اخبار داغ

سفر مقام شماره ۲ کره شمالی به کوبا

سفر مقام شماره ۲ کره شمالی به کوبا
چوئه ریونگ هائه که از او به عنوان مقام شماره دو کره شمالی یاد می‌شود در سفری به کوبا با مقام‌های این کشور درخصوص راه‌های بهبود روابط دوجانبه مذاکره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی پرنسالاتینا متعلق به کوبا گزارش کرد که چوئه ریونگ هائه که معاون رئیس کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی است، روز پنجشنبه در صدر هیاتی از سوی حکومت کره شمالی وارد شهر هاوانا پایتخت کوبا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این گزارش خاطر نشان کرد: چوئه در چارچوب یک سفر کاری به کوبا سفر کرده و مورد استقبال سالوادور والدس، معاون اول رئیس‌جمهور کوبا قرار گرفته و طی مذاکراتی با او به بررسی روابط دو کشور پرداخت.

,

همچنین چوئه با برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا نیز دیدار کرده و آن‌ها درخصوص مسائل بین‌المللی و موضوعات دوجانبه به بحث پرداختند.

,

به گزارش این خبرگزاری وزارت خارجه کوبا درخصوص این دیدار گفته است این دیدار در فضایی برادرانه برگزار شد و طی آن مقام مهمان و رودریگز بر سر اهمیت پیوند‌های برادری که مردم، احزاب و دولت‌های دو کشور را با هم متحد می‌سازد، موافق بودند.

,

کوبا و کره شمالی از سال ۱۹۶۰ تاکنون روابط دوجانبه داشته‌اند و براساس این گزارش مقام‌های دو کشور در دیدار اخیر خود بر سر همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش و کشاورزی توافق کرده‌اند.

,

این سفر حدود یک ماه بعد از آن صورت می‌گیرد که ری سو یونگ، مدیر بخش امور بین‌الملل حزب کارگران کره شمالی به منظور نشست‌هایی با رهبران کوبا از جمله میگوئیل دیاز کانل، رئیس‌جمهور این کشور و رائول کاسترو، دبیر اول حزب کمونیست کوبا به این کشور سفر کرد.

,

 

,

منبع:ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه