اخبار داغ

در گفتگو با عکاسان هرمزگانی مطرح شد؛

ترجیح می دهم مقصودم را با عکس بیان کنم/ عکس های حرفه ای را در محروم ترین روستای بشاگرد گرفتم

ترجیح می دهم مقصودم را با عکس بیان کنم/ عکس های حرفه ای را در محروم ترین روستای بشاگرد گرفتم
عکاسان هرمزگانی با بیان اینکه عکاسی ثبت بهتری لحظات زندگی است، اظهار کردند: به علت گرفتن عکس محرومیت مردم، از طرف بعضی نهادها محکوم شده ام و نا آشنایی فرهنگی مردم با فرهنگ عکاسی از مهم ترین مشکلات پیش روی عکاسان ایرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ عکاسان هرمزگانی با بیان اینکه عکاسی ثبت بهتری لحظات زندگی است، اظهار کردند: به علت گرفتن عکس محرومیت مردم، از طرف بعضی نهادها محکوم شدیم و نا آشنایی فرهنگی مردم با فرهنگ عکاسی از مهم ترین مشکلات پیش روی عکاسان ایرانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

هنرمندان، گنج های پنهان و فراموش شده در بشاگرد

, هنرمندان، گنج های پنهان و فراموش شده در بشاگرد, هنرمندان، گنج های پنهان و فراموش شده در بشاگرد,

طاهر عبدالله زاده، عکاس بشاگردی با اشاره به ورود خود به عرصه عکاسی، اظهار کرد: در 10 سالگی به صورت غیر حرفه ای پیش از آن که دوربینی داشته باشم پا به عرصه عکاسی گذاشتم  و اکنون ترجیح می دهم به جای زبان، مقاصدم را از طریق عکس بیان کنم.

,

این عکاس بشاگردی بیان کرد: هنرمندان خوبی در بشاگرد در رشته های عکاسی داریم ولی گمنام هستند و از طرفی ادارات مربوطه بهایی به آن ها داده نمی شود در صورتی که اینها گنج های پنهان و فراموش شده ای در بشاگرد هستند.

,

عبدالله زاده با اشاره به محرومیت بشاگرد با عکاسی خود، افزود: به علت گرفتن عکس محرومیت مردم، از طرف بعضی نهادها محکوم شده ام و بیشتر گروه های جهادی یا موسسات خیریه جهت فعالیت های درون منطقه از بنده عکس می خواهند که در اختیارشان گذاشته ام.

,

وی با بیان اینکه برای پیشرفت در رشته عکاسی داشتن تحصیلات دانشگاهی ضروری است، گفت: تحصیلات دانشگاهی زمانی عالی است که به مرحله عمل برسد و باید تلاش و تجربه و دانش خود را بالا ببریم تا بتوانیم از آن خروجی بگیریم.

,

بیگانگی مردم با فرهنگ عکاسی مهم ترین مشکل عکاسان است

, بیگانگی مردم با فرهنگ عکاسی مهم ترین مشکل عکاسان است, بیگانگی مردم با فرهنگ عکاسی مهم ترین مشکل عکاسان است,

مجید عاشوری، عکاس هرمزگانی اظهار کرد: از سال 89 با کار خبری عکاسی را آغاز کردم و در کودکی دوربین کوچیکی داشتم که با آن عکاسی می کردم.

,

این عکاس هرمزگانی با اشاره به تعریفی از عکاسی، گفت: عکاسی ثبت بهتری لحظات زندگی ست چرا که انیشتین می گوید کمرنگ ترین جوهر ها از ماندگار ترین ذهن ها ماندگار تر هستند.

,

عاشوری با بیان اینکه بیشتر موضوعات غالب عکاسی ام خبری بوده است، تصریح کرد: برای تهیه یک عکس خوب باید هدف یا موضوع مشخصی مد نظر داشته باشیم و کادربندی مناسب و در آخر نور دهی مناسب از ویژگی های یک عکس خوب است.

,

عاشوری به مشکلات عکاسان اشاره کرد و افزود: نا آشنایی فرهنگی مردم با فرهنگ عکاسی از مهم ترین مشکلات پیش روی عکاسان ایرانی است و همچنین مشکلات سیاسی که مایل نیستم درباره آن صحبت کنم.

,

نخستین عکس های حرفه ای را در محروم ترین روستای بشاگرد گرفتم 

, نخستین عکس های حرفه ای را در محروم ترین روستای بشاگرد گرفتم , نخستین عکس های حرفه ای را در محروم ترین روستای بشاگرد گرفتم ,

سحر نبی‌زاده، عکاس هرمزگانی با بیان اینکه در رشته کارشناسی گرافیک محیطی تحصیلات خود را به پایان رسانده و در زمینه طراحی گرافیک و تبلیغات مشغول به فعالیت هستم، اظهار کرد: به تازگی عکاسی را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرده و نمایشگاه عکسی از سفر به یکی از روستاهای بشاگرد را در سال گذشته دایر کردم.

,

این عکاس هرمزگانی با بیان اینکه نخستین تور عکاسی ام را از بشاگرد آغاز کردم، بیان کرد: در این تور عکاسی به همراه ۱۰ نفر راهی یکی از روستاهای محروم بشاگرد شدیم  که روستای شمسان در مرز بین هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد که در زبان محلی از این روستا با عنوان «شمسون» یاد می‌کنند.

,

وی در ادامه گفت: مسیر روستای شمسان خیلی طولانی و سخت بود و تا جایی که به مسیری صعب‌العبور رسیدیم از میان ۱۰ نفری که رفته بودیم تنها شش نفر به بندرعباس بازگشتند و تنها چهار نفر به این روستا رفتیم.

,

عکاس هرمزگانی تصریح کرد: یک روز  در روستای شمسان بشاگرد ماندیم و عکاسی کردیم و در آنجا انسان های متفاوتی را دیدیم به طور مثال زنان روستا لباس‌های محلی و سوزن‌دوزی و ملیله‌دوزی می‌کردند و فعالیت کلی مردان نیز نگهداری گوسفند بود.

,

وی در خصوص سرنوشت عکس‌های روستای شمسان بشاگرد، افزود: عکس‌های روستای شمسان را نخست برای انتشار و برگزاری نمایشگاه عکس به خانه هنرمندان تهران بردم اما با توجه به رفت و آمد و دوری مسیر هنوز نمایشگاه تهران برگزار نشده اما نمایشگاهی در بندرعباس برگزار کردم و عکس‌ها را در معرض نمایش قرار دادم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه