اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی میبد:

بیش از ۶۰ هزار قطعه مرغ آلوده به ویروس آنفلوانزای پرندگان در میبد معدوم سازی شد

بیش از ۶۰ هزار قطعه مرغ آلوده به ویروس آنفلوانزای پرندگان در میبد معدوم سازی شد
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد گفت: از آغاز شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکنون بیش از 60 هزار قطعه مرغ آلوده به این ویروس در میبد معدوم‌ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن کریمی در گفتگو با یزدرسا، با اشاره به شناسایی تعداد 3 کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در میبد، بیان داشت: خوشبختانه با اقدام به‌موقع دامپزشکی در حال حاضر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در میبد مهارشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: پس از شیوع بیماری در شهرستان در بازرسی از واحدهای پرورش مرغ، موارد مشکوک به بیماری آنفولانزا مورد آزمایش قرارگرفته، سپس مرغ‌های مبتلا، معدوم شدند.

,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد بابیان اینکه اولین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در میبد در 4 فروردین سال جاری شناسایی شد، اظهار داشت: در این راستا در 3 کانون شناسایی‌شده 37 هزار مرغ تخم‌گذار، 25 هزار مرغ مادر بومی، 2 هزار بوقلمون و 500 قطعه مرغ بومی خانگی اطراف این کانون‌ها در جهت جلوگیری از انتقال بیماری آنفلوانزا به سایر طیور و انسان‌ها بر اساس شرایط بهداشتی معدوم شده و 4 واحد مرغ گوشتی اطراف این کانون‌ها نیز قرنطینه شدند.

,

کریمی در رابطه با علل شیوع این بیماری در میبد اظهار داشت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از طریق ویروس منتقل می‌شود که ورود کودهای مرغی، ورود مرغ‌های بومی غیرمجاز و بدون مجوز، تردد بدون گواهی محل بهداشتی طیور زنده و صنعتی و عدم رعایت نکات بهداشتی در واحدهای پرورش طیور از مهم‌ترین علل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در میبد است. ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصل گرما مقاومت کمتری نسبت به فصل سرما داشته لذا در فصل سرما احتمال شیوع این بیماری بیشتر است.

,

این مسئول بابیان طرح جدید برای مقابله باعرضه مرغ زنده در شهرستان گفت: به‌منظور کاهش خطرات ناشی از بیماری‌های احتمالی که توسط ماکیان منتقل می‌شود، با عرضه‌کنندگان مرغ زنده به‌طورجدی مقابله می‌شود.

,

وی اظهار کرد: برای سامان دادن به این موضوع بااراده‌ای که در حال حاضر در مسئولان شهرستان است، عرضه‌کنندگان مرغ زنده در نقاط مختلف شهر جمع‌آوری می‌شوند.

,

کریمی با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته در هفته گذشته دیگر شاهد عرضه مرغ زنده در بازارچه خدیجه خاتون نبودیم، ابراز داشت: در این اقدام، به‌منظور حفاظت از سلامت مردم و کاهش مخاطرات بهداشتی، مرغ‌های بی‌هویت و غیربهداشتی جمع‌آوری و وسایل کار عرضه‌کنندگان مرغ زنده غیربهداشتی مصادره و خود عرضه‌کنندگان بازداشت می‌شوند تا در محاکم قضایی طبق قانون با آنان برخورد شود.

,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد در پایان بابیان اینکه در حال حاضر 150 واحد تحت نظارت و پایش مداوم شبکه دامپزشکی قرار دارند، اذعان داشت: شبکه دامپزشکی میبد با همکاری اجرائیات شهرداری و نیروی انتظامی به‌صورت دائم در شهر گشت زنی کرده و مراکز غیرمجاز را شناسایی و اقدامات قانونی در این خصوص انجام می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه