اخبار داغ

تجلیل از خبرنگار یا انتقام جویی از نویسندگان عرصه خبر؛

دیوار کشی های سیاسی در رودبار جنوب به روز خبر نگار هم رسید

دیوار کشی های سیاسی در رودبار جنوب به روز خبر نگار هم رسید
عدم دعوت ازبرخی رسانه های مستقل در مراسم تجلیل خبرنگاران و فعالان رسانه در رودبارجنوب بیش از پیش وجود این دیوار سیاسی در بین خبرنگاران را نمایان کردو جای چند سوال را باقی گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان،چند روز پیش بود که در فرمانداری رودبار جلسه ایی تحت عنوان تجلیل از فعالان رسانه و بزرگداشت روز خبرنگاربرگزارشدکه عدم دعوت ازبرخی رسانه های مستقل بیش از پیش وجود این دیوار را نمایان کردو جای چند سوال را باقی گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مگر نه اینکه رسانه باید چشم بیدار مردم وخبرنگار با روحیه مطالبه گری بازگو کننده صدای مردم به گوش مسئولین باشد. پس چرا بازگو کردن گوشه ایی از مشکلات سطح جامعه و گوشزد کردن آن به مسئولین ذی ربط باعث چنین برخوردهای دوگانه ایی با اصحاب رسانه می شود.

,

, ,

آزادی بیان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بوده است و فضای نقد منصفانه در جهت پیشرفت از عملکرد مسئولین و دولتها را از دیرباز برای اصحاب رسانه باز گذاشته است. جای تعجب دارد که چرا برخی از حضرات بعد از هرنقد به دنبال انتقام جویی از نویسندگان عرصه خبربوده و با عناوینی مثل تخریب گر. حاشیه ساز. تندرو… به دنبال توجیه عملکرد خود هستند. حال آنکه نویسنده در عرصه رسانه با نقدهای خود به دنبال پیشرفت و حل مشکلات جامعه هدف خود است.

,

این یک امر مسلم است که رسانه ها دردنیا به عنوان رکن چهارم حکومت ها ملقب است و همواره به عنوان ناظر عملکرد های حکومت فعالیت کرده اند.

,

با آنکه در کنار عملکرد برخی از مسئولان رسانه ها هم کاستی خویش را داشته اند؛ اما بصورت عموم رسانه ها همواره از کجی ها و نا رسایی های که سبب اخلال در نظم شده و به نحوی منافع ملی را صدمه می زند صدا بلند کرده و در بد ترین شرایط به وظایف شان ادامه داده اند، حتی زمانی که شدیدأ در برخی جلسات مورد کنایه و هدف مسئولان قرار گرفتن.با آنکه مسئولان قبلی و فعلی در رودبار جنوب در شمار دست آورد هایشان ، آزادی بیان ویا آزادی رسانه ها را در صدر فهرست قرار داده و می دهد؛ اما آزادی رسانه ها هیچگاه به معنی واقعی آن مصداق نیافت.

,


محضر مسئولان عرض نمایم که خبرنگار،روابط عمومی ادارات نیست و تا زمانی که محرومیت در این شهرستان وجود دارد قلم رنج کشیده محرومیت هم می نگارد به امید اینکه محرومیت از این دیار رخت ببندد.
و در پایان باید گفت روز خبرنگار گذشت ولی فضای خبر و رسانه همچنان باز است و این رسالت بزرگ ادامه دارد. به امید روزی که این دیوارکشی ها حداقل درفضای رسانه برداشته شود.
 

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه