اخبار داغ

هشتگ "تراژدی اعتماد به آمریکا" داغ‌ترین هشتگ توییتر هرمزگان شد

هشتگ "تراژدی اعتماد به آمریکا" داغ‌ترین هشتگ توییتر هرمزگان شد
همزمان با فرارسیدن ۲۸مرداد سالروز کودتای آمریکایی، کمپینی با هشتگ "تراژدی اعتماد به آمریکا" در توئیتر به راه افتاد که با فعالیت خودجوش کاربران هرمزگانی به هشتگ داغ استان تبدیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛کودتای ۲۸ مرداد، کودتایی است که با طرح و حمایت مالی و اجرائی سازمان مخفی اطلاعات بریتانیا و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا بر ضدّ دولت محمد مصدق در 28 مرداد ۱۳۳۲ به انجام رسید و در پی موفقیت کودتا و سقوط کابینه دوم دولت ملی دکتر مصدق، سرلشکر فضل‌الله زاهدی عهده‌دار تشکیل کابینه جدید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,

پس از تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت در ایران دکتر مصدق به نخست‌وزیری رسید. او برنامه خود را اجرای این قانون (و نیز اصلاح قانون انتخابات) اعلام کرد. مذاکرات با شرکت نفت ایران و انگلیس شروع شد. شرکت نفت آماده پذیرش ملی شدن نفت ایران نبود و همچنان بر ادامه قرارداد ۱۹۳۳ اصرار داشت. دکتر مصدق از شرکت نفت ایران و انگلیس خلع ید کرد و کار‌شناسان و مدیران این شرکت ناچار از ترک ایران شدند. دولت بریتانیا از ایران به شورای امنیت شکایت کرد. شورا رسیدگی به این شکایت را به دیوان بین‌المللی لاهه ارجاع کرد.

,

رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) در آبان سال94در جمع دانش آموزان و دانشجویان بیان کردند:«حادثه‌ای در کشور ما در سال ۱۳۳۲ اتّفاق افتاد -حادثه‌ی بیست‌وهشتم مرداد- که یکی از حوادثی است که ملّت ایران را با تجربه‌ها آمیخته میکند، مانع از خطا و اشتباه دیدِ او می شود؛ در این حادثه یک تجربه‌ی بزرگ برای ملّت ایران به وجود آمد، این تجربه را هرگز نباید فراموش کرد؛ بله، از سال ۳۲ تا حالا شصت سال میگذرد.

,

۲۵ سال اختناق، فشار بر ملّت ایران، ضایع کردن منابع انسانی این کشور، غارت منابع طبیعیِ این کشور، بدنام کردن ملّت ایران در میان ملّتهای مسلمان در منطقه، کارهایی بود که آمریکایی‌ها در این مدّت کردند. چقدر انسانها کشته شدند، چقدر انسانها زندان رفتند، چقدر انسانها شکنجه شدند، در داخل کشور چه سیاستهای خائنانه‌ای علیه ملّت ایران انجام گرفت که همه در سایه‌ی حضور آمریکایی‌ها و حضور دولت دست‌نشانده‌ی آمریکایی‌ها در ایران [بود] و به‌خاطر اعتمادی که آن روز، آن آقا از روی ساده‌اندیشی به آمریکا کرد.»

,

همزمان با فرارسیدن ۲۸مرداد سالروز کودتای آمریکایی، کمپینی با هشتگ #تراژدی_اعتماد_به_آمریکا در توئیتر به راه افتاد که با فعالیت خودجوش کاربران هرمزگانی به هشتگ داغ استان تبدیل شد.

,

در این راستا فعالان عرصه توئیتر هرمزگان با بازخوانی بدعهدی آمریکا در قبال ایران به روایت ابعاد تاریخ پرداختند.

,

یک از کاربران هرمزگانی با مضمون قرار دادن غیرقابل اعتماد بودن آمریکا در توئیتی نوشت:(آخر و عاقبت اعتماد به آمریکا می شود کودتای 28 مرداد)

,

 

,

, ,

کاربر دیگری با اشاره به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافر بری ایران و قتل و عام صدها انسان بیگناه نوشت:"تو یه حمله به یه هواپیمای غیر نظامی 66تا بچه رو میکشی و از حقوق بشر دم می زنی"

,

, ,

 

,

کاربری دیگر با اشاره به عهدشکنی های تاریخی آمریکا در قبال ملت ایران نوشت:"کودتای 28مرداد علیه مصدق نشان داد یک دولت چقدر می تواند عهد شکن باشد."

,

 

,

, ,

 

,

یک کاربر نیز نوشت:"تاریخ یک مکارتز از معاویه به نام ترامپ را به خود می بیند.

,

, ,

یکی دیگر از کاربران هم به نقش آمریکا در براندازی دولت مصدق اشاره کرد و نوشت:مانده ام در جماعتی که هم عاشق مصدق هستند و هم شاه،جالب تر آنکه عاشق آمریکا نیز هستند...

,

, ,

بازخوانی توئیت های اخیر فعالان فضای مجازی هرمزگان و هشتگ داغ #تراژدی_اعتماد_به_آمریکا در این روزها نشان می دهد که کاربران علاوه بر اینکه معتقدند آمریکا غیر قابل اعتماد است و دشمنی دیرینه آن با ایران پایانی ندارد؛اعتماد به آمریکا چیزی جز ضرر و زیان به دنبال ندارد.

,

نکته دیگری که کاربران هرمزگانی با اشاره به حادثه حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس و کشتار صدهاانسان بیگناه یادآور شدند:عاقبت اعتماد به آمریکا تکرار حوادث تلخی مانند کودتای 28مرداد است که هم اکنون نیز خاطره تلخش بر کشور سنگینی دارد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه