اخبار داغ

اظهارات قناعتی در خصوص علت عدم راه اندازی LRT

اظهارات قناعتی در خصوص علت عدم راه اندازی LRT
عضو سابق شورای شهر تهران گفت: خط LRT از موضوعات مهمی است که باید مورد بررسی شورای شهر قرار بگیرد هر چند که این طرح به دلایل زیادی اعم از عدم تامین اعتبار و عدم تامین درآمد پایدار برای شهر مسکوت مانده واز سوی شورای شهر پنجم پیگیری نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو سابق شورای شهر تهران گفت: خط LRT از موضوعات مهمی است که باید مورد بررسی شورای شهر قرار بگیرد هر چند که این طرح به دلایل زیادی اعم از عدم تامین اعتبار و عدم تامین درآمد پایدار برای شهر مسکوت مانده واز سوی شورای شهر پنجم پیگیری نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ابوالفضل قناعتی با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی شهری در دوران قالیباف گفت: بحث حمل ونقل شهری از جمله موضوعات مهم در شهر تهران است که می‌تواند بر مسائل مختلفی از جمله کاهش ترافیک وکاهش آلودگی هوا تاثیرات مثبتی به جای بگذارد بنابراین با توجه به این موضوع گسترش حمل ونقل عمومی شهری یکی از اولویت‌ها به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: قالیباف در مدیریت شهری توجه بسیاری به گسترش خطوط مترو و افزایش ناوگان اتوبوس‌های شهری بخصوص اتوبوس‌های تند رو داشتند، اما در یک بخش ویژه‌تر موضوع راه اندازی سامانه حمل و نق ال آر تی مکمل بخش عمومی حمل ونقل شهری عنوان شد.

قناعتی در خصوص راه اندازی LRT گفت: با توجه به اینکه ناوگان اتوبوسرانی بی آر تی سهم قابل توجهی در حمل و نقل عمومی تهران دارد و با سرعت قابل توجه و ظرفیت خوب مسافران را در سطح شهر جا به جا می‌کند به موضوع راه اندازی سامانه LRT توجه بیشتری شد چرا که تنها مشکل ناوگان اتوبوسرانی دیزلی بودن آن است و سیستم LRT می‌تواند در کنار بی آر تی به عنوان سیستم برقی به حمل ونقل شهری کمک شایان توجهی کند.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه در برخی خطوط می‌توان از قطار‌های ریلی زمینی استفاده کرد موضوع احداث این سامانه حمل ونقل شهری در شورای شهر به شهرداری تکلیف شد تا کمیسیون عمران برنامه‌ای را به این منظور آماده کند که آیا می‌توان در شهر تهران از چنین ظرفیتی استفاده کرد؟

قناعتی دراین باره افزود: شورای چهارم پیگیر راه اندازی این سامانه حمل ونقل عمومی در شهر بود، اما به دلیل تقارن با آخرین روز‌های کاری شورای چهارم از دسترس خارج شد. از سوی دیگر نباید از این موضوع غفلت کرد که شهرداری تهران در مدیریت پیشین توجه خاصی به حمل ونقل عمومی داشت بنابراین بخش اعظمی از بودجه معطوف به راه اندازی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران شد که انتظار می‌رفت در برنامه پنج ساله دوم ۱۵۰ کیلومترمترو در تهران کشیده شود بنابراین اولویت با ساخت مترو بود. این اولویت در مترو به گونه‌ای بود که حتی خرید اتوبوس به بخش خصوصی واگذارشد به همین دلیل در پروسه زمانی ذکر شده شاهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در ساخت مترو بودیم.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم تامین پایدار منابع منجر به از دست رفتن فرصت‌های توسعه‌ای در شهر می‌شود، گفت: موضوع تامین اعتبار خط LRT نیز از موضوعات مهمی است که باید مورد بررسی شورای شهر قرار بگیرد هر چند که این طرح به دلایل زیادی اعم از عدم تامین اعتبار و عدم تامین درآمد پایدار برای شهر مسکوت مانده واز سوی شورای شهر پنجم پیگیری نمی‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد با وضعیتی که شورای شهر بدان دچار است واینکه از کمبود بودجه و عدم درآمد زایی صحبت‌های فراوانی می‌شود این موضوع به حال خود رها شود و نه تنها این سامانه بلکه بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره دوره قبلی مدیریت قالیباف هم به علت عدم تامین اعتبار روی زمین بماند و با چالش‌های جدی از جمله خرابی‌ها و از دست دادن فرصت‌ها مواجه شود.

قناعتی گفت: بی شک راه اندازی پروژه ای، چون LRT نیازمند اعتبار زیادی است چرا که صنعت بزرگی است بنابراین با توجه به مسائل فراوان و حاشیه‌های شورای شهر پنجم و شهرداری این دوره امکان توجه زود هنگام به این موضوع در کوتاه مدت میسر نیست.

 
 
,

ابوالفضل قناعتی با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی شهری در دوران قالیباف گفت: بحث حمل ونقل شهری از جمله موضوعات مهم در شهر تهران است که می‌تواند بر مسائل مختلفی از جمله کاهش ترافیک وکاهش آلودگی هوا تاثیرات مثبتی به جای بگذارد بنابراین با توجه به این موضوع گسترش حمل ونقل عمومی شهری یکی از اولویت‌ها به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: قالیباف در مدیریت شهری توجه بسیاری به گسترش خطوط مترو و افزایش ناوگان اتوبوس‌های شهری بخصوص اتوبوس‌های تند رو داشتند، اما در یک بخش ویژه‌تر موضوع راه اندازی سامانه حمل و نق ال آر تی مکمل بخش عمومی حمل ونقل شهری عنوان شد.

قناعتی در خصوص راه اندازی LRT گفت: با توجه به اینکه ناوگان اتوبوسرانی بی آر تی سهم قابل توجهی در حمل و نقل عمومی تهران دارد و با سرعت قابل توجه و ظرفیت خوب مسافران را در سطح شهر جا به جا می‌کند به موضوع راه اندازی سامانه LRT توجه بیشتری شد چرا که تنها مشکل ناوگان اتوبوسرانی دیزلی بودن آن است و سیستم LRT می‌تواند در کنار بی آر تی به عنوان سیستم برقی به حمل ونقل شهری کمک شایان توجهی کند.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه در برخی خطوط می‌توان از قطار‌های ریلی زمینی استفاده کرد موضوع احداث این سامانه حمل ونقل شهری در شورای شهر به شهرداری تکلیف شد تا کمیسیون عمران برنامه‌ای را به این منظور آماده کند که آیا می‌توان در شهر تهران از چنین ظرفیتی استفاده کرد؟

قناعتی دراین باره افزود: شورای چهارم پیگیر راه اندازی این سامانه حمل ونقل عمومی در شهر بود، اما به دلیل تقارن با آخرین روز‌های کاری شورای چهارم از دسترس خارج شد. از سوی دیگر نباید از این موضوع غفلت کرد که شهرداری تهران در مدیریت پیشین توجه خاصی به حمل ونقل عمومی داشت بنابراین بخش اعظمی از بودجه معطوف به راه اندازی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران شد که انتظار می‌رفت در برنامه پنج ساله دوم ۱۵۰ کیلومترمترو در تهران کشیده شود بنابراین اولویت با ساخت مترو بود. این اولویت در مترو به گونه‌ای بود که حتی خرید اتوبوس به بخش خصوصی واگذارشد به همین دلیل در پروسه زمانی ذکر شده شاهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در ساخت مترو بودیم.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم تامین پایدار منابع منجر به از دست رفتن فرصت‌های توسعه‌ای در شهر می‌شود، گفت: موضوع تامین اعتبار خط LRT نیز از موضوعات مهمی است که باید مورد بررسی شورای شهر قرار بگیرد هر چند که این طرح به دلایل زیادی اعم از عدم تامین اعتبار و عدم تامین درآمد پایدار برای شهر مسکوت مانده واز سوی شورای شهر پنجم پیگیری نمی‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد با وضعیتی که شورای شهر بدان دچار است واینکه از کمبود بودجه و عدم درآمد زایی صحبت‌های فراوانی می‌شود این موضوع به حال خود رها شود و نه تنها این سامانه بلکه بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره دوره قبلی مدیریت قالیباف هم به علت عدم تامین اعتبار روی زمین بماند و با چالش‌های جدی از جمله خرابی‌ها و از دست دادن فرصت‌ها مواجه شود.

قناعتی گفت: بی شک راه اندازی پروژه ای، چون LRT نیازمند اعتبار زیادی است چرا که صنعت بزرگی است بنابراین با توجه به مسائل فراوان و حاشیه‌های شورای شهر پنجم و شهرداری این دوره امکان توجه زود هنگام به این موضوع در کوتاه مدت میسر نیست.

 
 
,

ابوالفضل قناعتی با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی شهری در دوران قالیباف گفت: بحث حمل ونقل شهری از جمله موضوعات مهم در شهر تهران است که می‌تواند بر مسائل مختلفی از جمله کاهش ترافیک وکاهش آلودگی هوا تاثیرات مثبتی به جای بگذارد بنابراین با توجه به این موضوع گسترش حمل ونقل عمومی شهری یکی از اولویت‌ها به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: قالیباف در مدیریت شهری توجه بسیاری به گسترش خطوط مترو و افزایش ناوگان اتوبوس‌های شهری بخصوص اتوبوس‌های تند رو داشتند، اما در یک بخش ویژه‌تر موضوع راه اندازی سامانه حمل و نق ال آر تی مکمل بخش عمومی حمل ونقل شهری عنوان شد.

قناعتی در خصوص راه اندازی LRT گفت: با توجه به اینکه ناوگان اتوبوسرانی بی آر تی سهم قابل توجهی در حمل و نقل عمومی تهران دارد و با سرعت قابل توجه و ظرفیت خوب مسافران را در سطح شهر جا به جا می‌کند به موضوع راه اندازی سامانه LRT توجه بیشتری شد چرا که تنها مشکل ناوگان اتوبوسرانی دیزلی بودن آن است و سیستم LRT می‌تواند در کنار بی آر تی به عنوان سیستم برقی به حمل ونقل شهری کمک شایان توجهی کند.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه در برخی خطوط می‌توان از قطار‌های ریلی زمینی استفاده کرد موضوع احداث این سامانه حمل ونقل شهری در شورای شهر به شهرداری تکلیف شد تا کمیسیون عمران برنامه‌ای را به این منظور آماده کند که آیا می‌توان در شهر تهران از چنین ظرفیتی استفاده کرد؟

قناعتی دراین باره افزود: شورای چهارم پیگیر راه اندازی این سامانه حمل ونقل عمومی در شهر بود، اما به دلیل تقارن با آخرین روز‌های کاری شورای چهارم از دسترس خارج شد. از سوی دیگر نباید از این موضوع غفلت کرد که شهرداری تهران در مدیریت پیشین توجه خاصی به حمل ونقل عمومی داشت بنابراین بخش اعظمی از بودجه معطوف به راه اندازی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران شد که انتظار می‌رفت در برنامه پنج ساله دوم ۱۵۰ کیلومترمترو در تهران کشیده شود بنابراین اولویت با ساخت مترو بود. این اولویت در مترو به گونه‌ای بود که حتی خرید اتوبوس به بخش خصوصی واگذارشد به همین دلیل در پروسه زمانی ذکر شده شاهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در ساخت مترو بودیم.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم تامین پایدار منابع منجر به از دست رفتن فرصت‌های توسعه‌ای در شهر می‌شود، گفت: موضوع تامین اعتبار خط LRT نیز از موضوعات مهمی است که باید مورد بررسی شورای شهر قرار بگیرد هر چند که این طرح به دلایل زیادی اعم از عدم تامین اعتبار و عدم تامین درآمد پایدار برای شهر مسکوت مانده واز سوی شورای شهر پنجم پیگیری نمی‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد با وضعیتی که شورای شهر بدان دچار است واینکه از کمبود بودجه و عدم درآمد زایی صحبت‌های فراوانی می‌شود این موضوع به حال خود رها شود و نه تنها این سامانه بلکه بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره دوره قبلی مدیریت قالیباف هم به علت عدم تامین اعتبار روی زمین بماند و با چالش‌های جدی از جمله خرابی‌ها و از دست دادن فرصت‌ها مواجه شود.

قناعتی گفت: بی شک راه اندازی پروژه ای، چون LRT نیازمند اعتبار زیادی است چرا که صنعت بزرگی است بنابراین با توجه به مسائل فراوان و حاشیه‌های شورای شهر پنجم و شهرداری این دوره امکان توجه زود هنگام به این موضوع در کوتاه مدت میسر نیست.

 
,

ابوالفضل قناعتی با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل عمومی شهری در دوران قالیباف گفت: بحث حمل ونقل شهری از جمله موضوعات مهم در شهر تهران است که می‌تواند بر مسائل مختلفی از جمله کاهش ترافیک وکاهش آلودگی هوا تاثیرات مثبتی به جای بگذارد بنابراین با توجه به این موضوع گسترش حمل ونقل عمومی شهری یکی از اولویت‌ها به شمار می‌رود.

,

وی عنوان کرد: قالیباف در مدیریت شهری توجه بسیاری به گسترش خطوط مترو و افزایش ناوگان اتوبوس‌های شهری بخصوص اتوبوس‌های تند رو داشتند، اما در یک بخش ویژه‌تر موضوع راه اندازی سامانه حمل و نق ال آر تی مکمل بخش عمومی حمل ونقل شهری عنوان شد.

,

قناعتی در خصوص راه اندازی LRT گفت: با توجه به اینکه ناوگان اتوبوسرانی بی آر تی سهم قابل توجهی در حمل و نقل عمومی تهران دارد و با سرعت قابل توجه و ظرفیت خوب مسافران را در سطح شهر جا به جا می‌کند به موضوع راه اندازی سامانه LRT توجه بیشتری شد چرا که تنها مشکل ناوگان اتوبوسرانی دیزلی بودن آن است و سیستم LRT می‌تواند در کنار بی آر تی به عنوان سیستم برقی به حمل ونقل شهری کمک شایان توجهی کند.

,

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه در برخی خطوط می‌توان از قطار‌های ریلی زمینی استفاده کرد موضوع احداث این سامانه حمل ونقل شهری در شورای شهر به شهرداری تکلیف شد تا کمیسیون عمران برنامه‌ای را به این منظور آماده کند که آیا می‌توان در شهر تهران از چنین ظرفیتی استفاده کرد؟

,

قناعتی دراین باره افزود: شورای چهارم پیگیر راه اندازی این سامانه حمل ونقل عمومی در شهر بود، اما به دلیل تقارن با آخرین روز‌های کاری شورای چهارم از دسترس خارج شد. از سوی دیگر نباید از این موضوع غفلت کرد که شهرداری تهران در مدیریت پیشین توجه خاصی به حمل ونقل عمومی داشت بنابراین بخش اعظمی از بودجه معطوف به راه اندازی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران شد که انتظار می‌رفت در برنامه پنج ساله دوم ۱۵۰ کیلومترمترو در تهران کشیده شود بنابراین اولویت با ساخت مترو بود. این اولویت در مترو به گونه‌ای بود که حتی خرید اتوبوس به بخش خصوصی واگذارشد به همین دلیل در پروسه زمانی ذکر شده شاهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در ساخت مترو بودیم.

,

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم تامین پایدار منابع منجر به از دست رفتن فرصت‌های توسعه‌ای در شهر می‌شود، گفت: موضوع تامین اعتبار خط LRT نیز از موضوعات مهمی است که باید مورد بررسی شورای شهر قرار بگیرد هر چند که این طرح به دلایل زیادی اعم از عدم تامین اعتبار و عدم تامین درآمد پایدار برای شهر مسکوت مانده واز سوی شورای شهر پنجم پیگیری نمی‌شود.

,

وی افزود: به نظر می‌رسد با وضعیتی که شورای شهر بدان دچار است واینکه از کمبود بودجه و عدم درآمد زایی صحبت‌های فراوانی می‌شود این موضوع به حال خود رها شود و نه تنها این سامانه بلکه بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره دوره قبلی مدیریت قالیباف هم به علت عدم تامین اعتبار روی زمین بماند و با چالش‌های جدی از جمله خرابی‌ها و از دست دادن فرصت‌ها مواجه شود.

,

قناعتی گفت: بی شک راه اندازی پروژه ای، چون LRT نیازمند اعتبار زیادی است چرا که صنعت بزرگی است بنابراین با توجه به مسائل فراوان و حاشیه‌های شورای شهر پنجم و شهرداری این دوره امکان توجه زود هنگام به این موضوع در کوتاه مدت میسر نیست.

,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه