اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

تفرقه بین رهبری سیاسی و مذهبی کودتای ۲۸ مرداد را رقم زد/ طرح مسائلی غیر از تدابیر رهبری خلاف اصول و منافع ایران است

تفرقه بین رهبری سیاسی و مذهبی کودتای ۲۸ مرداد را رقم زد/ طرح مسائلی غیر از تدابیر رهبری خلاف اصول و منافع ایران است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: تاکید رهبری مبنی بر اینکه مذاکره ای با آمریکا صورت نخواهد گرفت در راستای خنثی سازی سیاست های استکبار در بحث تغییر رفتار و ماهیت جمهوری اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس مسائل سیاسی در تحلیل کودتای 28 مرداد به خبرنگار تیتریک گفت: 28 مرداد سالروز اتفاقی در تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران است که برخاسته از اهداف، سیاست ها و نیات پلید استکبار در رابطه با سایر کشورها خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

علی قربانی افزود: برای بررسی ابعاد این کودتا عوامل داخلی و بیرونی مورد توجه قرار گیرد، لذا در بحث عوامل بیرونی کلید واژه اصلی ما موضوع استعمار است چرا که استعمار بر پایه چپاول و سلطه گری شکل گرفته است و نقطه مقابل آبادانی یعنی تخریب و ویران کردن هویت سایر کشورها خواهد بود.

,

وی اظهار داشت: نگاهی تاریخی به کودتای 28 مرداد نشان می دهد دوره ای است که بعد از جنگ جهانی دوم بوده و دولت ملی بعد از اشغال ایران شکل گرفته است و برای اولین بار پس از مشروطه اراده مردم به بار نشسته است.

,

قربانی تصریح کرد: کشورهای استعمار گر آن روز اعم از آمریکا، انگلیس و ... اهداف استعماری مشابهی تحت عنوان چپاول و غارت سایر کشورها داشتند لذا آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم خود را جز دو ابر قدرت پیروز می دانست و جا پای سیاست های استعماری انگلیس گذاشت.

,

وی گفت: اقلیت خائن و اکثریت نادان دو مقوله ای است که در سیاست های استعماری باید مورد توجه قرار گیرد و این درست جوابی است که چرچیل در پاسخ خبرنگاری که از وی پرسید چرا به ایرلند که در همسایگی تان قرار دارد حمله نمی کنید اما به سایر کشورها چشم دارید گفت انگلیس برای اجرای سیاست های خود به اقلیت خائن و اکثریت نادان نیاز خواهد داشت.

,

قربانی افزود: سیاست استعمار بر این است که ملت ها را در غفلت، بی خبری و نا آگاهی گذاشته و از طریق اقلیت خائن سیاست های استعماری خود را در پیش گیرد لذا تشکیل دولت ملی در آن مقطع، به ویژه که دولت با تکیه مردمی موضوع ملی شدن صنعت نفت را در دستور کار قرار داد، اراده و باور ملی را به کرسی نشاند و اقلیت خائن که دربار و در راس آن شاه بود محدود شدند و اجازه دخالت به دربار و شخص شاه در سیاست های کشور داده نشد و این به مذاق استعمار یعنی آمریکا و انگلیس خوش نمی آمد.

,

وی اظهار داشت: آمریکا و انگلیس به واسطه حمله به اراده مردم زمینه های کودتای 28 مرداد را پی ریزی کردند و در دو مرحله به اجرا گذاشتند، چرا که استعمار برای ایجاد، تدوام سلطه و غارت ملت ها شکل گرفته است و در طول تاریخ به اشکال مختلف سعی در حفظ کردن سیاست های استعماری خود داشته است.

,

قربانی با اشاره به اینکه امروز هر جا که منافع آمریکا ایجاب کند در قالب اهدافی که دارند سیاست های استعماری خود را دنبال می کنند تصریح کرد: زمینه های داخلی کودتای 28 مرداد به اختلاف بوجود آمده بین رهبران سیاسی و مذهبی باز می گردد چرا که ضلع مذهبی به رهبری آیت الله کاشانی و ضلع سیاسی به رهبری دکتر مصدق تا زمانی که با هم بودند اجازه وقوع کودتا در کشور را نداد.

,

وی گفت: به محض اینکه بین رهبری سیاسی و مذهبی اختلاف افتاد فضا برای ایجاد سیاست استعماری و انجام کودتا در کشور فراهم شد، البته باید یادآوری کرد استعمار هیچگاه از وجود رهبر و انسجام بین رهبران سیاسی و مذهبی و ... استقبال نمی کند و سیاست اختلاف بیانداز، حکومت کن جز اهداف کشورهای استعمارگر است.

,

قربانی با اشاره به اینکه اگر خط استعماری تفرقه شکل گیرد فضا برای اجرای سیاست های استعماری فراهم خواهد شد افزود: سال 32 دقیقا این مسئله به وقوع پیوست وعلی رغم اینکه کودتای 25 مرداد به واسطه اتحاد بین رهبری سیاسی و مذهبی با شکست مواجه شد پس از آن نوعی خودشیفتگی متوجه مصدق شد و به تذکر آیت الله کاشانی مبنی بر توطئه چینی علیه دولت گوش نکرد.

,

وی اظهار داشت: بی اعتنایی مصدق به تذکر آیت الله کاشانی موجب شکل گیری کودتای 28 مرداد از طرف آمریکا شد و در نهایت دولت ملی مصدق ساقط شد و وی به عنوان نماد قدرت و اراده مردمی مورد محاکمه قرار گرفت.

,

قربانی تصریح کرد: اهداف استعمار در طول سالها یکی بوده و تنها تفاوت راه آنها به استراتژی و تاکتیک باز می گردد لذا امروز اگر در داخل کشور اتحاد و انسجام لازم توسط رهبران سیاسی و مذهبی ایجاد نشود و استکبار احساس کند زمینه برای اهداف استکباری فراهم است دست به کار خواهد شد چرا که در طول سال های بعد از انقلاب اعم از جنگ، دولت سازندگی، اصلاحات، اصول گرایی و دولت کنونی آمریکا بیکار ننشسته است.

,

وی گفت: علل و عواملی که موجب موفقیت استعمار در داخل ایران شد اختلاف نظر بین رهبران سیاسی و مذهبی بود، البته امروز با وجود جمهوری اسلامی این فضا وجود ندارد اما رفتارهای دهه 1320 را در داخل کشور شاهد هستیم، لذا عدم توجه و دنباله روی از سیاست های ولی فقیه در زمان فعلی موجب امیدواری دشمن به ایجاد خط اختلاف در داخل کشور و تحمیل سیاست روی گردانی مردم از حکومت خواهد شد.

,

قربانی افزود: عدم توجه به راهبری های ولی فقیه می تواند زمینه ساز حرکت های دلبخواهی استکبار در داخل کشور باشد لذا به مسئولین جمهوری اسلامی باید هشدار داد که مراقب این جریان فکری و سیاست استعماری و استکباری غرب در داخل کشور باشند چرا که نمونه رفتارهای غرب را در برجام و اعمال تحریم های غیر قانونی علی رغم قطع نامه های سازمان ملل مشاهده کرده ایم.

,

وی اظهار داشت: استکبار هیچگاه از پیگیری سیاست های خود برای غارت ثروت و منابع ملی دیگر کشورها دست برنداشته است، لذا نوع رفتارها نباید به گونه ای باشد که دشمن امیدوار شود در داخل نظام پیاده نظامی دارد که می تواند سیاست های غرب را در داخل کشور پیاده کرده و منجر به تغییر رفتار جمهوری اسلامی و ماهیت آن شود.

,

قربانی تصریح کرد: دشمن علی رغم طرح شعارهای حمایت از مردم به دنبال عصبانی کردن و خسته کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی است و مدام این نوع سیاست را در دستور کار خود قرار می دهد لذا تاکید رهبری مبنی بر اینکه مذاکره ای با آمریکا صورت نخواهد گرفت در راستای خنثی سازی سیاست های استکبار در بحث تغییر رفتار و ماهیت جمهوری اسلامی است لذا مسئولین باید مراقب باشند بر خلاف رهبری داعیانه امام خامنه ای در پیگیری سیاست اصولی جمهوری اسلامی عدول نکنند.

,

وی گفت: مسئولین باید بدانند که تعیین سیاست های کلی نظام با رهبری رهبر معظم انقلاب است و ایشان با نگاهی تیزبینانه و اشرافیت کامل نسبت به اهداف دشمن سیاست ها را پیگیری می کند لذا طرح مسائلی غیر از تدابیر رهبری خلاف اصول و منافع جمهوری اسلامی خواهد بود چرا که آمریکایی ها نسبت به شرکای راهبردی خود نیز قابل اعتماد نیستند و نمونه این رفتار را با ترکیه شاهدیم.

,

قربانی خاطر نشان داشت: موفقیت های ایران در پیگیری سیاست های منطقه ای و اهداف بین الملل آن در راستای حقوق اسلامی و انسانی موجب عصبانیت آمریکا و غرب شده است لذا آنها به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و نباید فراموش کرد که امکان وقوع هر نوع رفتار از طرف استکبار علیه ایران و سایر ملت ها وجود دارد.

,

کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه گفت: داخلی ها مراقب باشند در پازل دشمن قرار نگیرند تا در تاریخ متهم به خیانت علیه مردم شوند، البته امروز با اتحاد و انسجام توطئه ها را پشت سر گذاشته ایم و در تداوم این سیاست ها از منافع اصولی خود دفاع کرده و ایستادگی کرده ایم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه