اخبار داغ

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد خبر داد؛

تشدید نظارت دامپزشکی بر نذورات شهروندان در عید قربان

تشدید نظارت دامپزشکی بر نذورات شهروندان در عید قربان
مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد گفت: به منظور جلوگیری از بروز خطرات بهداشتی کشتار غیر مجاز و اجرای نظارت شرعی و بهداشتی هر چه بهتر و کنترل بیماری های مشترک دام و انسان شبکه دامپزشکی در کنار خانواده بزرگ دامپزشکی کشور آماده ارائه خدمات رایگان در عید سعید قربان می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، از آماده باش شبکه دامپزشکی خلیل آباد برای عید سعید قربان خبر داد و اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، اکیپ‌های سیار و ثابت شبکه دامپزشکی خلیل آباد به مانند سنوات گذشته اقدام به نظارت بهداشتی از قربانی دام‌ها و نذورات شهروندان می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از بروز خطرات بهداشتی کشتار غیر مجاز و اجرای نظارت شرعی و بهداشتی هر چه بهتر و کنترل بیماری های مشترک دام و انسان شبکه دامپزشکی در کنار خانواده بزرگ دامپزشکی کشور آماده ارائه خدمات رایگان در عید سعید قربان می باشد.

,

رئیس شبکه دامپزشکی خلیل آباد با بیان اینکه در این روز شبکه دامپزشکی با استقرار 3 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی، نظارت لازم قبل و بعد از کشتار را خواهد داشت، تصریح کرد: امسال نیز چون سنوات گذشته با همکاری شهرداری محترم کشتارگاه دام باز و ارائه دهنده کلیه خدمات به صورت رایگان به خیرین شهرستان است.

,

وی با تاکید بر اینکه در روز عید سعید قربان شاهد اجرای یکی از سنت های حسنه اسلام بنام قربانی هستیم که خدمتی شایسته جهت کمک به فقرا و مستمندان جامعه است، اذعان کرد: ولی متاسفانه شاهد انجام خرافاتی چون مالیدن خون قربانی به خودرو و ساختمان و یا رد شدن از روی خون قربانی هستیم که موجب افزایش خطر انتقال بیماری های مشترک و به خطر افتادن سلامت گوشت استحصالی می شود .

,

احمدی در پایان با اشاره به اینکه نظارت‌های اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی در محل قربانی نذورات رایگان انجام می‌شود، عنوان کرد: شهروندان به منظور نظارت بهداشتی از لاشه استحصالی دام قربانی و تایید سلامت نذورات خود در روز عید قربان می‌توانند با برقراری تماس با شماره 57728220  از خدمات و نظارت‌های اکیپ‌های بهداشتی  سیار در محل بهره‌مند شوند.

,

وی ضمن تأکید بر کشتار دام‌ها تحت نظارت بازرسان دامپزشکی، خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی نظارت و بازرسی لازم را انجام می‌دهد تا دام‌های قربانی از سلامت کامل برخوردار بوده و منجر به انتقال بیماری به انسان نشود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه