اخبار داغ

معاون فنی اداره کل محیط زیست البرز:

نمی توانیم درباره اثرات زیست محیطی انتقال آب از کرج به تهران دروغ بگوییم/ به دنبال دریافت حق آبه برای رودخانه کرج هستیم

نمی توانیم درباره اثرات زیست محیطی انتقال آب از کرج به تهران دروغ بگوییم/ به دنبال دریافت حق آبه برای رودخانه کرج هستیم
معاون فنی اداره کل محیط زیست استان البرز گفت: با حفر تونل به قطر 2 متر در داخل کوه، ساده ترین اتفاقی که روی می دهد این است که شبکه مویرگی داخل کوه قطع شده و چشمه ها خشک خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون فنی اداره کل محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه 52 عنوان پروژه اعم از سد، اتوبان، تونل انتقال آب و ... در کشور مشمول ارزیابی پیوست زیست محیطی هستند به خبرنگار تیتریک گفت: درباره طرح ها و پروژه ها باید مطالعات زیست محیطی انجام شده و پس از ارزیابی در کمیته سازمان محیط زیست مجوز دریافت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حمیدرضا لشگری با اشاره به اینکه متاسفانه انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران به واسطه نفوذ یا هر مسئله دیگری مجوز صادر شده است افزود: نمی توانیم به خودمان دروغ بگوییم چرا که انتقال آب در همه جای دنیا اثرات زیست محیطی دارد.

,

وی اظهار داشت: انتقال آب با تونل اثرات زیست محیطی در یک منطقه را چند برابر خواهد کرد چرا که با حفر تونل به قطر 2 متر در داخل کوه، ساده ترین اتفاقی که روی می دهد این است که شبکه مویرگی داخل کوه قطع شده و چشمه ها خشک خواهد شد و در نهایت چشمه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

,

لشگری با اشاره به اینکه در بالادست تونل حفر شده در محدوده کرج - چالوس برای انتقال آب موارد زیست محیطی فوق اتفاق افتاده است تصریح کرد: انتقال آب تا کنون صورت نگرفته است و حفر تونل انجام شده است تا تهران تصفیه خانه احداث کند و تونل آبگیری شود.

,

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان البرز در خاتمه گفت: حسب وظیفه ای که داشتیم حق آبه زیست محیطی رودخانه کرج را بازنگری کردیم و مطالعه در حال اتمام است و بازنگری آن به استانداری و سازمان محیط زیست ارجاع می شود تا حق آبه درستی برای رودخانه کرج دریافت کنیم و حیات رودخانه به خطر نیفتد و برای کرجی ها زنده بماند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه