اخبار داغ

کارد به استخوان شهروندان و گردشگران یاسوجی رسید/قلیان هایی که دیگر کسی جلویشان را نمی گیرد؟+تصویر

کارد به استخوان شهروندان و گردشگران یاسوجی رسید/قلیان هایی که دیگر کسی جلویشان را نمی گیرد؟+تصویر
بدون شک پیگیری و نظارت بیشتر و دقیق تر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی می تواند عاملی بسیار مهم برای جلوگیری از ادامه این وضعیت باشد چرا که شرایط فعلی داد خیلی از خانواده ها را درآوره است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس استان کهگیلویه و بویراحمد دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب، اماکن گردشگری، فضای سبز و دیگر ظرفیت های مناسب برای حضور گردشگران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

پارک ساحلی،  مهرورزی و ولایت از جمله مکان هایی است که هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران و البته ساکنین خودِ شهر در فصل های بهار و تابستان در یاسوج است.

,

ساکنین شهر یاسوج و گردشگران به این دلیل به پارک ها می آیند که بتوانند بعد از یک روز و یا یک هفته ی کاری سخت استراحتی کوتاه همراه با خانواده خود داشته باشند و از آب و هوای فرح بخش این اماکن لذت کافی را ببرند و شکر این موهبت الهی را به جای بیاورند.

,

 

,
, ,

اما متاسفانه شاهد هستیم افرادی با ارائه آزادانه قلیان به خصوص با تنباکوهای با طعم میوه، به جای اینکه از این هوای لذت بخش استفاده کنند نه تنها از این هدیه خداوندی بهره نمی برند بلکه این فرصت را از دیگران نیز سلب کرده اند. جوان ها و نوجوان ها بیشترین مشتری این نوع از دخانیات هستند،  برخی از این افراد از خردسالی شروع به مصرف این مواد دخانی کردند که از مصرف قلیان در این پارک ها دریغ نکرده و  دیگر دوستان و آشنایان خود را نیز به انجام دادن این عمل  تشویق و ترغیب می نمایند.

,
, ,

به علاوه این افراد برای برخی از خانواده ها مزاحمت هایی ایجاد می کنند که ممکن است موجب درگیری فیزیکی و یا لفظی شود که به دور از اخلاقیات انسانی است. مصرف قلیان موجب اختلال در جذب کلسیم شده و پوکی استخوان را در پی دارد، علاوه بر این تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی دیگر از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.

,

 

,

با این وجود افرادی که به کشیدن قلیان ادامه می دهند دلیل و توجیه شان این است که می گویند "کله ی بدون دود به درد زندگی نمیخورد" که این حرف موجب شده اقشار زیادی از جامعه مانند دانشجویان، دانش آموزان و حتی برخی از کارمندان دولتی نیز اقدام به مصرف دخانیات مانند قلیان کنند. اما در این حین خانواده ها دیگر رغبتی برای تفریح در پارک ها از خود نشان نمی دهند و همین دلیل کافی است که ضربه مهلکی چه از لحاظ سلامت اجتماعی، سلامت اقتصادی و چه از لحاظ سلامت گردشگری به استان وارد شود که جبران نمودن این ضرر و زیان شاید ممکن نباشد.

,
, ,

گرچه اقداماتی برای جمع آوری این قلیان ها در سطح شهر شده است اما چیزی که می بینیم با آن چه که گفته می شود، از زمین تا آسمان فاصله دارد.

,

بدون شک پیگیری و نظارت بیشتر و دقیق تر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی می تواند عاملی بسیار مهم برای جلوگیری از  ادامه این وضعیت باشد چرا که شرایط فعلی داد خیلی از خانواده ها را درآوره است .

,

 

,

انتهای پیام/ب

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه