اخبار داغ

سه شنبه انجام می شود؛

زمزمه دعای عرفه در ۴۰ بقعه و امامزاده استان زنجان

زمزمه دعای عرفه در ۴۰ بقعه و امامزاده استان زنجان
دعای عرفه در40 بقعه و امامزاده استان زنجان،همزمان با روز عرفه زمزمه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،دعای عرفه امام حسین(ع) -  بنابر روایات، آن حضرت در روز نهم ذی‌الحجه ، در صحرای عرفات خوانده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

شیعیان این دعا را در روز عرفه و در صحرای عرفات و نیز در مساجد مناطق دیگر جهان می‌خوانند. دعای عرفه، در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی است.

,

همچنین همزمان با سراسر کشور، دعای روح بخش عرفه در مساجد و امامزاده های استان زنجان برگزار می شود.

,

مراسم دعای عرفه در امامزاده سید ابراهیم زنجان هم ساعت 15 روز سه شنبه به صورت زنده از شبکه استانی  اشراق پخش خواهد شد.

,

زمزمه دعای عرفه و مداحی  و روضه خوانی عاشقان اهل بیت (ع ) از برنامه های این مراسم است،امامزاده سیدابراهیم (ع ) زنجان و مسجد حسینیه اعظم زنجان هم به صورت ویژه میزبان مومنان زنجانی هستند .

,

گفتنی است، مراسم دعای عرفه با حضور اساتید مداحی استان زنجان در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

,

* روز عرفه، روز درخواست از خداوند

, * روز عرفه، روز درخواست از خداوند,

در روایتی است که از پیغمبر اکرم(ص) نقل شده است که خداوند وحی فرستاد به بعضی از پیامبرانش که این متن وحی الهی است که بر فرض که اهل هفت آسمان و تمام زمین، همگی از من درخواست کنند و به هرکدام هرچه که خواستند را بدهم، از خزانه، حکومت و فضل الهی ذره‏ای کاسته نمی‌شود؛ حتی مثل یک بال پشه هم از خزانه من کم نمی‌شود؛ و چه‏طور ممکن است که از فضل الهی کاسته شود در حالی که من سردمدار آن هستم!؟

,

 

,

* روز امید خوشبختی برای همه

, * روز امید خوشبختی برای همه,

روایتی دیگری از امام زین العابدین (ع) علیه آمده که محدث قمی هم آن را در مفاتیح نقل کرده است؛ در آن روایت آمده است که روز عرفه بود و حضرت دیدند که سائلی دارد از مردم، یعنی غیر خدا، درخواست می‌کند؛ حضرت به او فرمود: وای بر تو! در چنین روزی از غیر خدا تقاضا و درخواست می‌کنی!؟ و حال آنکه امید می‌رود در چنین روزی فضل الهی شامل طفل‌هایی شود که در رحم مادر هستند. امید است که اینها خوشبخت و سعادتمند شوند.

,

, ,

* روز عرفه، روز دعا و درخواست

, * روز عرفه، روز دعا و درخواست,

یکی از آن مقاطعی که این اسلحه بردش بیشتر است و در اجابت سرعت دارد، ‌روز عرفه است. حتی تعبیر امام باقر(ع) این است که اصلا‌ روز عرفه، روز دعا و درخواست از خداوند است. یعنی در این مقطع زمانی بخصوص سرعت اجابت دعا بیشتر است.

,

 

,

* تنها امید جاماندگان

, * تنها امید جاماندگان,

حضرت امام جعفر صادق(ع) فرمودند: اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد غفران برای او نیست مگر آنکه عرفه را درک کند.

,

از این روایت دو مطلب به دست می‏آید: یکی، عظمت ماه مبارک رمضان از نظر گسترش مغفرت الهی است که همه را در بر می‌گیرد. دوم، عظمت عرفه است. در ماه مبارک رمضان، زمان مطرح است. ممکن است برای عرفه هم زمان مطرح باشد؛ یعنی روز خاص و هم مکان مورد نظر باشد که آن زمین عرفات است. ولی مسلّماً زمان در اهمیت موضوع دخالت دارد که روز عرفه است.

,

* فضیلت زایرین امام حسین (ع) در عرفه

,

مسئله مهم در روز عرفه زیارت امام حسین (ع ) است که در حدیث آمده است خداوند قبل از آنکه به سرزمین عرفات نظر کند، به زایرین امام حسین(ع ) نظر می‌افکند و این نظر افکندن در زمان‌های حساس و سرنوشت‌ساز مانند شب قدر، عید فطر، عید قربان و عید غدیر می‌باشد که افضل اعمال در این زمان‌ها زیارت امام حسین(ع ) است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه