اخبار داغ

امام جمعه جیرفت پاسخ داد؛

چگونه از روز عرفه بیشترین بهره معنوی را ببریم؟

چگونه از روز عرفه بیشترین بهره معنوی را ببریم؟
امام جمعه جیرفت گفت: روز عرفه از روزهایی است که احتمال برآورده شدن حاجت در این روز بسیار است ؛ بنابراین انسان حوائج در ایعاد مختلف مد نظر قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر امام جمعه شهرستان جیرفت در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص بزرگداشت روز عرفه گفت: این روز یکی از روزهایی است که در دین مبین اسلام بسیار به آن تأکید شده است؛ به این معنی که در این روز عبادت و بندگی برای خداوند متعال است و خوش به سعادت کسانی که در صحرای عرفات می توانند از این روز بهره ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: در روز عرفه توصیه شده است که  انسان روزه دار باشد؛ البته اگر روزه باعث شود که انسان از فیض دعا و حال توجه به آن محروم شود بهتر این است که روزه نگیرد و به دعا و مناجات بپردازد.

,

امام جمعه جیرفت در رابطه با اینکه انسان چه کاری انجام دهد که حال توجه به آن بیشتر باشد، عنوان کرد: یکی از بهترین اقدامات این است که انسان پیش از روز عرفه حالت توجه و ذکر را در وجود خود بیشتر کند؛همان گونه که آدمی مهمانی می خواهد برود از چند روز قبل خود را محیا می کند؛ خوب است که انسان قبل از روز عرفه اگر امکان داشته باشد روزه دار باشد و به تلاوت قرآن بپردازد و توسل و دعا کند.

,

این مقام مسئول با اشاره به مطلب فوق افزود: انجام این کارها موجب زمینه حضور انشان و توجه وی به دعا و مناجات خواهد شد؛ لذا انسان توجه داشته باشد  که از حالا  بیش بینی کند که این مراسم را کجا  دهد که حال و هوای معنوی بیشتری داشته باشد تا بتواند از فیض دعای عرفه بهره مند شود.

,

حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر ابراز کرد:  روز عرفه از روزهایی است که احتمال برآورده شدن حاجت در این روز بسیار است ؛ بنابراین انسان حوائج در ایعاد مختلف مد نظر قرار دهد.

,

وی گفت: در بعد جهانی مهمترین دعا تعجیل در فرج حضرت بقیه الله(عج) است که انسان برای زمینه سازی دعا کنیم که هر چه سریع تر اتفاق بیافتد.

,

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: با توجه به اینکه هم اکنون شیعیان اقصی نقاط دنیا در اوج مظلومیت هستند خوب است که انسان برای نجان آنها و از بین رفتن ظالمین دعا کند.

,

حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر دعاهایی که باید مد نظر قرار دهیم دعا برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و دعا برای سلامتی رهبر معظم انقلاب می باشد؛ این ها خواسته های مهمی است که انسان باید از درگاه خداوند متعال مسئلت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه