اخبار داغ

محمدرضا مرندی در گفتگو با دانا؛

نیاز به بهره گیری از ظرفیت و توان مدیریتی مدیران جهادی/ قالیباف ثابت کرده می تواند

نیاز به بهره گیری از ظرفیت و توان مدیریتی مدیران جهادی/ قالیباف ثابت کرده می تواند
استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: نیاز است دولت به سمت بهره گیری از ظرفیت مدیران جهادی برای حل مشکلات و بحران ها، چون دکتر قالیباف که توانمندی خود را کامالا اثبات کردند و سابقه ایشان گویای این امر است بیاید و بسته پیشنهادی اقتصادی وی را مورد بررسی قرار دهد.
[

دکتر محمد رضا مرندی در خصوص لزوم بهره گیری از مدیران جهادی و انقلابی در راستای حل مشکلات و بحران های فعلی در کشور در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: ضرورت دارد در شرایط فعلی جهادی و انقلابی عمل شود و یقینا ما هر گاه اینگونه عمل کردیم موفق بوده ایم چنانچه ما در حوزه تولید صنایع نظامی با همین جهادی عمل کردن موفقیت های بزرگ و چشمگیری کسب کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود: مقام معظم رهبری نکته ای را عنوان کردند که وقتی جوانی می تواند موشکی را هدایت کند که چند صد کیلومتر آن طرف تر دقیقا به هدف اصابت کند، آیا نمی تواند در خودروسازی نوآوری و موفقیت کسب کند؟ قطعا می تواند و نکته ای که از فرمایشات ایشان به دست می آید این است که آنطرف قضیه یک نیروی جهادی و انقلابی بوده که آن را طراحی کرده و اعتماد به نفس داشته و تلاش کرده و اهل جهاد و مبارزه بوده است.

,
,


مرندی ادامه داد: ولی در اینجا نگاه دیگری است نگاه به خارج و اینکه مشکلات ما را دیگران باید حل کنند و اعتماد به کسانی که نباید به آنها اعتما کرد، وجود دارد. متاسفانه نگاه این دولت و روشش در این چند سال همین بوده و اتکا و نگاهش به خارج از کشور و راه حل های برجامی دوخته شده است.

,
,


وی با اشاره به بدعهدهی های شرکای خارجی با وجود نگاه به خارج دولت عنوان کرد: فرانسه در جریان مذاکرات برجام حتی از آمریکا به ما سخت تر گرفت و در جریان تحریم چندین بار شرکت های فرانسوی ایران را ترک کردند از جمله همین اخیرا چرا باید اینچنین باشد چون این دولت نگاهش به خارج است و به توان داخلی اعتقادی ندارد.

,
,


مرندی افزود: همین هفته گذشته آخوندی وزیر راه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که چرا شما قرارداد ریل را با یک شرکت خارجی بسته اید در حالیکه شرکت ریل پارس ایران بالاترین تکنولوژی، توان و استاندارهای بین المللی را دارد؟ ولی وی پاسخی نداد.

,
,


وی به مدیران جهادی چون دکتر قالیباف یا رستم قاسمی که در حوزه تحت مسئولیت خود ثابت کرده اند که می توانند و از عهده حل مشکلات در شرایط فعلی برآیند، اشاره و عنوان کرد: من امیدوارم دولت به سمت مدیران جهادی بیاید تا از ظرفیت آنها بهره بگیرد و مشکلات را حل کند ولی بعید می دانم که این دولت به سمت این افراد برود.

,
,


استاد دانشگاه شهید بهشتی به بسته پیشنهادی دکتر قالیباف برای حل مشکلات اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: نیاز است دولت از ظرفیت های چنین مدیر جهادی بهره بگیرد. افرادی چون دکتر قالیباف که توانمندی خود را کامالا اثبات کردند و سابقه ایشان در تحول اساسی و کارساز در نیروی انتظامی کاملا روشن است و وقتی هم که به شهرداری تهران آمد با وجود تحریم دولت و عدم پرداخت بودجه چند ده هزار میلیارد تومانی به شهرداری وی توانست کارهای عظیم و بزرگی در تهران به انجام برساند، نشان از ظرفیت و توان بالای وی در حل مشکلات و کار جهادی دارد.

,
,


وی عنوان کرد: مدیر جهادی کم نداریم و در همین یکی دو ماهه گروه ها و افراد برجسته بسیاری راهکارهایی برای حل مشکلات فعلی دادند و رهبر هم فرمودند من پیشنهادات آنها را دیده ام همه خوب است. اما گویا اراده ای برای حل مشکلات در دولت وجود ندارد.

,
,


مرندی با اشاره به لزوم و درخواست ها برای تغییر کابینه و تیم اقتصادی دولت گفت: با وجود این الزام برای تغییر، دولت به زور تنها رئیس کل بانک مرکزی را عوض کرد که حالا باید دید آیا دکتر همتی فرد لایقی برای این پست هست یا نه؟ ولی آنچه مسلم است این دولت اراده و تلاشی برای حل مشکلات ندارد.

,
,


وی افزود: به سبب  نگاه جناحی هم بر دولت حاکم است بعید است از مدیران جهادی جناح های اصولگرا که سابقه مدیریتی اثبات شده ای دارند درحل مشکلات کمک بگیرند اما امیدواریم دلائل دیگری چون ناکارآمدی سیستم در میان نباشد و چنین انگیزه ای نباشد هر چند شواهدی دال بر این امر وجود دارد؛ چرا که وقتی فلان وزیر تمام اعضای خانواده اش را به کشورهای دیگر می فرستد سوال برانگیز است!

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه