجان

برترین های جشنواره آش ایرانی معرفی شدند/بازدید روزانه ۱۲۰ هزار نفر از جشنواره زنجان
با برگزاری مراسم اختتامیه؛برترین های جشنواره آش ایرانی با حضور استاندار زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره آش ایرانی دیشب با حضور و استقبال بی نظیر مردم زنجان برگزار و برترین های این جشنواره اعلام شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

 در بخش غرفه های برتر صنایع دستی،کاظم نوری هنرمند ملیله ساز زنجان،حمید فرجی در هنراحجام چوبی از البرز و نجمه سالاری در هنر پته دوزی از کرمان اعلام شدند همچنین محمد جواد عطاپور در بخش چاقو سازی استان فارس شهرستان نیریز به عنوان غرفه خلاق معرفی شد. 

,

, ,

محمدرسول عبدالمحمدی در صنعت صنایع چوبی کرمانشاه به عنوان غرفه اخلاق این جشنواره معرفی شد. 

,

آئین رونمایی از لوح ثبت ملی ملیله توسط استاندار زنجان، رییس کمیسیون صنایع دستی مجلس و مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان در این جشنواره برگزار شد.

,

 بیانیه هیئت داوران سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی قرائت شد، در این بیانیه آمده است،خدا را شاکریم که سالی دیگر با جشنواره ای به رنگ صلح، اتحاد و دوستی اقوام ایرانی، به بهانه آش همراه با هنر دست هنرمندان جای جای ایران عزیزمان گرد هم آمده ایم تا نمایشی جاودانه از اتحاد و همدلی ایرانیان به نمایش بگذاریم.   غذا در کنار اقامت و جاذبه های تاریخی و گردشگری بنیان سفر را می سازد و قطعا لذت امتحان یک طعم جدید می تواند یکی از ماندگارترین خاطرات یک سفر باشد.

,

, ,

حال جشنواره ملی آش ایرانی بعنوان بزرگترین و قدیمی ترین جشنواره در حوزه گردشگری غذا فرصتی فراهم می کند تا گشتی زیبا در میان طعم ها و عطرهای ماندگار کشور داشته باشید.

,

  امسال نیز با یاری خداوند متعال سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از تاریخ 22 تا 26 مرداد ماه 1397 در مجموعه گردشگری گاوازنگ با مشارکت 22 استان برگزار شد.   در این جشنواره 44 گروه به رقابت پرداختند و هیئت داوران متشکل از محمد ولی مفیدی، سیما شیرازیان و سید مهدی حسینی با در نظر گرفتن عناصری چون اصالت، طعم، بو و مزه، بهداشت، تزئین و سفره آرایی، جا افتادگی و ارائه درست دستور طبخ ، به بررسی آش های بخش مسابقه ملی پرداخته و منتخبین جشنواره به دبیرخانه اعلام شدند.

,

, ,

در ادامه برگزیدگان بخش آشپزی از سوی هئیت داوران اعلام و فریبا صمصامی از زنجان و بتول نقی زاده از خراسان جنوبی به عنوان نفرات سوم سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی اعلام شدند.    نفر دوم سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی نیز ربابه محمدی از زنجان بود و نفر اول منیره حیدری از خراسان رضوی معرفی شد.

,

 "یحیی رحمتی" مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی،با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اظهار داشت: امنیت امروز کشور مدیون ایثارگری های رزمندگان و ایثارگران است.

,

  وی با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از ۲۲ مرداد ماه در زنجان آغاز به کار کرد،افزود: این جشنواره در بخش پخت و فروش آش با حضور ۵۰ گروه از کشور برگزار شد.

,

  این مسئول از حضور ۳۱ استان کشور در بخش نمایشگاه صنایع دستی خبر داد و گفت: ۱۶۰ غرفه به ارائه محصولات خود در این نمایشگاه پرداختند.  مدیر کل با اشاره به حضور ۱۰ سیاه چادر در این جشنواره، بیان داشت: هشت گروه موسیقی در این جشنواره به اجرای برنامه پرداختند. 

,

, ,

رحمتی از پخت روزانه ۵۰ هزار پرس غذا در این جشنواره خبر داد و افزود: روزانه بیش از ۱۲۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند. 

,

وی با اشاره به حضور ۱۶۰ تور گردشگری به مقصد جشنواره آش ایرانی، بیان داشت: یکی از شاخص های مهم این جشنواره پوشش مناسب رسانه ای بود.  نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اظهار داشت: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. 

,

علی وقف چی افزود: کشورهایی که ارزش های اینچینی دارند سرافراز و همچون کوه دماوند سربلند خواهد شد.

,

, ,

  وی با بیان اینکه ارتقای ارتباطات جهانی از ضروریات امروز جامعه است، گفت: تشکیل وزارت میراث فرهنگی می تواند این موضوع را تسهیل کند.  وی با تبریک انتخاب زنجان به عنوان شهر ملیله،گفت: ظرفیت های مطلوبی از صنایع دستی در زنجان وجود دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه