اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد؛

مراجعه بیش از ۴۰۰۰ نفر به مراکز مشاوره بهزیستی استان زنجان

مراجعه بیش از ۴۰۰۰ نفر به مراکز مشاوره بهزیستی استان زنجان
مدیرکل بهزیستی استان زنجان از مراجعه 4 هزار و 326 نفر به مراکز مشاوره بهزیستی استان زنجان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: مرکز مشاوره تلفنی 1480 جهت راهنمائی و مشاوره آحاد جامعه و با استفاده از مشاوران مجرب و با تجربه از طریق برقراری ارتباط مشاوره ای به بررسی مسائل و مشکلات فردی وخانوادگی ، تحصیلی - تربیتی، پیش از ازدواج و... می پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی مشاوره را در راستای بهبود تصمیم گیری و حل مشکلات مردم مهم ارزیابی کرد و افزود: مشاوران تلاش می کنند با افزایش توانایی فرد در ایجاد و حفظ رابطه با دیگران ، بهبود فرایند تصمیم گیری ، تسهیل شکوفایی استعدادهای بالقوه و کمک به بالا بردن اثر بخش و توانایی سازگاری زمینه بهبود و رفع مشکلات فرد را فراهم آورند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف از مشاوره کمک به مراجعه کننده در سازگاری موثر با خود و محیط پیرامون است خاطر نشان کرد : این مهم در زمینه های مختلف اعم از مشاوره خانواده، پیش از ازدواج، تحصیلی، تربیت کودک و مشاوره های فردی از سوی این خط به صورت رایگان ارایه می شود.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سالجاری 4 هزار و 326 نفر به مراکز مشاوره حضوری مراکز دولتی و غیر دولتی بهزیستی استان زنجان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد 3 هزار و 871 نفر مربوط به مراکز مشاوره حضوری غیر دولتی و تعداد 455 نفر مربوط به مراکزو دفاتر مشاوره حضوری دولتی از خدمات و مشاورهای فردی، خانودگی، تربیتی، تحصیلی ، کودک و نوجوان ، پیش ازازدواج ، مشاوره های پیش از طلاق و ... بهره مند شدند.

,

محمدی ارائه خدمات مشاوره ای و روان شناختی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق ارائه اطلاعات و آگاهی دادن به تماس گیرنده ، کمک به تماس گیرنده برای شناخت مشکل ؛ بررسی ، تجزیه و تحلیل و انتخاب راه حل مناسب ، کمک به تماس گیرنده برای شناخت توانایی های خود ، تغییر ونگرش و کاهش رفع مشکلات ، آشنا نمودن تماس گیرنده با اصول و فرایند مشاوره را از اهداف اصلی مراکز مشاوره تلفنی بر شمرد و ادامه داد: بهزیستی بهعنوان نهاد ستونی رفاه اجتماعی، مشاوره را بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی ، طلاق و اعتیاد می شناسد.

,

وی ادامه داد: از ویژگی های منحصر به فرد مشاوره تلفنی رایگان بودن ، سریع ، آسان و در دسترس بودن و همچنین گمنام و ناشناخته ماندن تماس گیرنده و ضریب نفوذ بالا در بین مردم می باشد. صدای مشاور تلفنی بصورت تخصصی با هدف ارتقائ سلامت روان افراد جامعه ، دسترسی به خدمات مشاوره و روان شناختی از طریق تلفن در هر نقطه از کشورمناطق روستایی و شهری و در دوشیفت از شبانه روز، ارایه خدمات تخصصی و متنوع فعالیت می نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه