اخبار داغ

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد:

تمام فروشندگان مکلف به صدور فاکتور هستند/ لزوم ارائه اسناد بانکی و مدارک گمرکی

تمام فروشندگان مکلف به صدور فاکتور هستند/ لزوم ارائه اسناد بانکی و مدارک گمرکی
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد گفت: اگر اسناد و مدارک گمرکی آن کالایی که خریدار بر مبنای سند بانکی خریداری کرده موجود نباشد کالا قاچاق محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا سالاری در گفتگو با یزد رسا، گفت: همه فروشندگان کالا هم طبق قانون تعزیرات حکومتی و هم طبق قانون نظام صنفی مکلف به صدور فاکتور یا صورتحساب هستند و هر فروشنده ای اگر این قانون را رعایت نکند، مرتکب تخلف شده و مجازات دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

وی افزود: باید دانست بحث کالای خارجی یا ایرانی فرقی ندارد. خریداران کالا بعد از معامله پول را به هر طریقی که می پردازند، آن پول برای ما سندی می‌شود دال بر خرید و خریدار می تواند بر مبنای آن سند با مراجعه به ما شکایت کند. ما نیز مساله را بررسی می‌کنیم و چنانچه خرید از آن جا شده باشد هم در بحث قاچاق یا غیرقاچاق بودن کالا می توانیم مدارک را بررسی کنیم و هم در بحث عدم صدور فاکتور و گرانفروشی و بقیه مواردی که وجود دارد.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد بیان داشت: فروشندگان مکلف به صدور فاکتور هستند و اگر از صدور فاکتور خودداری کردند ما بر مبنای سند پرداخت وجه که برای شعب تعزیرات حکومتی سند محسوب می شود مساله را بررسی می‌کنیم. اگر اسناد و مدارک گمرکی آن کالایی که خریدار بر مبنای سند بانکی خریداری کرده موجود نباشد نیز کالا قاچاق محسوب می شود.

,

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از مردم خواهش داریم که در این شرایط که بحث التهابات بازار و افزایش قیمت ها را داریم سعی کنند کالا را به اندازه نیاز خود بخرند. کالا را انبار نکنند، ذخیره  نکنند، کالا را بیشتر از آنچه که نیاز دارند خریداری نکنند. چون این کار عرضه و تقاضا را بر هم می زند و وقتی تقاضا بیشتر از عرضه باشد قیمت کالا بالا می رود و بالعکس اگر تقاضا کمتر از عرضه باشد قیمت کالا پائین می آید.

,

گفتنی است چندی قبل رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان یزد از عدم صدور فاکتور توسط فروشندگان لوازم التحریر گلایه کرده بود.(متن کامل گزارش یزد رسا در این مورد را اینجا بخوانید)

, اینجا,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه