اخبار داغ

آزاده دوران دفاع مقدس:

بدترین دوران اقتصادی ایران در زمان جنگ تحمیلی بود/ شرط حل مشکلات جامعه بازگشت به ارزش‌های دفاع مقدس است

بدترین دوران اقتصادی ایران در زمان جنگ تحمیلی بود/ شرط حل مشکلات جامعه بازگشت به ارزش‌های دفاع مقدس است
آزاده دوران جنگ تحمیلی با بیان این‌که شرط حل مشکلات جامعه، بازگشت به ارزش‌های دفاع مقدس است گفت: دوران دفاع مقدس بدترین دوران اقتصادی ایران بود اما هیچ‌یک از مردم از آن دوران به سختی یاد نمی‌کند چون همه برای این مقاومت آماده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا رخشانی آزاده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: در 19 سالگی و در 9 اسفندماه 1362 در عملیات خیبر به مدت 78 ماه اسیر شدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, غلامرضا رخشانی آزاده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، گفت: در 19 سالگی و در 9 اسفندماه 1362 در عملیات خیبر به مدت 78 ماه اسیر شدم.,

 

,

با توجه به وعده‌های دروغین بعثی‌ها، خبر آزادی را باور نمی‌کردیم

, با توجه به وعده‌های دروغین بعثی‌ها، خبر آزادی را باور نمی‌کردیم, با توجه به وعده‌های دروغین بعثی‌ها، خبر آزادی را باور نمی‌کردیم,

وی افزود: تابستان 1369 بود که در اردوگاه صلاح‌الدین یا تکریت 17 بودیم که بیانیه‌ای از رادیو عراق مبنی بر توافق رؤسای جمهور عراق و ایران بر سر مبادله اسرای طرفین پخش شد و پس از پخش این خبر، با توجه به سال‌های بالای اسارتِ اسرای کمپ 17، افسر اردوگاه به ما مژده آزادی در روز 26 مردادماه را داد.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به تجربیات گذشته از وعده‌های آزادی دروغین، به خبر توافق رؤسای جمهور، اهمیت چندانی ندادیم و تا روز پنج‌شنبه 25 مردادماه هیچ نشانه‌ای مبنی بر تبادل دیده نشد.

,

 

,

رخشانی اضافه کرد: روز 26 مردادماه بود که از طریق تلویزیون عراقی‌ها تصویر اولین اسرای آزادشده را دیدیم و امیدمان به بازگشت بیشتر شد.

,

 

,

وی افزود: چند روز بعد از طرف صلیب سرخ عده‌ای به اردوگاه آمدند و ضمن تأیید خبر، با تک‌تک افراد مصاحبه کردند که آیا تمایل به بازگشت به ایران یا پناهندگی در عراق را دارید که تمام بچه‌ها، برای بازگشت اعلام آمادگی کردند.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: سه روز آخر اسارت، روزهای خاصی بود. عراقی‌ها کابل‌ها را بر زمین گذاشته بودند و کمتر بچه‌ها را اذیت می‌کردند و ساعت آزادباش بیشتر شد.

,

 

,

رخشانی افزود: عده‌ای با استفاده از وسایل دوخت‌ودوزی که داشتند، شروع به جمع‌آوری خاطرات به جا مانده از اسارت با تهیه جانمازی، ثبت اسامی افراد و جمع‌آوری وسایلی که امکان بردنش بود، کردند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: یادی کنیم از شهید گرانقدری که می‌توانست همراه ما بیاید اما در روزهای آخر اسارت در یک درگیری لفظی به دلیل دفاع از شخصیت امام خمینی رحمه‌الله‌علیه، با تنها فردی در اردوگاه ما، پناهنده شد، به شهادت رسید.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: دوم شهریورماه 1369 اتوبوس‌های انتقال اسرا به داخل اردوگاه ما آمدند و تنها با یک دست لباس که عراقی‌ها به ما داده بودند، سوار اتوبوس شدیم اما تمامی وسایلمان را برای سربازان خودمان فرستادیم تا دست عراقی‌ها نیفتد.

,

 

,

رخشانی افزود: از حوالی ظهر، حرکتمان شروع شد و بی‌وقفه به سمت مرز ایران در حرکت بودیم. حوالی نیمه‌شب به قصرشیرین رسیدیم و چون ساعت از نیمه‌شب گذشته بو‌د، برای تبادل اندکی وقفه صورت گرفت.

,

 

,

سجده بر خاک ایران

, سجده بر خاک ایران, سجده بر خاک ایران,

وی خاطرنشان کرد: در خاک عراق و درون اتوبوس بودیم که به ناگاه دیدیم یکی از پاسداران انقلاب اسلامی ایران با لباس سپاه و محاسن بلند وارد اتوبوس شد و برای ما که تا آن لحظه هنوز باورمان به آزادی نبود، اطمینان خاطر داد که کنار مرز ایران هستیم و تا لحظاتی دیگر تبادل آغاز خواهد شد.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: با خواندن اسامی، افراد از اتوبوس‌ها پیاده شدند و همگان به سجده افتادند و بر خاک ایران بوسه زدند و آن شب ما را به یکی از پادگان‌های مرزی منتقل کردند.

,

 

,

رخشانی افزود: صبح روز بعد سوار بر یک هواپیمای باربری شدیم و در فرودگاه مهرآباد تهران فرود آمدیم و مورد استقبال بی‌نظیر مردم و مسئولان از جمله آیت‌الله یزدی رئیس وقت قوه قضاییه قرار گرفتیم.

,

 

,

وی یادآورشد: زمان تبادل، در خاک عراق که بودیم، شماره تلفن خانه خود و اسرای بیرجندی همراهم را به دو نفر موتورسوار که کنار اتوبوس ما در حرکت بودند دادم تا خبر آزادی ما را به اطلاع خانواده‌هایمان برسانند.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: در فرودگاه مستقر شدیم و سپس برای یک قرنطینه سه روزه ما را به پادگان پرندک تهران بردند که در این سه روز هیچ ارتباطی با خانواده نداشتیم تا این‌که روز سوم بعد از حضور در حسینیه امام خمینی و دیدار با مقام معظم رهبری، به سمت فرودگاه آمده و حوالی غروب در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین نشستیم و دوباره شاهد استقبال چشمگیر مردم بودیم.

,

 

,

دیدار با خانواده بعد از 7 سال

, دیدار با خانواده بعد از 7 سال, دیدار با خانواده بعد از 7 سال,

رخشانی خاطرنشان کرد: پدر و مادرم که چند روز قبل از بیرجند به مشهد آمده بودند، پشت درهای بسته فرودگاه برای دیدن ما لحظه شماری می‌کردند و بالاخره پس از 7 سال جدایی، اولین دیدار با خانواده برایم میسر شد.

,

 

,

وی اظهار کرد: شاید زیباترین لحظه بازگشت به ایران، بوسه‌زدن بر گونه پدر و در آغوش کشیدن مادری بود که سال‌ها رنج دوری را تحمل کرده و برای این لحظه، لحظه‌شماری می‌کرد.

,

 

,

مقاومت در برابر سختی‌ها، اسیر را آزاده کرد

, مقاومت در برابر سختی‌ها، اسیر را آزاده کرد, مقاومت در برابر سختی‌ها، اسیر را آزاده کرد,

آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه جوهره‌ی واقعی انسان‌ها در برخورد با سختی‌ها و مشکلات مشخص می‌شود تصریح کرد: اسارت فرصت مغتنمی بود تا به صورت عملی خود را بیازماییم.

,

 

,

رخشانی خاطرنشان کرد: آن‌چه باعث شد که واژه اسیر از ذلیل به آزاده تبدیل شود، صرفأ به دلیل مقاومت در برابر سختی‌ها بود و تا عمر دارم این گنجینه عظیم اسارت را که مرا آبدیده کرد، فراموش نخواهم کرد.

,

 

,

دوران دفاع مقدس بدترین دوران اقتصادی ایران بود

, دوران دفاع مقدس بدترین دوران اقتصادی ایران بود, دوران دفاع مقدس بدترین دوران اقتصادی ایران بود,

وی اظهار کرد: باید از صحنه‌های عملی که تجربه‌اش را داشتیم، الگو بگیریم که انسان با صبر و استقامت می‌تواند به درجات عالی برسد.

,

 

,

وی یادآور شد: دوران دفاع مقدس بدترین دوران اقتصادی ایران بود اما هیچ‌یک از مردم از آن دوران به سختی یاد نمی‌کند چون همه برای این مقاومت آماده بودند.

, وی یادآور شد: دوران دفاع مقدس بدترین دوران اقتصادی ایران بود اما هیچ‌یک از مردم از آن دوران به سختی یاد نمی‌کند چون همه برای این مقاومت آماده بودند.,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: چند گروه اسیر داشتیم. عده‌ای که واقعأ اسیر باقی ماندند، عده‌ای که پناهنده شدند و عده‌ای که سرافراز شدند در حالی که شرایط برای همه یکسان بود.

,

 

,

برای نانِ بیشتر با عراقی همدم نشدیم

, برای نانِ بیشتر با عراقی همدم نشدیم, برای نانِ بیشتر با عراقی همدم نشدیم,

رخشانی افزود: عده‌ای که صبر و مقاومت کردند، امروز آقا شدند و از اسارت به افتخار یاد می‌کنند و عده‌ای که زیر بار مشکلات شانه خالی کردند، بین مردم سرافکنده‌اند و آن‌هایی که آن‌جا ماندند، ذلیل‌ترین هستند.

,

 

,

وی اضافه کرد: برای ما هم امکان داشت با عراقی دوست شویم، کتک نخوریم و به جای یک نان، دو نان بخوریم اما با عراقی همدم نشدیم.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: اکنون نیز مقاومت در زندگی تأثیر بسزایی دارد اما باید معنای درست مقاومت را درک کرد. مقاومت به این معنا نیست که انسان در مقابل هر فساد وکم‌کاری سکوت کند.

,

 

,

رخشانی یادآور شد: در دوران اسارت، مقاومت می‌کردیم اما ذلیل عراقی‌ها نبودیم. گواهش هم همین جمله عراقی‌ها که همیشه می‌گفتند به جای این‌که شما اسیر ما باشید، ما اسیر شما هستیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: با وجود این‌که قدرت دست آن‌ها بود اما آقایی و سیادت دست ما بود.

,

 

,

لزوم حفظ وحدت و مبارزه با فساد در جامعه

, لزوم حفظ وحدت و مبارزه با فساد در جامعه, لزوم حفظ وحدت و مبارزه با فساد در جامعه,

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: همان‌طور که ما در دوران جنگ با دشمن خارجی می‌جنگیدیم و همان‌طور که اوایل انقلاب با منافقان و دشمنان داخلی می‌جنگیدیم، اکنون وظیفه تک‌تک مردم است که با دشمنی که از داخل به جان ما افتاده یعنی فساد، مقابله کنیم.

,

 

,

رخشانی اظهار کرد: اکنون در شرایطی هستیم که دشمنان داخلی و خارجی بسیج شده‌اند که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

,

 

,

وی افزود: اگر قرار باشد که ما با خط‌ومشی دشمن راه برویم و هر کاری که آن فاسدان کردند، انجام دهیم، نه‌تنها به پیروزی نمی‌رسیم بلکه به مرور زمان ما هم در ردیف آنان قرار خواهیم گرفت.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: برای حفظ دستاوردهایی که در گذشته داشته‌ایم یعنی اقتدار و استقلال باید مردم وحدت و همدلی خود را حفظ کنند، همان‌طور که ما در دوران دفاع مقدس از آسایش و مال خود برای دیگران می‌گذشتیم.

,

 

,

رخشانی افزود: دنیاطلبی به هیچ‌کس وفا نمی‌کند و زندگی ایده‌ال برای هر کس، رفاه نسبی است.

,

 

,

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس فقط دشمنان خارجی داشتیم چون دشمنان داخلی ما طرد شده بودند و به سمت خارجی‌ها رفته بودند اما امروزه، هرکدام از ما 10 دشمن برای خود تراشیده‌ایم که از آفت‌های جامعه ما است.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: باید بدانیم که جدای هر نوع سلیقه، حزب، اعتقاد، ارزش، دین، مذهب و مسلک و ضمن این‌که در جامعه ای اسلامی به عنوان یک انسان زندگی می‌کنیم، باید پشتیبان یک‌دیگر باشیم.

,

 

,

شرط حل مشکلات جامعه، بازگشت به ارزش‌های دفاع مقدس است

, شرط حل مشکلات جامعه، بازگشت به ارزش‌های دفاع مقدس است, شرط حل مشکلات جامعه، بازگشت به ارزش‌های دفاع مقدس است,

رخشانی افزود: 40 سال زندگی ما فرازونشیب‌های فراوانی داشته و برخلاف خواسته دشمنان، روی پای خودمان ایستاده‌ایم و ان‌شاءالله مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

,

 

,

وی تصریح کرد: شرط حل مشکلات جامعه، بازگشت به ارزش‌های دفاع مقدس است، همان‌طور که ما در جبهه‌ها از نظر امکانات با عراقی‌ها قابل مقایسه نبودیم اما چون توکل به ارزش‌های دینی و اسلامی مانند ایثار، رفاقت، پشتیبان هم بودن و قناعت، داشتیم، سربلند شدیم.

,

 

,

آزاده دوران جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران گفت: ای کاش قدر خون‌هایی که ریخته شده و زحمت‌هایی که کشیده شده را بدانیم و در رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی کوشا باشیم.

,

 

,

در جبهه برای ما باغ سبزی از مادیات باز نکرده بودند

, در جبهه برای ما باغ سبزی از مادیات باز نکرده بودند, در جبهه برای ما باغ سبزی از مادیات باز نکرده بودند,

رخشانی اشاره کرد: زیبایی جبهه در این بود که برای ما باغ سبزی از مادیات باز نکرده بودند.

,

 

,

وی اضافه کرد: ما در دوران اسارت تن به مجازات دادیم اما راضی به هتک حرمت به امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و مقام معظم رهبری و شخصیت‌های نظام نشدیم. با وجود این‌که به ما اجازه داده بودند که به این افراد توهین کرده و تقیه کنیم اما ما برای حفظ آرمان این‌کار را نمی‌کردیم.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: از 19 تا 26 سالگی، یعنی بهترین دوران زندگی، اسیر بودم و این‌که عده‌ای در حال حاضر متوجه سختی‌های ما نشده وکارهای ما را بی‌ارزش جلوه می‌دهند، ما را دل‌گیر می‌کند.

, آزاده دوران دفاع مقدس گفت: از 19 تا 26 سالگی، یعنی بهترین دوران زندگی، اسیر بودم و این‌که عده‌ای در حال حاضر متوجه سختی‌های ما نشده وکارهای ما را بی‌ارزش جلوه می‌دهند، ما را دل‌گیر می‌کند.,

 

,

با مدیریت صحیح می‌توان مشکلات را حل کرد

, با مدیریت صحیح می‌توان مشکلات را حل کرد, با مدیریت صحیح می‌توان مشکلات را حل کرد,

رخشانی افزود: اکنون بازهم ایران در سختی‌ها غوطه‌ور است و برای حل مشکلات جامعه، هرکس وظیفه‌ای دارد اما مطمئن هستیم که با اتحادی که بین مردم است و با وجود مقام معظم رهبری مشکلات حل خواهد شد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: چون ما دنبال استقلال هستیم و به استکبار، نه گفتیم، باید تبعاتی نظیر تحریم را بپذیریم که مطمئنأ در وضعیت اقتصادی کشور بی‌تأثیر نیست اما نمی‌توان از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد و گفت تمام مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است زیرا با یک مدیریت صحیح می‌توان مشکلات را حل کرد.

,

 

,

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: همان‌طورکه در جنگ نابرابر با تدبیر فرماندهان و استقامت رزمندگان توانستیم پیروز میدان باشیم، اگر مسئولان ما مدبر باشند، می‌توانیم مشکلات اقتصادی جامعه را نیز حل کنیم.

,

 

,

رخشانی با تأکید بر این‌که لازم است که مسئولان مدبر، فعال و بانشاط باشند افزود: از عیوب شاخص و بارز مملکت ما سن مدیریتی بالا واستمرار مدیریت در پست‌های مختلف است که از انسان، فردی بی‌تفاوت می‌سازد و انگیزه او را کم می‌کند.

, رخشانی با تأکید بر این‌که لازم است که مسئولان مدبر، فعال و بانشاط باشند افزود: از عیوب شاخص و بارز مملکت ما سن مدیریتی بالا واستمرار مدیریت در پست‌های مختلف است که از انسان، فردی بی‌تفاوت می‌سازد و انگیزه او را کم می‌کند.,

 

,

مذاکره با آمریکا کاری خنده‌دار است

, مذاکره با آمریکا کاری خنده‌دار است, مذاکره با آمریکا کاری خنده‌دار است,

وی یادآور شد: حتی یک کودک هم می‌داند که با یک فرد حیله‌گر نباید بازی کند. بنابراین مذاکره با آمریکایی که هیچ‌گاه به تعهدهایش عمل نکرده، کاری خنده‌دار است.

,

 

,

رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آمریکا، کشوری است که فقط به منافع خود فکر می‌کند تا جایی که حاضر است به هر ترفندی طرف مذاکره‌اش را فریب دهد.

,

 

,

رخشانی عنوان کرد: انسان اهل تعامل است و مذاکره با کشورهای دیگر، بد نیست اما با کشورهایی که دشمنیشان به ما ثابت شده، کاری بیهوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه