اخبار داغ

آیت الله دری نجف آبادی:

امام باقر(ع) احیاگر مکتب قرآن و اهل بیت بود/ درهای علم و دانش در زمان امام باقر(ع) بر روی بشریت گشوده شد

امام باقر(ع) احیاگر مکتب قرآن و اهل بیت بود/ درهای علم و دانش در زمان امام باقر(ع) بر روی بشریت گشوده شد
دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه امام محمد باقر(ع) در دفاع از حریم امامت و ولایت از هیچ کوششی دریغ نکرد اظهار کرد: در واقع امام محمد باقر(ع) احیاگر مکتب قرآن و اهل بیت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت پنجمین امام همام حضرت امام محمدباقر سلام الله علیه گفت: امام باقر(علیه السلام) دارای شخصیت عظیمی بودند که ابعاد مختلف زندگی آن حضرت بر هیچ مؤمن و دلداده اهل بیتی پوشیده نیست و می‌بایست ابعاد زندگی این بزرگوار الگوی همه محبان آن حضرت قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی ادامه داد: همچنین در دوره امامت ایشان، گام‎های بزرگی در تدوین دیدگاه‎های شیعه در رشته‌های گوناگون اخلاق، فقه، کلام، تفسیر و... برداشته شد.

,

دری نجف آبادی اظهار کرد: از امام محمد باقر(ع) هزاران تفسیر قرآن، احادیث در خصوص ولایت، امامت، کربلا، عاشورا و ... به یادگار مانده است.

,

امام جمعه اراک به جایگاه علمی امام محمد باقر(ع) اشاره کرد افزود: این امام به دلیل جایگاه علمی که داشتند به باقر العلوم مشهور بودند.

,

وی ادامه داد: در واقع در دوران امامت امام محمد باقر (ع) درهای علم و دانش اهل بیت بر روی بشریت گشوده شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مبارزه امام محمد باقر (ع) با بنی امیه اضافه کرد: در شرایطی که قدرت بنی امیه اوج گرفته بود، امام محمد باقر(ع) توانست مکتب فکری را بنا نهد تا بنی امیه به شدت متزلزل شد.

,

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه امام محمد باقر(ع) در دفاع از حریم امامت و ولایت از هیچ کوششی دریغ نکردند اظهار کرد: در واقع امام محمد باقر احیاگر مکتب قرآن و اهل بیت بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه