اخبار داغ

متخلف شکار سهره جنگلی در سردشت دستگیر شد

متخلف شکار سهره جنگلی در سردشت دستگیر شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: فردی که به صورت غیرمجاز اقدام به شکار و زنده گیری سهره جنگلی در زیستگاه های شهرستان می کرد شناسایی و دستگیر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا خالد بایزیدی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره در پی گشت زنی روزانه در زیستگاه ها به منظور جلوگیری از تخلفات شکار و صید یک نفر شکارچی و زنده گیر غیرمجاز سهره جنگلی را دستگیر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: این شکارچی غیرمجاز اول صبح امروز با حضور در زیستگاه پرندگان وحشی ۴ بال سهره جنگلی را زنده گیری کرده بود که محیط بانان پس از تشکیل پرونده نسبت به رهاسازی پرندگان در محل اقدام کردند.
وی تصریح کرد: از این شکارچی متخلف یک رشته دام مخصوص زنده گیری پرندگان، یک عدد قفس و ۴ بال سهره طلایی کشف و ضبط شد.
وی از دستگیری ۲۳ متخلف زیست محیطی شکار و صید از ابتدای سالجاری در شهرستان خبر داد و گفت: تنها در یک ماه گذشته این سومین متخلفی است که در رابطه با زنده گیری سهره جنگلی دستگیر می شود.
وی با تاکید بر اینکه هرگونه زنده گیری پرندگان به استناد ماده ۱۳ قانون شکار و صید تخلف به شمار می رود، گفت: با متخلفان برابر قوانین و مقررات برخورد می شود.
بر اساس این گزارش، سهره طلایی یا جنگلی پرنده ای زیبا و آوازخوان از نسل قناری می باشد که بواسطه داشتن صدایی دلنشین مورد توجه قرار داشته و بصورت غیرمجاز زنده گیری می شود.
سِهرِه یا فنچ خانواده‌ای از پرندگان دانه‌ خوار و حشره ‌خوار با منقاری کوتاه، مخروطی و قوی با پرهای رنگارنگ هستند.
این پرندگان در فصل بهار و تابستان به صورت تک یا جفت و در خارج از فصل زاد و ولد (در فصل پاییز و زمستان) به صورت دسته جمعی به سر می‌برند.
نر و ماده آنها تا حدود زیادی همشکل هستند و تنها تفاوت جنس نر از ماده، تنوع و جلای بیشتر پرهایش است.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه