اخبار داغ

تحولات چشمگیر در اعتبارات گچساران/ اجرای ۳۰۰ طرح عمرانی و آبادانی در بام نفت ایران+تصاویر

تحولات چشمگیر در اعتبارات گچساران/ اجرای ۳۰۰ طرح عمرانی و آبادانی در بام نفت ایران+تصاویر
میزان اعتبارات گچساران امسال نسبت به سال پیش 17 درصد افزایش یافته است که طرح های توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری بیشترین اعتبار را در این شهرستان دریافت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،توسعه امری فراگیر در جامعه است و نمی‌تواند تنها در یک بخش از آن اتفاق بیافتد به گونه‌ای که توسعه مرز و سقف مشخصی ندارد بلکه به سبب وابستگی آن به انسان پدیده‌ای کیفی است که هیچ محدودیتی نخواهد داشت و این موضوع برخلاف رشد اقتصادی است که کاملاً کمی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

, , ,

جدای از این توسعه اقتصادی در یک منطقه  دوهدف اصلی را دنبال می کند که هدف نخست آن افزایش درآمد، رفاه مردم و ریشه کنی فقر و نیزهدف دوم ایجاد اشتغال است که هر دوی این اهداف در راستای عدالت اجتماعی به ثمرخواهد نشست.

,

استفاده بهینه از منابع و امکانات 

, استفاده بهینه از منابع و امکانات , استفاده بهینه از منابع و امکانات ,

استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود به منظور برآورده کردن نیازها و خواسته های شهروندان، از جملـه افـزایش تولید ،درآمد، اشتغال ، رفاه و دیگر موارد جزو مهمترین اهداف توسعه دراستان زرخیزکهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود که بـرای ایـن مـنظور معمـولاتلاش می شود تا با به کارگیری سیاست ها و ابزارهای اجرایـی گونـاگون در بـرنامه هـای توسـعه منطقه ای بـه ایـن هدف دست پیداکرد.

, .,

, , ,

هرچنددراین زمینه منابع بودجه ای،پولی واعتـبارات جایگـاه ویژه ای را به خود اختصاص خواهند داد،امامسئولان استان براین باورند که وجوداعتبارات مناسب رمز موفقیت بسیاری از بـرنامه هـا،طرح ها و نیز پروژه های عمرانی و آبادانی یک منطقه به شمارمی رود.

,

عمق محرومیت درکهگیلویه و بویراحمد

, عمق محرومیت درکهگیلویه و بویراحمد, عمق محرومیت درکهگیلویه و بویراحمد,

این درحالی است که علی محمد احمدی ،استاندار کهگیلویه و بویراحمدخردادماه امسال در نشست برنامه ریزی استان گفته بود که عمق محرومیت این استان بالاست و وضعیت بهتری نسبت به استان های مشابه خود نداریم.

, .,

, , ,

توزیع اعتبارات با نگاه صحیح

, توزیع اعتبارات با نگاه صحیح, توزیع اعتبارات با نگاه صحیح,

وی درادامه نیز تصریح کرده بود که با توزیع ناموزون اعتبارات و خدمات، پایداری توسعه رقم نمی خورد و نگاه توسعه ای، خدمات رسانی عدالت محور و برابر را طلب می کند که باید اعتبارات با نگاه صحیح و کارشناسی شده و در راستای توسعه همه جانبه استان توزیع شود.

,

با نظارت خروجی خوبی داشته باشیم 

, با نظارت خروجی خوبی داشته باشیم , با نظارت خروجی خوبی داشته باشیم ,

احمدی نیز گفته بود که باید اهتمام بیشتری برای جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه ها داشته باشیم و منابع پای پروژه ها برده شود و با نظارت خروجی خوبی داشته باشیم .

,

, ,

کهگیلویه و بویراحمددر بعد توسعه زیرساختی فقیر است 

, کهگیلویه و بویراحمددر بعد توسعه زیرساختی فقیر است , کهگیلویه و بویراحمددر بعد توسعه زیرساختی فقیر است ,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دراین نشست باز با تاکید بیان کرده بود که باید مدیران ما از ظرفیت های بودجه ای به نحو مطلوبی استفاده کنند و اقدامات مناسبی داشته باشند،در سال ۹۷ باید حرکت های خوبی داشته باشیم و جذب اعتبارات و تسهیلات اشتغالی نیز عملیاتی شود.وی نیز تصریح کرده بود که کهگیلویه و بویراحمددر بعد توسعه زیرساختی فقیر است و باید برای توسعه بیش از پیش آن گام برداریم.

, .,

اما با این تفاسیر پنجشنبه گذشته نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان گچساران با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد،فرماندارگچساران و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری این شهر برگزارشدکه  درادامه توجه و همت مدیران و مسئولان شهرستان دراقدامات و استفاده مطلوب از ظرفیت های بودجه ای مورد تاکید قرارگرفت.

,

, ,

آبیاری نوین 1200 هکتار ازدشت لیشتر

, آبیاری نوین 1200 هکتار ازدشت لیشتر, آبیاری نوین 1200 هکتار ازدشت لیشتر,

غلامرضا تاجگردون ،نماینده گچساران و باشت دراین نشست با اشاره به پروژه آبیاری زمین های دشت لیشتراین شهرستان گفت:عملیات اجرایی احداث شبکه آبیاری نوین یکهزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه لیشتر اواخرتیرماه گذشته با۲۲۰میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

,

وی افزود:شبکه های آبیاری 3و4 این طرح با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به مدت یک سال احداث خواهد شد.

,

, ,

تجهیز18مزرعه به سیستم آبیاری نوین

, تجهیز18مزرعه به سیستم آبیاری نوین, تجهیز18مزرعه به سیستم آبیاری نوین,

تاجگردون اظهارکرد:با اجرای این طرح ۱۸مزرعه در روستاهای اسلام آباد و آب انجیر به سیستم آبیاری نوین تجهیز که با افتتاح آن برای ۱۴۰خانوار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

,

افزایش درآمد کشاورزان

, افزایش درآمد کشاورزان, افزایش درآمد کشاورزان,

نماینده گچساران و باشت درمجلس تصریح کرد:میزان برداشت محصول گندم در زمین های کشاورزی دیم ۶۰۰کیلوگرم درهکتاراست که با بهره برداری از این طرح میزان محصول هر هکتار زمین کشاورزی در زمین های آبی به 3 تا 4 تن خواهد رسید که باعث افزایش تولید ملی و بهبود درآمد مردم منطق خواهد شد.

,

, ,

بهره برداری کمتراز یکسال

, بهره برداری کمتراز یکسال, بهره برداری کمتراز یکسال,

وی اظهارکرد:برای تخصیص آب و دریافت اعتبار این طرح پس از سال ها تعطیلی تلاش های زیادی شده که امیدواریم در کمتر از یک سال آینده بهره برداری شود.

,

تعطیلی پروژه درصورت عدم همکاری

, تعطیلی پروژه درصورت عدم همکاری, تعطیلی پروژه درصورت عدم همکاری,

تاجگردون تاکید کرد:فراهم آوردن زیرساخت های کشاورزی برای افزایش درآمد روستائیان و فراهم کردن زمینه کاهش مهاجرت از اهداف مهم این طرح است که در صورت عدم همکاری اهالی روستاهای لیشتر (حتی یک روستا)عملیات اجرایی آبیاری نوین یکهزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه تعطیل خواهد شد.

,

, ,

افزایش 17درصدی اعتبارات گچساران

, افزایش 17درصدی اعتبارات گچساران, افزایش 17درصدی اعتبارات گچساران,

نماینده گچساران و باشت درادامه از افزایش ۱۷ درصدی اعتبارات گچساران نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود:مجموع اعتبارات این شهرستان در سال گذشته ۱۵۱ میلیارد تومان بود که امسال به بیش از ۱۷۷ میلیارد تومان افزایش یافته است. 

,

وی گفت:از مجموع اعتبارات بیش از ۱۲۲ میلیارد و۳۳۰میلیون تومان از محل اعتبارات۳درصد نفت و گاز، مبلغ۱۴میلیارد و۵۰۰میلیون تومان از محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور،۶میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی،۳میلیارد و ۵۸۰میلیون تومان از ۲۷صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده و مبلغ۱میلیارد تومان از محل ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی اختصاص یافته است.

,

, ,

اختصاص بیشترین اعتباربه خدمات روستایی

, اختصاص بیشترین اعتباربه خدمات روستایی, اختصاص بیشترین اعتباربه خدمات روستایی,

تاجگردون اظهارکرد: این میزان اعتبارات در بخش های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی و دیگر موارد در قالب ۳۰۰ پروژه توزیع شدکه مبلغ بیشترین اعتبارات مربوط به فصل توسعه خدمات شهری،روستایی و عشایری است.

,

اولویت با پروژه های نیمه تمام

, اولویت با پروژه های نیمه تمام, اولویت با پروژه های نیمه تمام,

عبدالرحیم رحیمی ،فرماندار گچساران نیز در ادامه این نشست گفت:اولویت توزیع اعتبارات امسال با اتمام پروژه های نیمه تمام بود که روسای ادارات باید سعی در جذب به موقع اعتبارات داشته باشند .

,

, ,

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان گچساران در سالجاری اظهار کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات نفت،تملک دارایی استانی،متوازن، ارزش افزوده مالیات و ارتقای شاخص ها برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام بین دستگاه های اجرایی این شهرستان توزیع شد.

,

توزیع دومرحله ای اعتبارات

, توزیع دومرحله ای اعتبارات, توزیع دومرحله ای اعتبارات,

رحیمی با اشاره به توزیع دو مرحله ای این اعتبارات افزود:این میزان اعتبار در 2 مرحله تیر و مرداد سال جاری بین دستگاه های اجرا کننده پروژه های عمرانی و اقتصادی گچساران توزیع شده است.

,

, ,

فرماندارگچساران بیان کرد: در سال 97 یک هزار و 222 میلیارد و 330 میلیون ریال اعتبار نفت، 68 میلیارد ریال بودجه استانی و 145 میلیارد ریال اعتبار متوازن، 35 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و 10 میلیارد از محل ارتقای شاخص های اقتصادی برای اجرای طرح‌های عمرانی این شهرستان در نظر گرفته شده است.

,

وی بیان کرد: از میزان اعتبارات نفت اختصاص یافته به طرح‌های عمرانی این شهرستان یکهزار و 200 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل یک سوم نفت و بقیه از محل 2 سوم نفت است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در مناطق کمتر توسعه یافته شهری این شهرستان هزینه خواهد شد.

,

, ,

فرماندار گچساران اظهارکرد: میزان اعتبارات گچساران امسال نسبت به سال پیش 17درصد افزایش یافته است که  طرح های توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری بیشترین اعتبار را در گچساران دریافت کرده اند.

,

اجرای 300طرح عمرانی درگچساران

, اجرای 300طرح عمرانی درگچساران, اجرای 300طرح عمرانی درگچساران,

رحیمی تصریح کرد:300 طرح عمرانی در حوزه‌های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی در این شهرستان دردست اجراست.

,

, ,

وی گفت:ساخت جاده چهار خطه گچساران - بهبهان و نیز گچساران -باباکلان، بیمارستان نرگسی، دریاچه مصنوعی و آب رسانی به زمین های کشاورزی از مهمترین طرح های نیمه تمام در این شهرستان است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه