اخبار داغ

خراسان شمالی رکورد مصرف برق تابستانه کشور را شکست

خراسان شمالی رکورد مصرف برق تابستانه کشور را شکست
مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی با بیان اینکه میزان مصرف برق در کشور در دو ماه نخست تابستان امسال به علل مختلف از جمله افزایش دمای هوا رشد چشمگیری داشت، اعلام کرد: رشد مصرف برق در دو ماه تابستان امسال در سطح کشور به 3.2 درصد رسید و این در حالی است که رشد مصرف برق در همین مدت در استان به 14.8 درصد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از عصر اترک، علیرضا صبوری، مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: اغلب نقاط کشور در تابستان سال جاری در مقایسه با سال های گذشته افزایش درجه حرارت دمایی را تجربه کردند که این افزایش دمای هوا، افزایش میزان مصرف برق را در مقایسه با سال های گذشته به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

صبوری با یادآوری این مطلب که اوج پیک مصرف برق کشور از 20 تیر ماه امسال از ساعت 15:50 دقیقه کلید خورد، عنوان کرد: پیک مصرف برق در تابستان امسال در مقایسه با سال های گذشته از پیک مصرف شبانه به پیک مصرف روزانه ( ساعت 12 تا 16 بعد از ظهر ) انتقال یافت و مصرف برق در این ساعات از روز بسیار افزایش یافت و حتی مشترکان برق با خاموشی های روزانه برق مواجه شدند.

,

وی همچنین کاهش تولید پنج هزار مگاواتی تولید برق در محل نیروگاه های آبی کشور و  واردات کولرهای گازی قاچاق با مصرف انرژی برق بالا به کشور و ورود این سیستم ها به بازار مصرف کشور را از دیگر علل خاموشی برق در کشور عنوان کرد.

,

وی در ادامه درباره میزان مصرف برق مشترکان نیز اظهار کرد: طی تیر و مردادماه امسال مصرف برق در پیک ساعت مصرف در سطح کشور 57 هزار و 91 مگاوات و در خراسان شمالی به 350 مگاوات رسید.

,

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی افزود: این در حالی بود که وزارت نیرو سهم سقف مصرفی برق استان در سال جاری را 320 مگاوات اعلام کرده بود.

,

وی خاطر نشان کرد: میانگین رشد مصرف برق در کشور طی سال جاری در مقایسه با سال 96، 3.2 درصد بوده و این در حالی است که این میزان رشد مصرف در خراسان شمالی طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته به 14.8 درصد رسید.

,

وی افزود: علت اصلی این افزایش مصرف برق در استان به علت افزایش استفاده از سیستم های سرمایشی بوده اند.

,

صبوری با انتقاد از رفتار بد مصرف انرژی از سوی مشترکان برق در استان، یادآور شد: در حال حاضر متوسط سرانه مصرف برق یک خانوار ایرانی چهار برابر متوسط جهانی است.

,

وی این سوال را مطرح کرد: آیا سطح رفاه زندگی در کشور رشد یافته است که میزان مصرف برق تا به این اندازه اوج گرفته است؟

,

وی در بخشی دیگر از سخن خود، عنوان کرد: با توجه به رشد بی رویه مصرف برق در تابستان امسال به علل یاد شده، مسئولان به منظور مدیریت مصرف برق در کشور جابجایی ساعت ادارات را از 6:30 دقیقه صبح تا 13:30 دقیقه بعد از ظهر در دستور کار قرار دادند.

,

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: از ابتدای آغاز تا انتهای طرح جابجایی ساعت اداری در تابستان امسال در سطح کشور دو هزار مگاوات برق صرفه جویی شد که سهم خراسان شمالی از این مدیریت مصرف 25 مگاوات برق بود.

,

وی افزود: این در حالی است که متاسفانه بانک های استان در مدیریت مصرف برق همکاری نکردند و مصرف برق زیادی داشتند که شرکت توزیع برق استان نیز این نقد را در شورای اداری استان مطرح کرد.

,

وی در ادامه به موضوع نیروگاه های خورشیدی و تشویق مشترکان برق استان به نصب و استفاده از این نیروگاه ها در محل زندگی و یا محل کار خود اشاره کرد و گفت: در همین راستا، تاکنون 30 متقاضی از مشترکان برق خانگی روستایی استان به نصب پنل های خورشیدی اقدام کرده اند.

,

صبوری خاطر نشان کرد: 300 مددجوی کمیته امداد استان نیز تا پایان سال جاری به نصب پنل خورشیدی اقدام خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه