اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد:

گوشتی از استان یزد صادر نمی‌شود / برخورد با ذبح کنندگان دام در سطح شهر

گوشتی از استان یزد صادر نمی‌شود / برخورد با ذبح کنندگان دام در سطح شهر
رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد گفت: استان یزد درزمینهٔ تأمین دام خود به واردات وابسته است و به همین دلیل هیچ‌گونه صادرات گوشت در یزد انجام نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ علی ملک‌ثابت در گفتگو یزدرسا، در رابطه با وضعیت تأمین گوشت استان یزد گفت:  استان یزد درزمینهٔ گوشت قرمز خودکفا نیست و حدود 85درصد گوشت قرمز موردنیاز خود را بیشتر از استان‌های فارس، خراسان و کردستان تهیه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا, یزدرسا,

وی در رابطه با صادرات گوشت قرمز به سایر استان‌ها اذعان کرد: به دلیل قیمت بالاتر گوشت گوساله در دیگر استان‌ها، در مواردی گوساله را به سایر استان‌ها صادر می‌کنند.

,

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد در خصوص خبری مبنی بر صادرات روزانه 20 تن گوشت به خارج از استان یزد، تصریح کرد: کشتارگاهی با یکی از ارگان‌ها قرارداد بسته است و آن ارگان هم مسئولیت تأمین دام موردنیاز این کشتارگاه را بر عهده دارد و این‌گونه نیست که دام از استان صادر شود بلکه تنها کشتار دام در استان یزد صورت می‌گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت در استان یزد نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است، گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید قربان قرار داریم؛ بنا به غیربهداشتی بودن ذبح دام در سطح شهر و به جهت رعایت بهداشت، باید کشتار دام تنها در کشتارگاه‌ها و زیر نظر دامپزشک انجام گیرد.

,

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد هشدار داد: با افرادی که در سطح شهر اقدام به فروش و ذبح دام می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد.

,

ملک‌ثابت از مردم خواست مسئله ذبح دام در کشتارگاه را در دستور کار خود قرار دهند؛ چرا‌که بیماری‌هایی چون تب ‌کریمه‌ کنگو خطرناک است و باید اقدامات لازم برای پیشگیری از آن انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه