اخبار داغ

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:

مهارت کارآفرینی، نیاز اول جامعه است

مهارت کارآفرینی، نیاز اول جامعه است
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت :مهارت کارآموزی نیاز اول جامعه است و بدون آموزه های دینی ممکن نیست .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛فاطمه سادات حسینی روز گذشته در همایش «مسجد،محله ،کارآفرینی»در رفسنجان اظهار داشت :ایجاد اشتغال در روستاها برای زنان که محور اصلی زندگی هستند بسیار اثر گذار می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی به نقش مهم زنان در تربیت و تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و بیان داشت :زنان در زمینه کارآفرینی و اصلاح الگوی مصرف در خانواده به جامعه کمک می کنند .

,

حسینی با بیان اینکه در جامعه شاهد آسیب های اجتماعی هستیم تصریح کرد: کانون گرم خانواده به منزله رودخانه ای است که به سمت اقیانوس جامعه سراریز می شود اگر این رودخانه پاک و شفاف باشد قطعا اقیانوس هم پاک می باشد .

,

وی اضافه کرد :صبر و مقاومت زنان باید در ناملایمات و آسیب ها افزایش یابد اگر ما برای سرچشمه این اجتماع که خانواده است برنامه فرهنگی، کاربردی و عملیاتی داشته باشیم قطعا آسیب های اجتماعی ما کاهش می یابد .

,

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان خاطرنشان کرد :اگردر نظام خانواده کاری کنید که زن خانواده سقوط کند خانواده سقوط خواهد کرد  محور نظام تعیلم و تربیت، معلم است اگر معلم سقوط کند نظام اموزشی سقوط خواهد کرد .

,

وی با بیان اینکه جایگاه رفیع معلم را باید در جامعه به خوبی تبیین کنیم گفت :ما باید الگوهای خود را درست معرفی کنیم اگر بخواهیم یک خانواده سالم داشته باشیم باید حواسمان به مادرخانواده باشد براینکه بتوانیم زنان و مادران در جهت آموزه های دینی و نیازهایی که در جامعه مدنی امروز وجود دارد جهت بدهیم نیازبه این  است که  مادران مهارت های لازم را بدانند .

,

حسینی ابراز داشت :مهارت شاه کلید امنیت اجتماعی و سلامت خانواده است مهارت مسائل خانواده ، تربیت فرزند ،همسرداری و مسائل فرهنگی و کارآفرینی را شامل می شود .

,

وی اذعان داشت :ما نمی توانیم بحث اقتصاد را از فرهنگ و اجتماع جدا کنیم روی هر سه موضوع باید تاکید شود براینکه مهارت مادران را افزایش دهیم باید با  وحدت و تعامل وضعیت اقتصاد و کارآفرینی را در شهرستان حفظ کنیم .

,

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تاکید داشت :کارآفرینی یعنی خلاقیت، ایده و مسئولیت پذیری است سازمانهای مردمی، ظرفیت بسیار خوبی هستند اگر مدیران و مسئولین به این ظرفیتها بهاء بدهند و حمایت کنند برای شهرستان بازدهی خوبی دارد .

,

وی افزود :مدیرانی که در این جلسه حضور پیدا نکردند دغدغه اشتغال  و مسائل اقتصادی را ندارند اگر مسئولین و مردم در کنار هم قرار نگیرند و از سازمانهای مردم نهاد حمایت نکنند چه انتظاری می رود  و همه ما مسئول هستیم و باید کمک کنیم.

,

حسینی بیان داشت :مسجد یکی از ظرفیت ها در راستای اشتغال و کارآفرینی می باشد ،مردم باید پای کار باشند  مردم و سازمان های مردم نهاد را حمایت کرد مسجد باید پایگاه کارآفرینی برای اشتغال باشد  هیات امنای مساجد باید به جوانان ارزش بدهند .

,

وی بیان داشت :ما باید دنبال راههایی باشیم که جوانان را جذب مسجد کنیم شرایطی فراهم شود که نیازهای جوانان مد نظر گرفته شود مشکل معیشت و اشتغال وجود دارد حقیقت مسجد را در مسائل فرهنگی ،اقتصادی و کارآفرینی اجرایی کنیم .

,

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت:جریان کارآفرینی را باید در کنار آموزه های دینی قرار دهیم و جوانان را تشویق نمائیم چرا نباید الگوهای دینی را معرفی کنیم چرا نباید نگاه کارافرین را در مساجد توسعه دهیم چرا نباید زنان و مردان را تشویق کنیم که کارافرین شوند .

,

وی عنوان داشت :هر فردی که اهل مسجد است و معتقد به مبانی تربیتی است باید مهارت و مسئولیت پذیری را به فرزندان خود اموزش دهد ،فرزندان ما تن پرور و طلب کار پرورش یافته اند همه دنبال میز و صندلی هستند و می گویند ما بیکارهستیم .

,

حسینی یادآور شد :چرا نباید کارافرینی را توسعه بدهیم تا جوانان به جای اینکه پشت میز بشیند خودشان کار آفرینی کنند .

,

وی گفت: برای ایجاد اشتغال برنامه ریزی کنیم مسئولین در این راستا می توانند کمک کنند هر مسجد افراد محله خود را دریابد .

,

حسینی بیان داشت :مساجد فعال، محور اصلی سایر مساجد شوند و برنامه مدون داشته باشند در زمینه اشتغال باید مهارت را به جوانان اموزش دهیم .

,

وی ادامه داد:فضای مجازی یک آسیب برای جوان شده است چون به فرزندان خود سواد رسانه ای اموزش نداده ایم در مساجد سواد رسانه ای را به جوانان آموزش دهیم .

,

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان عنوان داشت:مسجد پایگاه اقتصادی و فرهنگی است باید به این پایگاه بهاء داد مدیریت مسجد وائمه جمعه باید در زمینه استفاده بهتر از مسجد در زمینه اشتغال و کارآفرینی برنامه مدون داشته باشند .

,

وی اضافه کرد :یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی خانواده است وضعیت خانواده ها مناسب نیست باید برای خانواده ها برنامه داشته باشیم و مهارت آموزی راه آن است .

,

حسینی بیان داشت :مهارت کارآموزی نیاز اول جامعه است   و بدون آموزه های دینی ممکن نیست .

,

وی به ایجاد کارگروه بانوان در اربعین امسال اشاره کرد و گفت :با ایجاد برنامه ،بروشور و تبلیغات اسلامی از مبانی شیعه دفاع کنیم برای چهلمین سالگرد انقلاب باید برنامه های خوبی داشته باشیم .

,

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از کنگره ۶۵۰۰ شهید در اسفند ماه امسال خبرداد و گفت :امنیت ، ارامش و مسئولیت خود را مدیون خون شهدا ،صبور ی و پایداری خانواده شهدا هستیم باید به شهدا اقتدا کنیم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه