اخبار داغ

در بازدید یک روزه خبرنگاران از پروژه های شهری عنوان شد؛

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه میدان آزادی

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه میدان آزادی
تعدادی از خبرنگاران رسانه های مختلف استان از پروژه های نیمه تمام سطح شهر کرمان بازدید کردند و در جریان آخرین پیشرفت های فیزیکی این پروژه ها قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ تعدادی از خبرنگاران رسانه های مختلف استان از پروژه های نیمه تمام سطح شهر کرمان بازدید کردند و در جریان آخرین  پیشرفت های فیزیکی این پروژه ها قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

محمدعلی قنبری معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان طی بازدید از پروژه آزادی به عنوان اولین ایستگاه گفت: پروژه آزادی تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان مهرماه به بهره برداری می رسد.

,

قنبری تصریح کرد: در خصوص بحث تملیکات اطراف پل آزادی و اِلمان میدان آزای هنوز به جمع بندی نرسیده ایم که باید در این موارد در کمیته های مختلف به نتایج دست پیدا کنیم.

,

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در خصوص پرداخت هایش به پیمانکار خود در پروژه های مورد بازدید تاکید کرد : یکی از بهترین پیمانکاران شهرداری کرمان قرار گاه خاتم الانبیاء است که  تاکنون برای تکمیل پروژه میدان آزادی مبلغ  ۸۹ میلیارد تومان از بدهی خود به این قرارگاه را پرداخته ایم .

,

وی  تصریح کرد: قرارداد قرارگاه خاتم با شهرداری کرمان در خصوص شش تقاطع غیرهم سطح میدان  آزادی، میدان ولیعصر ، امیرکبیر، هوانیروز، راه آهن و ابوذر است که مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان در قرارداد تعیین شده است که بر عهده شهرداری است تا بپردازد لذا تاکنون شهرداری کرمان  توانسته است از کل مبلغ ، ۱۷۱ میلیارد تومان پول و زمین به قرارگاه خاتم بدهد .

,

قنبری تصریح کرد  : برای تقاطع های غیرهم سطح شهر کرمان که توسط قرار گاه خاتم در حال ساخت هستند تاکنون حتی یک ریال از بودجه دولتی هزینه نشده و تمام پرداختی ما به قرارگاه خاتم از محل درآمدهای خود شهرداری بوده است.

,

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در خصوص شایعات محل بحث در خصوص آبهای زیر زمینی اطراف میدان ازادی گفت : نگرانی بابت آبهای زیر سطحی اطراف پروژه آزادی کرمان وجود ندارد و روزانه ۲۵ تانکر آب از این مجموعه جمع می شود تا عملیات اجرایی انجام شود لذا سازه میدان آزادی به صورت بتنی و غوطه ور است و آب برای این سازه مشکلی ایجاد نمی کند، دیواره زیر گذر آزادی بتنی لاینینگ است و آب به داخل پل نفوذ نمی کند و دیگر نیازی به کشیدن آّب زیرسطحی نیست.

,

وی در خصوص دلیل تاخیر در روند اجرای پروژه میدان آزادی گفت : قرارداد پروژه میدان آزدی دو ساله بوده است اما درآمدی که شهرداری داشته کفاف هزینه های این پروژه ها را نمی داده است لذا علت تعلل در این زمینه عدم تامین هزینه ها به پیمانکار بوده است لذا امیدواریم با تعاملات صورت گرفته هرچه سریعتر این پروژه به اتمام می رسد .

,

قنبری ادامه داد :  بنده اعتقاد دارم پل باغ ملی نباید در مرکز شهر احداث می شد و در بحث ترافیک همیشه مساله شبکه ترافیک مطرح می شود و هیچ زمان  مسئله نقطه ای ترافیک را حل نمی کنند ، اگر بخواهید ترافیک نقطه ای از شهر را حل کنید روانسازی در آن نقطه انجام می شود اما ترافیک را به تقاطع های همجوار خود منتقل می کند در خصوص باغ ملی این اتفاق رخ داده است.

,

 معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان  افزود: دبرای کاهش ترافیک  انحراف مسیر پل باغ ملی به سمت خیابان شهید رجایی در دستور کار قرار گرفت  به دلیل اینکه سر درب کتابخانه ملی ثبت شده است امکان جابجایی آن وجود نداشت و به طبع قوسی داخل خروجی رمپ انداختیم لذا این امر تاثیری در مجموعه پل ندارد.

,

محمد علی قنبری در بازدید خبرنگاران از پروژه احداث پل سیدی اظهار داشت: استارت ساخت پل سیدی در سال ۹۰ زده شده و تا بهمن ماه سال گذشته بعد از گذشت هفت سال حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ، اکنون بعد از گذشت پنج ماه این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه زمان بندی که ما در نظر گرفته ایم در هشتم شهریورماه سال جاری این پل به بهره برداری خواهد رسید.

,

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان تاکید کرد : طول پروژه سیدی ۹۰۰ متر است و قسمت اعظم بتن ریزی و آرماتوربندی این پل در دو سه ماه گذشته انجام شده است ، لذا زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری این پل توسط شهرداری انجام می شود و قسمتی از جدول گذاری پل سیدی توسط بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان و ۱۰ کیلومتر از جدول گذاری این پروژه توسط سازمان عمران شهرداری انجام شده است.

,

وی خاطر نشان کرد :  براساس برآورد انجام شده ۱۴ میلیارد تومان هزینه کل  پل  سیدی تا پایان بهره برداری است که تاکنون پرداخت شده است لذا در این پروژه هیچ گونه بدهی به پیمانکار نداریم.

,

قنبری در بازدید از پروژه تله کابین کرمان اظهار داشت : این پروژه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد لذا دستگاه های تله کابین و کابین های آن به مدت سه ماه توسط  کارشناسان شرکت خارجی سازنده تست خواهند شد و بعد از تایید کارشناسان شرکت، به بهره برداری می رسد.

,

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت : ۱۰۰ درصد قطعات تله کابین کرمان خارجی است که خریداری و کابین های آن هم وارد شده و در گمرک در حال ترخیص هستند لذا طبق قراردادی که با پیمانکار تله کابین کرمان بسته شده، تله کابین بعد از بهره برداری ۱۰ سال در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت و بعد آن به شهرداری واگذار می شود .

,

محمد علی قنبری در انتها به پروژه بام کرمان اشاره کرد و گفت :  این پروژه در منطقه باستانی قرار ندارد و تا حریم میراث فرهنگی ۲۵۰ متر فاصله دارد لذا ساخت هتل بام کرمان چهار سال طول می کشد و ۶۰ هزار متر زیربنای این هتل است و پنج هکتار فضای سبز عمومی در بام کرمان توسط پیمانکار اجرا می شود و در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

,

 وی در پایان خاطر نشان کرد : برآورد هزینه اولیه ساخت  هتل بام کرمان  ۲۰۰ میلیارد تومان است که توسط یک موسسه مالی اعتباری انجام می شود لذا تاکنون عملیات احداث جاده دسترسی به بام کرمان با هزینه  ۷ میلیارد تومانی اجرایی شده که با هزینه آسفالت این مسیر به هشت میلیارد تومان خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه