اخبار داغ

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان:

نظارت ۶۱ اکیپ ثابت و سیار بهداشتی دامپزشکی بر سلامت دام های نذری در روز عید قربان

نظارت ۶۱ اکیپ ثابت و سیار بهداشتی دامپزشکی بر سلامت دام های نذری در روز عید قربان
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از اجرای طرح تشدید نظارت بر سلامت دامهای قربانی در عید سعید قربان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مینا قاضی زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛  ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان با اشاره به افزایش تقاضاء جهت خرید دام زنده در ایام خاص مانند عید قربان اظهار داشت: مردم عزیز باید دامهای نذری خود را حتی الامکان از میادین عرضه دام زنده تحت پوشش دامپزشکی خریداری نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: با عنایت به ضرورت بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دامهای قربانی روز عید سعید قربان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دامهای قربانی و تامین بهداشت عمومی و باستناد تبصره 2 ماده 2 آیین نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت در کشتارگاههای کشور و بخش نامه سازمان دامپزشکی کشور، با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی با دستگاههای مختلف تعداد 26 اکیپ ثابت و 35 اکیپ سیار در سطح استان مستقر می باشند .

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در ادامه افزود: 28 دکتر دامپزشک، 48 بازرس بهداشتی گوشت و 12 ناظر شرعی کار نظارت بر دامهای قربانی در روز عید سعید قربان را بر عهده دارند .

,

قاضی زاده با بیان اینکه در روز عیدسعید قربان تمام کشتارگاههای دام استان از ساعت 7 صبح لغایت 13 باز و کلیه خدمات بصورت رایگان به شهروندان ارائه می شود بیان داشت: کلیه نیروهای دامپزشکی با لباس و فرم متحد الشکل و خودروهای ویژه بازرسی در مکانهای مشخص شده حضور دارند.

,

وی ضمن توصیه به شهروندان اذعان داشت: در هنگام خرید دام به علائمی چون لنگش، سرفه، آبریزش از دهان و بینی، زخم در دهان و بین سم ها، تنفس غیر معمول، ضعف و بیحالی و... در دامها توجه نماییدو در صورت مشاهده از خرید چنین دامهایی خودداری نمایند.

,

قاضی زاده یکی از مخاطرات کشتار دام در خارج از کشتارگاه را علاوه بر مخاطرات زیست محیطی، احتمال درگیری با بیماریهای مشترک بین انسان و دام دانست و بیان داشت: سلامت دام قربانی، کشتار دام در کشتارگاه و حمل نقل بهداشتی گوشت، از نکات تعیین کننده در تامین سلامت گوشت هستند.

,

این مسئول با اشاره به اینکه بعضی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام مثل بیماری تب کریمه کنگو که در دام علائم بالینی خاصی ندارند تصریح نمود: جهت پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام، مصرف کنندگان بایستی گوشت دام تازه کشتار شده و آلایش آن  را حداقل بمدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس قطعه قطعه و مصرف نمایند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم شریف استان می توانند از طریق شماره تماس چهار رقمی 1512 شماره تلفن شبکه های دامپزشکی شهرستان مربوطه با کارشناسان دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه