اخبار داغ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

مطالعات پروژه جاده قزوین-کلاچای از سوی محیط‌ زیست تأیید نشده است

مطالعات پروژه جاده قزوین-کلاچای از سوی محیط‌ زیست تأیید نشده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: هنوز بحث مطالعاتی پروژه جاده قزوین-رحیم آباد-کلاچای از سوی سازمان محیط‌ زیست کشور تأیید نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ جاده قزوین - رحیم‌آباد به کلاچای با مشخصات راه اصلی و با عرض ۱۱/۲۰ متر و ۱۵۴ کیلومتر مسافت، نخستین راه ارتباطی کشور به شرق استان گیلان خواهد بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,

با بهره‌برداری از راه‌های ارتباطی در دست احداث قزوین - تنکابن و قزوین - کلاچای بدون شک شاهد کاهش شدید بار ترافیکی در کریدورهای جنوب، مرکز و شرق کشور به شمال و شمال غربی کشور که شامل جاده‌های چالوس، هراز، آزادراه و مسیر قدیم قزوین - رشت خواهیم بود.

اما متاسفانه با وجود شروع این پروژه از 18 سال گذشته طی چندماه اخیر جاده قزوین - رحیم‌آباد به کلاچای به علت نداشتن پیوست محیط زیستی تعطیل شد.
,
,
,
,
 
,
, ,

علی فرخزاد در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به آخرین وضعیت پروژه قزوین- رحیم آباد-کلاچای اظهار کرد: بخشی از پروژه مذکور یعنی از قزوین تا مرز روستای سپارده در استان ما و بقیه پروژه در استان گیلان است، اما آنچه از ابتدای پروژه مشخص بود تأیید نشدن مطالعات زیست‌محیطی پروژه از مرز استان قزوین به سمت استان گیلان بود. 

وی افزود: نظر سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور این بود که اگر می‌خواهیم مطالعات مرتبط با پروژه مذکور را بررسی کنیم باید از یک مسیر یکپارچه بررسی شود، زیرا نمی‌توان بخشی را بررسی کرد و بخش دیگر را بدون بررسی باقی گذاشت. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: هم اکنون بخشی از پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای که در استان قزوین واقع شده از شاهرود به سمت روستای سپارده اجرایی شده است و افرادی که اعتراض داشتند، تعدادی از پیمانکاران و کامیوندارانی بودند که با این پیمانکاران کار می‌کردند. 

فرخزاد ادامه داد: به منظور رفع مشکلات موجود به اتفاق استاندار جلسه‌ای با رئیس سازمان محیط‌ زیست کشور داشتیم، اما هنوز بحث مطالعاتی پروژه مذکور از سوی محیط‌ زیست تأیید نشده است. 

وی عنوان کرد: براین اساس تصمیم مدیریتی داخل استان براین شد که بخش‌هایی از پروژه که تأیید و تصویب شده و همان جاده موجود بود، اصلاح شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه جاده موجود حدود 10 کیلومتر است، تصریح کرد: طول قوس و شیب مسیر موجود باید کاهش یابد و اقدامات لازم دیگر صورت گیرد تا این مسیر به مشخصات راه‌ اصلی که پیش‌بینی شده است، نزدیک شود. 
,
,  صبح قزوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

فرخزاد گفت: بنابراین تا زمانی که مطالعات انجام شده در خصوص پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای در محیط‌ زیست کشور بررسی و نقطه نظرات آن‌ها اعمال نشود، مسیر قدیمی را اصلاح می‌کنیم تا کمترین آثار تخریبی را برای محیط‌زیست داشته باشیم. 
,
,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه