اخبار داغ

رئیس حوزه هنری استان اصفهان:

امیدآفرینی در شهر ضروری است/ افتتاح اولین مرکز هنری کودکان نوجوان کشور در حوزه هنری اصفهان

امیدآفرینی در شهر ضروری است/ افتتاح اولین مرکز هنری کودکان نوجوان کشور در حوزه هنری اصفهان
رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت: وقتی یک جامعه ای مثل امروز ما شکننده است باید به سمت امیدآفرینی برویم اما فضای بسته فعلی در شهر، منجر به عدم انتقاد به مسئولان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز مهدی احمدی فر صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگار باید کوشش کند اخباری که در اختیار مردم قرار می دهد درست و کامل باشد که البته به طور حتم داشتن هوش و فراست خاص در این رشته می تواند وجه تمایز این قشر با دیگران و اولویت بندی اخبار در زمان و مکان مناسب آن باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: یک خبرنگار در ابتدا باید یک رویداد را به خبر تبدیل کند اما نکته مهم تر در این حوزه، تبدیل برنامه ها به محتوای خبری است.

,

رییس حوزه هنری استان اصفهان از انتشار کتاب دی هشت خبر داد و عنوان کرد: این کتاب به بیان خاطرات واحد مهندسی جبهه های ایران با روایت گری محمدرضا رمضانیان در جنگ تحمیلی می پردازد و اگر خبرنگاران بتوانند بر روی فرهنگ کتابخوانی و خبرسازی بر روی این حوزه عمل کنند می توانند زمان مطالعه در کشور را نیز بالا ببرند.

,

وی افزود: امروز وضعیت کتابخوانی در جامعه ما چندان خوب نیست و از استاندارد جهانی پایین تر است.

,

احمدی فر به لزوم نوآوری در عرصه خبر پرداخت و گفت: معتقدم باید قالب محتوای خبری شکسته شود در این خصوص می توان به گزارشگری های فوتبال توجه کرد که در یک مسابقه واحد چند مدل گزارش بیان می شود در حالی که اکثر خبرگزاری ها و رسانه های فعلی به صورت یکسان و بدون خلاقیت به بیان مطالب و اطلاعات می پردازند.

,

وی اضافه کرد: هیچگاه نگاه پیش زمینه ای به رویدادهای حوزه هنری صورت نگرفته است در صورتی که نبود اعتبار باعث عدم تجهیز سالن عمارت سعدی بود که به تازگی این امکان فراهم شد اما در اطلاع رسانی برنامه شب جمالزاده در اصفهان پرداختن به حاشیه، اصل متن را به فراموشی سپرد.

,

رییس حوزه هنری استان اصفهان عنوان کرد: تلاش ما این است که مخاطبان را با هر روشی به خود جذب کنیم و در همین راستا خلاصه نویسی مطالب در دستور کار قرار گرفته اما نوع قلم نگارنده هم بسیار مهم است.

,

وی ادامه داد: خبرنگار باید بر احساسات خود غلبه داشته باشد چرا که اگر این امر مدیریت نشود باعث می شود که مردم به جای واقعیت ها نگاه خبرنگار بر آن رویداد را بخوانند.

,

احمدی فر یادآور شد: در ماه های گذشته پس از برگزاری مسابقه سی و سه چشمه جوسازی زیادی در خصوص یک اثر برگزیده توسط صاحب اثر و برخی از خبرنگاران انجام شد در حالی که حوزه هنری پیش از این اعلام کرده بود اگر اثری در این مسابقه برگزیده شود با اهدای هدیه ای به صاحب آن، اثر در حوزه هنری خواهد ماند اما با توجه به شرایط پیش آمده اثر منتخب به فرد بازگردانده و اثر دیگری انتخاب شد.

,

وی افزود: وقتی یک جامعه ای مثل امروز ما شکننده است باید به سمت امیدآفرینی برویم اما فضای بسته فعلی در شهر، منجر به عدم انتقاد به مسئولان می شود که باید شکسته شده و آنها نیز سعه بیشتری نسبت به آن به خرج بدهند تا یک هم افزایی در راستای ایجاد نشاط  در جامعه به وجود آید البته به زودی اولین مرکز هنری کودک و نوجوان کشور در حوزه هنری اصفهان تأسیس می شود.

,

رییس حوزه هنری استان اصفهان با تاکید بر اینکه اصالت آمیخته فرهنگ و اجتماع باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این همه آن چیزی است که در اصفهان ما می گذرد که اقتصاد، صنعت، مد و ... بر روی فرهنگ تأثیر می گذارند؛ این درحالی است هنوز زمینه های لازم حتی برای عرضه محصولات فرهنگی و هنری خود برای ارائه بازار نداریم به همین دلیل کارگاه های سواد رسانه ای در سطح عموم شهرندان را به صورت رایگان در دستور کار قرار می دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه