اخبار داغ

مدیرجهادکشاورزی طارم خبرداد؛

مشکل نبود محصول صنایع فرآوری انجیر در طارم/ برآورد برداشت 508 تن انجیر از باغات طارم

مشکل نبود محصول صنایع فرآوری انجیر در طارم/ برآورد برداشت 508 تن انجیر از باغات طارم
مدیرجهادکشاورزی طارم با اشاره به تولید حدود 508 تن انجیر در طارم گفت: شهرستان طارم ظرفیت بالایی در استقرار صنایع کشاورزی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سطح زیر کشت ۱۳۲ هکتار از باغات انجیر در شهرستان طارم اظهار کرد: عملیات برداشت محصول انجیر در سطح ۱۲۷ هکتار باغات بارده از نیمه اول مرداد ماه امسال شروع شده که تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از مجموعه این سطح میزان ۵۰۸ تن محصول انجیر برداشت شود که اکثرا به صورت تازه خوری مصرف شده به مقدار ناچیزی به صورت سنتی خشک شده و مورد مصرف قرار می‌گیرد.

,

مدیرجهادکشاورزی طارم افزود: با توجه به کیفیت بالا و بازار پسند بودن محصول تولیدی شهرستان طرفداران زیادی از سایر نقاط استان و استانهای همجوار به خود جذب کرده است.

,

وی با اشاره به ظرفیت بالای طارم در استقرار صنایع فرآوری محصولات کشاورزی بیان کرد: با توجه به نبود صنایع فرآوری مناسب در شهرستان سرمایه گذاری در این حوزه با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی می‌تواند بسیار سودآور برای کشاورزان و سرمایه گذاران باشد.

,

اسکندری خاطر نشان کرد: بیش از ۵۵۰ خانوار در شهرستان طارم بهره‌بردار انجیر بوده که بیش از دو هزار و ۵۵۰ نفر روز در کار برداشت انجیر مشغول در این شهرستان مشغول هستند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند.

,

وی عنوان کرد: به طوری که پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از برداشت انجیر امسال به ۲۶ میلیارد ریال برسد.

,

لازم به ذکر است ارقام موجود در شهرستان شامل چشانی سفید، کشانی سیاه، نقلی، زرد کلوچ و محلی طارم بوده و انجیر تولید شده در این شهرستان بازار مصرف خود شهرستان و سایر شهرستانهای استان به ویژه استانهای همجوار را تامین می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه