اخبار داغ

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان:

اختلالات اقتصادی کشور حاصل جدایی ما از مسجد درمانی است/ فعالیت 5 هزار و 330 مسجد در استان اصفهان

اختلالات اقتصادی کشور حاصل جدایی ما از مسجد درمانی است/ فعالیت 5 هزار و 330 مسجد در استان اصفهان
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با تاکید بر اینکه امروز دشمن در پی جدایی مردم از مسجد، معنویت و دیانت است، گفت: مسجد محور و کانون هدایت شونده، بازدارنده و نگه دارنده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام محمدرضا صالحیان امروز در نشست خبری خود به مناسبت روز جهانی مسجد اظهار کرد: در روایتی امام محمد باقر(ع) می فرماید هر کسی خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود بر اساس روایات، چند چیز است که روزی انسان را زیاد می کند که دائم الوضو بودن و خیرخواه دیگران بودن از عوامل افزایش روزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,


وی با اشاره به روز خبرنگار در چند روز گذشته بیان کرد: یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که دشمنان ما به خوبی از بعد رسانه و خبرنگاری در جبهه باطل خود استفاده می کنند ولی متاسفانه امروز جبهه حق از خبرنگار استفاده حداقلی می کند.

,
,

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تصریح کرد: خبرنگاری مربوط به اسلام و تشیع و ریشه اصلی آن در کربلا است، ولی جهان غرب چیزی که ریشه در مکتب ما دارد را برداشت کرده و بر آن تمرکز می کند ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم.

,

وی به تبیین نقش مسجد در سطح جامعه پرداخت و تاکید کرد: اختلالات اقتصادی امروز ما در کشور حاصل جدایی ما از مسجد درمانی و جدایی معنویت و دیانت از جامعه است.

,

حجت الاسلام صالحیان با بیان اینکه امروز دشمن در پی جدایی مردم از مسجد، معنویت و دیانت است، گفت: مسجد محور و کانون هدایت شونده، بازدارنده و نگه دارنده است

,

وی ابراز کرد: مسجد یک کانون بازدارنده از بدی ها و رذایل، هدایت کننده و یک کانون نگه دارنده اخلاق، سیاست، سبک زندگی در سطح جامعه است، لذا پیامبر اکرم(ص) در زمان هجرت به مدینه، نخستین کاری که می کند، ساخت مسجد است.

,

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان اذعان کرد: قانون هیچ گاه نمی تواند به تنهایی یک کنترل کننده باشد، آنچه که می تواند کنترل کننده باشد ایمان و دیانت است که از کانون مسجد می تواند در مسجد متجلی شود.

,

وی با تاکید بر اینکه روح انقلابی گری را باید از طریق مسجد در جامعه تقویت کنیم، گفت: روزهای این دهه جهانی مسجد را بر اساس محورهای مهم نامگذاری کردیم که به این ترتیب است؛ روز اول مسجد، ولایت و امامت، روز دوم به نام مسجد و قرآن، روز سوم مسجد و سبک زندگی، روز چهارم به نام مسجد و مقاومت بر محور تربیت شهید حججی ها، روز پنجم مسجد و انتظار بر محور آینده ای که تشیع برای خود ترسیم کرده است، روز ششم مسجد و خانواده، روز هفتم مسجد و اقتصاد، روز هشتم مسجد و جوانان، روز نهم مسجد و نقش پیدایش تمدن اسلامی و روز دهم مسجد، انقلابی گری و استکبار ستیزی است.

,

صالحیان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر کارکرد بهتر ائمه جماعات در مساجد عنوان کرد: ما به ائمه جماعات توصیه کرده ایم که مشاورانی برای موضوعات مختلف داشته باشند که از جمله مشاوره در امور کسبه اطراف مسجد، مشاوره در زمینه ایجاد فضا برای حضور زنان خانه دار، مشاوره برای دانش اموزان و ارتباط با نوجوانان است.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز باید همه کشور در زمینه های مختلف همچون صدا و سیمای ما، فیلم سازی، قوانین و دولت و همه و همه هماهنگ باشند تا جوان ما جذب مسجد شود.

,

وی اضافه کرد: ما هم معتقدیم که ائمه جماعت در جذب جوانان به مسجد تاثیرگذار هستند ولی این ناهمگونی موجود در کشور حول تربیت یک جوان دینی در سطح جامعه باعث کم رنگ شدن حضور جوانان در مسجد شده است.

,

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی  به امور مساجد استان اصفهان یادآور شد: در حال حاضر 5 هزار و 330 مسجد در سطح استان و قریب به هزار و 100 مسجد در مناطق 15 گانه در شهر اصفهان وجود دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: همچنین 5 هزار ائمه جماعت در سطح استان فعالیت می کنند که از این تعداد هزار و 400 ائمه جماعات متعلق به شهر اصفهان است.

,

حجت الاسلام صالحیان تاکید کرد: بر اساس آمار استاندارد حداقل باید یک هزار و 600 مسجد دیگر در سطح استان ساخته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه