اخبار داغ

امام جمعه موقت کرمانشاه:

«باقرالعلوم» یک انقلاب فرهنگی به پا کرد /سرچشمه علمی جوشانی برای تمام بشریت

«باقرالعلوم» یک انقلاب فرهنگی به پا کرد /سرچشمه علمی جوشانی برای تمام بشریت
آیت‌الله حجتی، «باقرالعلوم» را برپاکننده یک انقلاب فرهنگی دانست و گفت: امام محمدباقر(ع) سرچشمه‌ای از علم پدید آورد که همچنان می‌جوشد و بشر تشنه حقیقت را سیراب می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا آیت الله محمد حجتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر(ع) اظهار داشت: این امام بزگوار علم بالایی داشت و می توان گفت جامعه بشریت در تمامی ابعاد زندگی همواره از رهنمون های آن امام همام تبعیت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

وی امام باقر(ع) را رهبر انقلاب فرهنگی عصر خود دانست و افزود: آن حضرت با احاطه بر مسایل علمی، علوم را توسعه داد و توانست شاگردان بزرگی را تربیت کند.

,

امام جمعه موقت کرمانشاه همچنین به نقش امام باقر (ع) در نهضت عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: آن حضرت از امامان معصومی است که جریان کربلا را از نزدیک دیده بود و توانست در قالب نشر معارف به تربیت شاگردانی کربلایی بپردازد و سینه به سینه قیامت عاشورا را حفظ کند.

,

وی تصریح کرد: امام باقر(ع) علم و دانش را در مسیر معنویت به کار برد و هیچگاه در این مسیر مغرور نشد.

آیت‌الله حجتی اذعان داشت: این امام همام علاوه بر معنویت در علم و دانشی که به دست آورده بود هیچگاه منافع شخصی خود را بر منافع اسلام مقدم ندانست و این یکی از مهم ترین سیره اخلاقی آن حضرت بود.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه