اخبار داغ

روحانی اهل سنت هرمزگان:

اجتماع حج مظهر وحدت و انسجام امت اسلامی است

اجتماع حج مظهر وحدت و انسجام امت اسلامی است
امام جمعہ موقت اھل سنت گھردو سیریک گفت: مراسم معنوی حج تجلی گاه اجابت ندای ربانی، مظهر وحدت و انسجام امت اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ علی ماھی گیر، امام جمعہ موقت اھل سنت گھردو سیریک ھرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه حج کنگرہ عظیم اسلام و اجتماع بی بدیل پیروان ادیان توحیدی و مظھر وحدت پیروان مذاھب اسلامی است، اظهار کرد:  در این اجتماع سالیانہ کہ یادآور تجمع واپسین در جھان عقبی در صحرای محشر است، فرد فرد مسلمانان از ھر طبقہ، جنس، صنف و جایگاه در شکل، هیأت و لباس یکسان و یکنواخت گرد ھم آمدہ تا مناسکی که نمونه آن در هیچ یک از ادیان وجود ندارد را به عنوان رکن پنجم اسلام به پا دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

امام جمعہ موقت اھل سنت گھردو تصریح کرد: حج تجلی گاہ ندای ربانی است و مسلمانان از اطراف و اکناف کرہ زمین برای اقامہ رکن بزرگ اسلام و تجدید در مھم ترین بقعہ از بقاع ارض لبیک گویان بہ پروردگار خویش گرد ھم می آیند تا از منافع مختلف این روزھا و این گردھمایی بزرگ برخوردار شوند.

,

ماهیگیر افزود: مسلمانان در این اجتماع عظیم از سویی وحدت و انسجام خویش را فارغ از مذھب فقھی، سرزمین ملی، نژاد و قبیلہ تمرین کردہ و بہ نمایش می گذارند.

,

وی حج را دارای ظرفیت فراوان در جلب منافع مسلمین بویژہ تحقق وحدت بین مذاھب دانست و گفت: فقہ حج بہ عنوان یکی از ارکان اسلام بیشترین اشتراکات و قرابت ھا را بین مذاھب اسلامی داراست و حج را می توان یکی از نقاط مھم التقا فقہ امامیہ و فقہ اھل سنت دانست.

,

عضو شورای روحانیت اھل سنت سیریک یاد آور شد: قرابت و نزدیکی بین فرقه هادر فقہ اسلامی موجود است؛ اما در حج عمدہ دستورات مناسک حج یا بہ عبارتی شکل حج پیامبر (ص) از حدیثی موسوم بہ حدیث جابر گرفتہ می شود کہ از جعفر بن محمد الصادق علیہ السلام بہ ما رسیدہ و در محبت و نزدیکی بیشتر بین مذاھب موثر باشد.

,

ماهی گیرحج را به عنوان عبادتی که در طول عمر یک بار بر فرد مسلمان مستطیع واجب و دارای منافع فراوان و بسیار مھم دانست و خاطر نشان کرد: کنگره عظیم و بزرگ حج تأثیرات لازم را در جهت اعتلای اسلام و مسلمین در جهان پرآشوب امروز دارد و مسلمانان در این اجتماع بزرگ ضمن دیدار و تبادل نظر برای مشکلات بزرگ جھان اسلام دعا و چاره جویی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه