اخبار داغ

جنگل "بیستون" به امان خدا رها شد

جنگل "بیستون" به امان خدا رها شد
شهردار بیستون با اشاره به وجود جنگل 112 هکتاری در حومه این شهر گفت: متاسفانه این جنگل که تحت مدیریت شرکت توسعه گردشگری است کاملا رها شده و عملا در حال نابودی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شورش فرامرزی در جمع خبرنگاران به وجود ظرفیت‌های بیشمار در این شهر اشاره کرد و افزود: 112 هکتار جنگل کاج در حوزه شهر بیستون وجود دارد که از ظرفیت فوق العاده ای در زمینه بوم گردی برخوردار است و می تواند به جاذبه گردشگری بیستون تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: متولی این جنگل در حال حاضر شرکت توسعه گردشگری است، اما متاسفانه این شرکت توجه چندانی به این ظرفیت شهر ندارد، بطوریکه درختان این محدوده از خرداد سال گذشته هنوز آبیاری نشده‌اند و زباله‌ها دراین محدوده تلنبار شده است، این در حالیست که این محدوده از ظرفیت بوم‌گردی ویژه‌ای برخوردار است و به جد پیگیریم مسئولیت این محدوده را در اختیار بگیریم.

,

فرامرزی تصریح کرد: طرح گردشگری این منطقه آماده شده و می توان مکانی فراهم کرد که افراد به جای پرداخت شبی چند صدهزار تومان برای یک شب اقامت در هتل لاله بیستون با هزینه بسیار اندک بتوانند چند شبی را کنار مجموعه جهانی بیستون سر کنند.

,

وی افزود: در همین راستا به جد پیگیر گرفتن این پارک جنگلی از شرکت توسعه گردشگری هستیم تا بتوانیم ظرفیت گردشگری ویژه ای در بیستون فراهم کنیم.

,

وی در ادامه با اشاره به جمعیت 10 هزار نفری شهر بیستون، گفت: این تعداد جمعیت شب شهر است و در طول روز به خاطر مراجعات کاری بسیاری از مردم به حدود 30 هزار نفر هم می‌رسد. متاسفانه با این میزان جمعیت درآمدهای شهرداری بیستون با وجود محدودیت‌های بسیار برای ساخت و ساز و فعالیت در حداقل خود قرار دارد.

فرامرزی تصریح کرد: از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به حریم رودخانه و آب منطقه‌ای، حریم اوقاف و زمین‌های وقفی و از همه مهم تر محدودیت‌های بسیار در حوزه میراث جهانی بیستون اشاره کرد که موجب شده درآمدهای شهرداری به حداقل خود برسد.

وی با اشاره به گسترش طولی شهر بیستون گفت: گسترش شهر بر اساس ارتزاق صورت می گیرد و همین امر موجب شده عمده کارخانه های شهر در راستای نوار جاده ای شهر گسترش یابند و همین سبب رشد طولی شهر شده که خدمات رسانی به شهروندان را دشوار کرده و هزینه ها را بالا برده است.

شهردار بیستون با اشاره به وجود کارخانه قند در این شهر گفت: این کارخانه آلایندگی دارد و بر این اساس عوارض آلایندگی پرداخت می کند، اما متاسفانه سهم مردم بیستون از این عوارض به یک دهم هم نمی رسد چرا که این عوارض وارد یک حساب متمرکز شده و براساس سرانه شهرستان هرسین توزیع می شود و بیشترین سهم به شهر هرسین رسیده و کمترین سهم به بیستون می رسد؛ از 160 میلیون تومان عوارض آلایندگی این کارخانه عملا 15 تا 20 میلیون تومان آن به شهرداری بیستون می رسد.

فرامرزی افزود: مشکل دیگر شهر بیستون، توزیع اعتبارات وزارت کشور براساس درجه بندی شهرهاست که دراین زمینه عملا اعتبارات شهری مانند بیستون با 10 هزار نفر جمعیت همپای شهرهای دو سه هزار نفری در نظر گرفته می‌شود و در توزیع اعتبارات سال گذشته تفاوت جزیی چندمیلیون تومانی میان اعتبارات شهر بیستون با شهر سومار با چند ده نفر جمعیت وجود داشت.

وی افزود: از دیگرمشکلات ما در تامین منابع اعتباری، تعطیلی کمیسیون ماده 100 شهر از سال 1393 است و از این سال تاکنون یک پرونده به این کمیسیون ارجاع نشده است. همچنین از این سال تاکنون با افت شدید ساخت وسازها درآمدهای شهرداری بیش از پیش در مسیر سقوط قرار گرفته است.

وی از بدهی بسیار شهرداری بیستون اشاره کرد و افزود: از ابتدای کار شهرداری را با بدهی بالا تحویل گرفتم و رقم بدهی شهرداری تا 21 مهرماه سال گذشته بیش از 1.9 میلیارد تومان بود.

فرامرزی در ادامه نوروز و اربعین را دشوارترین مراحل کاری در شهرداری بیستون عنوان کرد وافزود: اربعین روزانه در هر وعده در پیک حضور زوار 75 هزار پرس غذا در شهر توزیع می شود و این یعنی دورریز 75 هزار ظرف یکبار مصرف درشهر و جمع آوری این تعداد خود هزینه بر است. همچنین ارائه خدمات بهداشتی به زوار و سایر خدمات نیز برای شهرداری هزینه‌بر است و این درحالی است که عمده اعتبارات اربعین بیشتر به غرب استان می‌رسد و ضرورت دارد مسئولین استان در توزیع این اعتبارات شرق استان و شهرهایی مانند بیستون را ببینند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی در ادامه به برنامه پیش‌روی این شهرداری اشاره کرد و افزود: اولین مجتمع درمانی بیماریاب غرب کشور قرار است در بیستون احداث شود که زمین این مرکز آماده شده و بخش خصوصی قرار است دراین زمینه سرمایه گذاری داشته باشد.
انتهای پیام

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه