اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری؛

کودتای ۲۸ مرداد بیانگر خوی استکباری آمریکاست

کودتای ۲۸ مرداد بیانگر خوی استکباری آمریکاست
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: کودتای ۲۸ مرداد بیانگر خوی استکباری آمریکاست و درس عبرت خوبی برای کسانی که به رابطه با آمریکا فکر می کنند می تواند باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام و المسلمین «سید جواد مجتهد شبستری» در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد اظهار داشت: کودتای ۲۸ مرداد بیانگر خوی استکباری آمریکاست و درس عبرت خوبی برای کسانی که به رابطه با آمریکا فکر می کنند می تواند باشد، آمریکا به مصدق هم رحم نکرده و وعده های او سرابی بیش نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی با تاکید بر اینکه کودتای ۲۸ مرداد مصداق دیگری از بد عهدی های آمریکاست، افزود: آمریکا به دنبال دست اندازی به حکومت های کشورهای دیگر و تامین منافع خود در جهان است.

,

عضو مجلس خبرگان با اشاره به بزرگترین اشتباه مصدق گفت: یکی از بزرگترین اشتباهات دکتر مصدق اعتماد به آمریکا و پشت کردن به روحانیت و آیت الله کاشانی بود که در دام آمریکا افتاد و سبب این شد که کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد.

,

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال برقراری ارتباط با کشورهای جهان بر پایه دوستی، اعتماد و احترام متقابل است، اظهار داشت: مبنای این تعامل و ارتباط با دیگر کشورهای جهان بدین ترتیب است که  طی آن نه ظلمی در حق سایر کشورها صورت بگیرد و نه به ایران تعدی شود، در واقع سیاست خارجی ایران در ارتباط با سایر کشورها بر پایه عزت، حکمت و مصلحت است.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در میان کشورهای جهان، آمریکا و رژیم صهیونیستی سمبل ظلم به سایر ملت‌ها هستند، افزود: برای این منظور جمهوری اسلامی نمی تواند به آنها اعتماد کرده و رابطه دوستی با آنها برقرار کند.

,

حجت الاسلام شبستری، کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ را مصداق بارز خائن بودن آمریکا دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در چند قرن اخیر به هیچ یک از کشورهای همسایه خود تجاوز نکرده است و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز در هر جای دنیا ملتی مورد ظلم قرار گرفته با تمام توان از آنها دفاع کرده است و اکنون نمی‌تواند با دوستی با این کشورها به جبهه ظالمان برود.

,

وی با اشاره به اینکه سران برخی از کشورهای اسلامی و همسایه نیز با آمریکا به دلیل ترس از این کشور رابطه دوستی برقرار کرده‌اند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود دوستی با همه کشورهای جهان از همه مهم‌تر کشورهای اسلامی و همسایه را در دستور کار دارد، به شرطی که اصول اولیه اسلامی و انسانی در  رابطه با این کشورها رعایت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه