اخبار داغ

مدیر کل زندان‌های استان تهران: بقایی در صحت کامل است

مدیر کل زندان‌های استان تهران: بقایی در صحت کامل است
مدیرکل زندان‌های استان تهران درباره وضعیت حمید بقایی گفت: بقایی در صحت کامل به سر می برد و وضعیت عمومی خوبی دارد و تحت نظر پزشک است و هیچ مشکلی ندارد و دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی محبی در نشست خبری با حضور خبرنگاران  به آمار علملکرد زندان‌های تهران در سه ماهه اول امسال اشاره و اظهار کرد: با تلاش همکاران در این مدت، 50 هزار مددجو ویزیت شدند که از این تعداد یک هزار و 500 نفر ویزیت روانپزشکی، 543 نفر ویزیت متخصص عفونی، 541 ویزیت متخصص دخلی، 578 نفر ویزیت جراح عمومی، 2 هزار و 500 نفر ویزیت دندانپزشکی و  یک هزار و 600 نفر ویزیت سایر تخصص‌ها را دریافت کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مصطفی محبی ,

مدیرکل زندان‌های استان تهران همچنین از اعزام اورژانسی یک هزار و 505 نفر از زندانیان در سه ماهه اول امسال به مراکز درمانی خبر داد و گفت: در سه ماهه سال 97، 593 پرونده جدید برای مددجویان در کلینیک های مثلثی زندان ها تشکیل شده است.

, زندان‌های استان تهران,

محبی اضافه کرد: در تمام زندان ها مسائل مرتبط با احکام، نماز جماعت و موضوعات فرهنگی توسط 70 نفر از روحانیون در زندان های استان تهران پیگیری می‌شود. بخش‌های مختلف سوادآموزی، فرهنگی، حفظ و قرائت قرآن سعی می‌کنیم از مددجویانی که ماندگاری زیادی دارند، به عنوان مربی استفاده کنیم.

,

این مقام مسئول در سازمان زندان ها ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، دو هزار و 33 مورد بازدید قضات از زندان ها را داشتیم زیرا معمولا برای مددجویان، مشکلات قضایی از سایر مسائل اهمیت بیشتری دارند.

,

محبی اضافه کرد: در این مدت، یک هزار و 855 مورد مشمول عفو داشتیم که به مراجع مختلف اعلام کردیم و بیش از 7 هزار  و 307 مرخصی از سوی قضات به زندانیان داده شده است. با پیگیری های مددکاری و مقامات قضایی، بیش از 435 مورد گذشت از شکات گرفته شده و 625 نفر از زندانیان نیز توانستند از آزادی مشروط استفاده کنند. 

,

مدیرکل زندان های استان تهران با بیان اینکه 2 هزار و 910 نفر از زندانیان در چهار ماهه نخست امسال از مرخصی منجر به آزادی استفاده کردند، افزود: استفاده از دستبند و پابندهای الکترونیکی نیز به تازگی در دستور کار قرار گرفته و ما با همکاری مقامات قضای، کار را شروع کردیم و 50 نفر از با بهره گیری از دستبند و پابندهای الکترونیکی از مجازات های جایگزین زندان استفاده می کنند در حالی که این مسئله در سال گذشته فقط یک مورد بوده است.

,

وی گفت: همچنین 257 نفر از زندانیان نیز در چهار ماهه امسال با همکاری ستاد دیه از زندان آزاد شدند که تصادف رانندگی 11 مورد، حوادث کارکاهی 3 مورد، 181 مورد بدهکاران مالی، مهریه 54 مورد و نفقه هفت مورد و قتل شبه عمد یک مورد بوده است.

,

به گفته محبی هم اکنون 806 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های تهران وجود دارد. 

,

این مقام مسئول در اداره کل زندان های استان تهران، با بیان اینکه ورودی و خروجی زندانیان در چهار ماهه نخست امسا افزایش چندانی نداشته گفت: البته این مسئله کاهش هم نداشته است.

,

محبی در پاسخ به سئوالی درباره گرانی سکه در ماه های اخیر و تاثیر آن در بیشتر شدن زندانیان مهریه گفت: بحث گرانی سکه در توافقات ما تاثیرگذار بوده است. به عنوان مثال یک زندانی تا پیش از این 15 سکه بدهکار بوده و با زحمت پول تهیه سکه ها را فراهم کرده اما به یکباره سکه گران شده و پول تهیه شده، کفاف فراهم کردن 15 سکه را نمی دهد.

,

مدیرکل زندان های استان تهران درباره صحت داشتن یا نداشتن خبر خودکشی یک زندانی در هفته گذشته در زندان تهران بزرگ اظهار کرد: این خبر صحت دارد؛ در زندان تهران بزرگ یک نفر خودکشی کرده و در سرویس بهداشتی خود را کشته است. چون معمولا اکثر جاها دوربین دارد بیشتر از سرویس های بهداشتی استفاده می کنند. این فرد متهم تحت قرار بوده و جرمش نیز سرقت بوده است. 

,

محبی درباره وضعیت حمید بقایی نیز گفت: بقایی در صحت کامل به سر می برد و وضعیت عمومی خوبی دارد و تحت نظر پزشک است و هیچ مشکلی ندارد و دوران محکومیت خود را سپری می کند.

, حمید بقایی,

مدیرکل زندان های استان تهران در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه بیشتر زندانیان این استان مرتبط با کدام جرم هستند افزود: بیشتر زندانیان مرتبط با مواد مخدر و سرقت است.

,

محبی در پاسخ به سئوال دیگری درباره بحث آب اظهار کرد: کل کشور با کمبود آب مواجه است. زندان در حسن آباد قم در بیان ها می سازند و خب آب فروکش کرده و الان در زندان تهران بزرگ دو مرتبه قطعی آب استحمام داریم اما اصلاً قطعی آب خوردن نداریم و در تمام بندها و سالن ها آب سردکن داریم. قطعی آب استحمام نیز به خاطر کمبود آب منطقه حسن آباد است.

,

مدیرکل زندان های استان تهران در سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت تکمیل اردوگاه فشافویه گفت: در اردوگاه فشافویه حدود چهار هزار نفر مددجوی محکوم زیر 5 سال را نگهداری می کنیم و هزار و 700 نفر متجاهر معتادین سطح شهر را در آنجا نگهداری می کنیم. توافق شده دولت برای تکمیل 7 اردوگاه سطح کشور که یکی از آنها فشافویه است، 80 میلیارد بدهد اما تا الان پولی داده نشده است.

,

وی هچنین درباره وضعیت نیرو و پرسنل در زندان های تهران افزود: 42 درصد پست های ما بلاتصدی است و استدعای عاجزانه داریم تا مسئولان برای بالابردن امنیت بیش از پیش زندان ها، کمک کنند تا جذب نیرو داشته باشیم.

,

محبی درباره میانگین عمر زندان های استان تهران گفت: در استان تهران 9 زندان داریم که دو زندان در البرز است؛ این زندان ها معمولاً برای قبل از انقلاب و همه فرسوده هستند به غیر از فشافویه و تهران بزرگ.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه