اخبار داغ

پارازیت گرانی بازار به دام های عید قربان رسید/گوسفند زنده یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان!

پارازیت گرانی بازار به دام های عید قربان رسید/گوسفند زنده یک میلیون و  ۵۰۰ هزار تومان!
با وجود آن که کمتر از دو روز به عید قربان زمان باقی است قیمت گوسفند در بازار دام زاهدان به یک میلیون و 500هزار تومان رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی کمتر از دو روز تا عید قربان فرصت باقی مانده که همچنان شاهد تکاپوی مردم در برقراری هرچه بهتر این عید که یکی از بزرگترین اعیاد مذهبی مسلمانان است، هستیم.
همه ساله در این ایام به سبب افزایش تقاضا نگرانی‌های خاصی از حیث کمبود دام زنده و نوسان قیمت در بازار به وجود می آید چرا که افراد سودجو با برهم زدن نظم بازار در نظر دارند از این فرصت پیش آمده سود بیشتری را عاید خود کنند.
آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که امسال هم بازار از این نوسان قیمت بی نصیب نمانده و با وجود آن که کمتر از دو روز به عید قربان زمان باقی است زمزمه التهاب بازار دام زنده به گوش می‌رسد.  
ریگی یکی از شهروندان زاهدانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون افزود: چندین روز است که در بازار دام زاهدان مشغول چانه زنی برای خرید یک گوسفند هستم اما قیمت های نجومی دام به بهانه عید قربان قدرت خرید را از مردم گرفته است به گونه ای که قیمت یک گوسفند از 800 هزار تومان شروع و به یک میلیون و 700 هزار تومان خاتمه می یابد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
, :,
,
, ,

وی ادامه داد: مسئولان باید پیش بینی چنین روزی را از مدت ها قبل در برنامه کاری خود می گنجاندند و نظارت خود بر بازار دام را افزایش می دادند تا مردم در برگزاری این عید که یکی از اعیاد بزرگ مردم به ویژه در سیستان وبلوچستان است با مشکل مواجه نشوند و گرانی بیش از اندازه مانع خرید دام قربانی آنها نشود.
بزی یکی دیگر از شهروندان که مشغول چانه زنی برای خرید یک گوسفند بود، به خبرنگار ما گفت: گرانی بازار بر دام های عید قربان اگر چه باعث سواستفاده برخی سودجویان است اما شیرینی این عید را به کام شهروندان تلخ کرده؛ به یاد دارم هرسال برخی شهروندان 4-3 گوسفند برای این عید خریداری می کردند اما امسال هر کس را در میدان دام زاهدان مشاهده می کنم از گرانی ها دم می زند و می گوید قیمت های نجومی عرضه و فروش دام مانع خرید یک گوسفند برای انجام دادن تکلیف دینی آنها شده است.
 
,
,
, ،,
,
, ,

شه بخش دیگر شهروند زاهدانی هم در این خصوص بیان کرد: با توجه به اینکه بزرگ خانواده محسوب می شوم در روز عید قربان پذیرای میهمانان زیادی هستم؛ آن چه امروز در میدان بازار دام زاهدان مشاهده می شود گلایه مردم از گرانی و سواستفاده سودجویان است که قیمت گوسفند زنده را بالا برده است.
وی ادامه داد: چندین گوسفند برای خرید انتخاب کرده ام اما قیمت هرکدام از آنها بیش از یک میلیون تومان است که این گرانی در بازار دام و عدم نظارت مسئولان بر عرضه و فروش دام به ویژه در اعیاد مناسبتی کام مردم را تلخ کرده و منجر به گلایه آنان شده است.
 
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه