اخبار داغ

در استان قزوین؛

۲۱ شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند

۲۱ شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: از ابتدای سال تاکنون 21 شکارچی غیر مجاز در استان دستگیر شده اند که بیشترین آنها مربوط به مناطق الموت غربی، شرقی و طارم سفلی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا جهان تیغ در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به آمار دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در چهار ماهه سال گذشته 28 شکارچی غیرمجاز در استان دستگیر شده بودند که از این افراد 12 سلاح غیر مجاز و 14 لاشه حیوان شکار شده که اغلب آنها جزو پستاندار بودند، کشف و ضبط شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ,  صبح قزوین,  ,


وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 21 شکارچی غیر مجاز در استان دستگیر شده اند که بیشترین آنها مربوط به مناطق الموت غربی، شرقی و طارم سفلی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین ابراز کرد: از این شکارچیان 15 قبضه سلاح مجاز و غیر مجاز و همچنین 9 لاشه انواع حیوانات از جمله پنج قطعه از پرندگان و چهار قطعه از پستانداران از جمله قوچ و میش و همچنین کل و بز کشف و ضبط شده است. 

وی اذعان کرد: با توجه به علاقه شیوخ عرب به پرندگان شکاری از جمله شاهین و بالابان و دست آموزی سریع این گونه پرندگان که به سودجویان برای شکار و صادرات غیرمجاز آنها انگیزه می‌بخشد.

این مسئول گفت: متاسفانه آمار زنده گیری این پرندگان با توجه به موقعیت جغرافیایی قزوین رو به افزایش است که البته اداره کل محیط زیست با در نظر داشتن زمان مناسب برای زنده گیری این پرندگان (اواسط مرداد تا اواخر آذر ماه) تمهیدات لازم را در جهت جلوگیری از این معضل به اجرا درآورده است. 

وی بیان کرد: بیشترین میزان زنده گیری این گونه پرندگان در مناطق دشتی استان از جمله شهرستان بوئین زهرا و برخی از مناطق آبیک و آوج گزارش شده است. 

جهان تیغ با اشاره به لزوم همکاری مردم با محیط بانان برای حفاظت بهتر از محیط زیست، افزود: شهروندان می‌توانند طی 24 ساعت شبانه روز در صورت مشاهده شکارچیان و تخریب کنندگان محیط زیست با شماره 33374900 تماس حاصل کرده و مراتب را به یگان حفاظت اطلاع دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه