اخبار داغ

رئیس شورای شهر اردستان:

مردم حق دارند آنچه در شهرداری اتفاق می افتد را بدانند/ اتحاد اعضای شورا در انتخاب هیات رئیسه از پست‌ها و عناوین مهمتر است

مردم حق دارند آنچه در شهرداری اتفاق می افتد را بدانند/ اتحاد اعضای شورا در انتخاب هیات رئیسه از پست‌ها و عناوین مهمتر است
رئیس شورای اسلامی شهر اردستان گفت: با سپری شدن عمر یک ساله شورای پنجم وضعیت هیئت رئیسه جدید شورا مشخص خواهد شد، در انتخاب هیات رئیسه جدید اتحاد اعضای شورا از پست ها و عناوین مهمتر خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح اله جلالی در گفتگو با صاحب نیوز اظهار کرد: شوراها می توانند حلقه واسط بین مردم و مسئولان باشند و مطالبات مردمی را پیگیری کنند و با توجه به این که شوراها توسط مردم انتخاب شده و قرار است برای مردم کار کنند باید رویکردشان فرا جناحی و فقط در راستای مطالبات مردمی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روح اله جلالی در گفتگو با , صاحب نیوز,  اظهار کرد: شوراها می توانند حلقه واسط بین مردم و مسئولان باشند و مطالبات مردمی را پیگیری کنند و با توجه به این که شوراها توسط مردم انتخاب شده و قرار است برای مردم کار کنند باید رویکردشان فرا جناحی و فقط در راستای مطالبات مردمی باشد.,

رئیس شورای اسلامی شهر اردستان گفت: شروع کار شورای جدید از 24 مرداد سال 96 آغاز شد که وظیفه اولیه و اصلی آن انتخاب شهردار بود که به درستی این کار صورت گرفت.

,

جلالی تصریح کرد: زمانی که شورای پنجم به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد در چند ماهی که وقت داشتیم به دنبال انتخاب شهردار بودیم که نزدیک به 30 نفر با آنها مصاحبه صورت گرفت که شهردار اسبق هم یکی از گزینه ها بود سپس سرپرستی قرار دادیم تا گزینه ها در صورت مساوات بررسی شوند.

,

رئیس شورای اسلامی شهر اردستان خاطرنشان کرد: نتیجه مباحث این بود که رزومه چند نفر به شهرداری معرفی شد و به سوالات اعضاء شورا پاسخ دادند و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که مهندس حیدری به عنوان شهردار معرفی شوند و به نظر می رسد یک پروسه علمی و  متکی بر تجربه را پشت سر گذاشتیم.

,

وی یادآوری کرد: مباحث جدی بعدی نیز که دغدغه اعضای شورا بود پیگیری کردیم که یکی از آنها انتخاب هیئت رئیسه بوده که با توجه به اینکه افراد می خواستند فردی انتخاب شود که اعتدال را بین افراد برقرار کند که در نهایت اینجانب انتخاب شدم هر چند سخت بود و بخواهیم بدون تضاد باشیم این مسئولیت با پنج رأی انتخاب شدم، هر چند در بعضی خبرها نتایج را به شکل دیگر عنوان کرده بودند.

,

جلالی با بیان اینکه سمت و سوی شورا این بوده که وظیفه اصلی خود را انجام دهند و از سیاسی بازی و از تفکر شخصی به دور باشند، تصریح کرد: مطالبی که در دوره انتخابات شعار داده بودیم همچون تکریم ارباب رجوع  و شفاف سازی در شهرداری بود که این امر تا کنون محقق شده است.

,

رئیس شورای اسلامی شهر اردستان همچنین گفت: مردم حقشان است آنچه که در شهرداری اتفاق می افتد را بدانند و شورای انتخاب شده شورای مردم هستند و در بعضی از دوران شورا همسوی شهرداری بوده که وقتی چنین شده موضوع نظارتی را از بین می برد که در این شورا و یک ساله بحث نظارتی را داشته ایم هر چند شهردار منتخب خود ما بوده اما در اکثر موارد بیشترین انتقاد و نظارت بر شهردار را خود داشته ام.

,

وی تکریم ارباب رجوع را با جابجایی بعضی از پرسنل توسط شهردار که شکل خوبی به خود گرفت دانست و افزود: نظارت بر تمام موارد را داشته ایم و در دو مورد مشاور قرار دادیم، چون بکارگیری مشاور از حقوق شوراها است.

,

بخش نظارتی شهرداری توسط 5 نفر شورا انجام می شود

, بخش نظارتی شهرداری توسط 5 نفر شورا انجام می شود, بخش نظارتی شهرداری توسط 5 نفر شورا انجام می شود,

جلالی افزود: انتقادهایی به دوره های قبل بوده هر چند دوره های قبلی زحمات خوبی را کشیدند و شاید بعد از ما هم این قضاوت ها بشود، سعی کردیم قرار دادهایی که مشکل دارد را برطرف کنیم و بعضی از آنها را از مراجع قانونی پیگیری کنیم همچون استانداری و بخش نظارتی با تمام توان و در حد توان توسط پنج نفر شورا انجام شده است.

,

رئیس شورای اسلامی شهر اردستان تاکید کرد: موضوع فنی در شهرداری بدون طرح انجام نخواهد شد و طرح هایی در قبل انجام می شد که هیچ طرح فنی نداشت و به نحو خوبی مواردی را پیگیری کردیم که تعامل با مسئولان شهری و نظارت بر مسئولان خود شهرستان که جزء قوانین و وظایف شورا است و مشکلات مردم را منتقل کردیم و از آنها جواب خواستیم و بالاترین هماهنگی را با نماینده، امام جمعه و فرماندار داشته ایم.

,

وی یکی از پیگیری های شهری را توسعه آب شرب شهری نام برد که تا آینده نزدیک کل شهر را فرا خواهد گرفت و همچنین پیگیری وضعیت بیمارستان بوده که توانسته به نتایج خوبی برسد.

,

جلالی اعلام کرد: شورای اسلامی شهر اردستان در یک سال گذشته تعداد 38 جلسه برگزار کرده که 240 مصوبه داشته که فقط یک مصوبه توسط کمیته انطباق برگشت شده است.

,

وی همچنین گفت: با توجه به سپری شدن عمر یک ساله شورای پنجم در اول شهریور با برگزاری جلسه شورای شهر وضعیت هیئت رئیسه جدید شورا مشخص خواهد شد و در انتخاب هیات رئیسه جدید اتحاد اعضای شورا برای بنده از پست ها و عناوین مهمتر خواهد بود.

,

رئیس شورای اسلامی شهر اردستان در خصوص بازآفرینی اطراف مسجد جامع اردستان گفت: انتقادهای زیادی در سطح شهر و استان بوده و در کاری که ما می کنیم صادق هستیم و موضوع موفقی بوده که خیلی شهرها جرأت انجام آن را نداشته اند و با توجه به این که اردستان برای اولین بار بود چنین طرحی را اجرا می کرد مشکلاتی را داشته که یکی از آنها کم تجربگی طرح ها با این گستردگی بوده که انتقادها وارد است.

,

جلالی متذکر شد: شورا و شهرداری نظرشان این است که از طرح بازآفرینی حمایت کنند و اجرای این طرح در جذب توریست و اشتغال و برگشت و رجوع مردم به بافت های فرسوده و محلی مثمر ثمر خواهد بود و در قدم اول موفق بوده ایم ولی انتقادهایی هم وجود داشته و شاید شتاب زده عمل کردیم و باید مرحله به مرحله اجرا می شد ولی شهرداری می خواست ادارات را پای کار بیاورد که در این زمینه اتفاقی انجام نشد و بعضی مسئولان در برابر طرح بازآفرینی قرار گرفتند.

,

وی اعلام کرد: با تمهیداتی که شورا و نماینده دیدند کار شروع شده و تمام توان خود را خواهیم گذاشت تا این کار به اتمام برسد و بنده شخصا از مردم محله ابالی عذرخواهی می کنم به خاطرمشکلاتی که به وجود آمد و با موضوع بتن ریزی مشکل تا حدودی برطرف خواهد شد و انتقادی که من به طرح بازآفرینی دارم اینکه شهرداری کمتر شورا را در جریان گذاشت.

,

رئیس شورای اسلامی شهر اردستان افزود: شورای شهر زمانی که در جریان امور قرار گرفت روند کار بازآفرینی مثبت تر شده است و قصد داریم مرحله به مرحله آن را انجام دهیم و تا آخر سال به اتمام خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه