اخبار داغ

رئیس فرهنگ و ارشاد تربت حیدریه:

سومین سوگواره پرده خوانی خراسان بزرگ در تربت حیدریه برگزار می شود

سومین سوگواره پرده خوانی خراسان بزرگ در تربت حیدریه برگزار می شود
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه گفت: سومین سوگواره منطقه ای پرده خوانی قدسیان با حضور استان های سه گانه خراسان محرم امسال (سی ام و سی و یکم شهریور ماه) در تربت حیدریه برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت افزود: سوگواره با هدف حفظ و احیای هنر پرده خوانی و ترویج نمایش‌ های دینی در مکان‌ های مذهبی و عمومی و نیز ارتقای سطح کمی و کیفی نمایش های آیینی در سطح جامعه برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی در خصوص ضوابط شرکت در سوگواره گفت: سوگواره بصورت غیررقابتی برگزار می شود و در طول برگزاری مراسم، گروه های شرکت کننده میهمان ستاد برگزاری خواهند بود.

,

 

,

حسن زاده افزود: همچنین کلیه پرده خوانان متقاضی شرکت در سوگواره می بایست یک نسخه از پرده خوانی خود را بر روی لوح فشرده با کیفیت و صدای مطلوب به همراه فرم تقاضای حضور به همراه اسامی منابع استفاده شده تا مهلت مقرر به آدرس دبیرخانه سوگواره ارسال کنند

,

 

,

.
وی گفت: به کلیه گروه های شرکت کننده با توجه به سطح کیفی، تعداد اجراها و نیز بعد مسافت، کمک هزینه حمایتی حداکثر تاسقف پنج میلیون ریال پرداخت می شود.

,
,

 

,

حسن زاده اظهار داشت: گروه های شرکت کننده در مکان های از پیش تعیین شده از سوی ستاد برگزار کننده شامل هیات مذهبی و پارک های سطح شهر، به اجرای مجلس پرده خوانی می پردازند، اما در عین حال اولویت انتخاب با مجالسی است که کمتر خوانده و شنیده شده است.

,

 

,

به گفته رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: استفاده از روایات و قصص بر اساس منابع معتبر مورد تاکید است و به کلیه شرکت کنندگان و میهمانان، گواهی حضور اعطا خواهد شد.

,

 

,

حسن زاده در خصوص گاه شمار سوگواره با بیان اینکه انتشار فراخوان شرکت در سوگواره نیمه دوم مردادماه جاری است، گفت: مهلت دریافت مدارک گروه های شرکت کننده تا 15 شهریور ماه و زمان برگزاری نیز در روزهای سی ام و سی و یکم شهریور ماه امسال خواهد بود و علاقه مندان به شرکت در سوگواره می توانند تقاضای خود را به آدرس: تربت حیدریه، خیابان باغ ملی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا با تلفن 09384854151 تماس حاصل کنند.

,

 

,

وی همچنین گفت: سوگواره با همکاری معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی، انجمن هنرهای نمایشی استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر تربت حیدریه برگزار می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه