اخبار داغ

امام جمعه خلیل آباد:

آزادگان اسوه های صبر و مقاومت هستند / ایران بر اساس انسانیت و تقوا با اسرای عراقی برخورد کرد

آزادگان اسوه های صبر و مقاومت هستند / ایران بر اساس انسانیت و تقوا با اسرای عراقی برخورد کرد
امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه آزادگان، اسوه های صبر و بردباری و مقاومت هستند، گفت: ایران اسلامی دو برابر عراق اسیر داشت و بر اساس انسانیت و تقوا با اسرای عراقی برخورد می کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حجت الاسلام علی ناهیدی، شب گذشته در مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان خلیل آباد، اظهار داشت: آزادگان، اسوه های صبر و بردباری و مقاومت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه صبر یکی از آموزه های دینی و مسائل اخلاقی دین مقدس اسلام است، خاطرنشان کرد: بقدری مسئله صبر و بردباری مورد توجه خداوند و اهل بیت بوده که در قرآن مجید بیش از 100 بار کلمه صبر و مشتقات آن ذکر شده است.

,

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه افراد صبور نیز همیشه پیروز هستند، تصریح کرد: آدم های کم طاقت، عجول و بی ثبات نیز در بسیاری از موارد ضعیف عمل می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه هدایت انسان های صابر به واسطه صبر پدید می آید، اذعان کرد: صبر در بلایا و آزمایش های الهی محک ملاک شناخت انسان ها و روشن شدن چهره های مجاهدان و صابران است.

,

ناهیدی با بیان اینکه دنیای اسارت یک فریاد خاموشی است که هنوز تاریخ دفاع مقدس نتوانسته زوایای شکنجه ها، شلاق ها و زخم ها را منعکس کند، عنوان کرد: یکی از ویژگی های آزادگان این بود که در مقابل عراقی ها به خصوص در انجام واجباب کم نمی آوردند و سعی می کردند به نماز، دعا و توسل خود مقید باشند.

,

وی با اشاره به اینکه آزادگان در آن شرایط خفقان سنگین غیر بشری تنها چیزی که آنها را مقاوم کرده بود این بود که این افراد با خداوند متعال معامله کرده بودند، تشریح کرد: آزادگان با صبوری زیاد، غربت، فاصله از خانواده ها، شکنجه ها و... وضعیت بد اسارت را تحمل کردند.

,

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه ایران اسلامی دو برابر عراق اسیر داشت و بر اساس انسانیت و تقوا با اسرای عراقی برخورد می کردند ولی تبلیغات منفی علیه ایران در عراق صورت می گرفت، بیان کرد: آزدگان مایه افتخار هستند که به کشور آبرو دادند و با سرافرازی وارد ایران شدند.

,

در پایان این مراسم از آزادگان شهرستان خلیل آباد تجلیل شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه