اخبار داغ

اندر حکایت یک طرح مبهم؛

ساز ناکوک کارورزی در کرمانشاه /صف طولانی و ناامیدی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از تدبیر دولت

ساز ناکوک کارورزی در کرمانشاه /صف طولانی و ناامیدی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از تدبیر دولت
۳۵ درصد جمعیت بیکاران استان کرمانشاه فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند، اما با گذشت یکسال از طرح کارورزی تنها ۴۵۰ قرارداد در کرمانشاه منعقد شده است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  مرصاد ، پس از مدتها طرح موضوع و دمیدن در بوق و کرنا برای تدبیر دولت در مورد کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و رونمایی از این طرح در تیرماه سال قبل ثبت‌نام برای طرح کارورزی آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

در این میان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام خبر رونمایی از این سامانه اعلام کرد که افراد تحصیلکرده جویای کار با ثبت‌نام در این طرح و حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند که در نهایت مشمول بیمه حوادث و یک سوم حداقل دستمزد خواهند شد.

,

گذشته از نگاه واقعی مسکن بودن این طرح البته به صورت موقت و آن هم به منظور کاستن از آمار بیکاری‌های روزافزون، شاید در نگاهی خوشبینانه‌تر بتوان آن را فرصتی برای جوانان تلقی کرد.

,

با این حال این موضوع پس از گذشت یکسال آن گونه که باید و شاید مورد اقبال کارفرمایان و رضایت خیل بیکاران قرار نگرفته است هرچند اندکی ناچیز از شمار آمار بیکاری های گسترده کاسته است.

,

با وجود اینکه  35 درصد جمعیت بیکاران استان کرمانشاه فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند، اما با گذشت یکسال از طرح کارورزی تنها 450 قرارداد در کرمانشاه منعقد شده است!

,

 

,

450 قرارداد کارورزی منعقد شده 515 مهارت‌آموز جذب شده‌اند

,

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: ۴۵۰ قرارداد کارورزی در کرمانشاه منعقد شده وتعداد 515 مهارت آموز جذب شده اند

,

وی اظهار داشت: سهمیه تخصیصی به استان در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ۷ هزار و ۴۲۵ نفر بوده که در این میان ۸۷۷ واحد پذیرنده کارورز و هشت هزار و ۲۲۴ کارورز واجد شرایط در سامانه مذکور ثبت نام کردند که در نهایت ۴۵۰ قرارداد منعقد شده است.

,

عزیزی افزود: سهمیه تخصیصی به استان در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی یک هزار و ۲۲۰ نفر است که تعداد واحد مهارت آموزی متقاضی ۲۶۳ و تعداد مهارت آموز جذب شده ۵۱۵ نفر بوده است.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تعداد کارورزها بیشتر از سهمیه ثبت نام کردند اما آمار واحدهای پذیرنده کم است در حالی که در این طرح حقوقها به موقع به کارورزان پرداخت می شود اما متاسفانه واحدهای فعال عمدتا در این طرح ثبت نام نکرده اند.

,



آماری از بیمه شدگان طرح کارورزی نداریم

حمیدرضا قاسمی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد  با اشاره به آمار بیمه‌شدگان طرح کارورزی اظهار داشت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی طرح کارورزی است و با توجه به این مقوله آماری از بیمه شدگان این طرح نداریم.

,
,
,
,
,

وی افزود: کارورزان در ابتدای کار بیمه نمی‌شوند و پس از اتمام مدت و در صورت جذب و انعقاد قرارداد بیمه می شوند.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: این افراد یک سال تا ۲ سال می توانند کارورزی کنند و پس از دوره مذکور اگر در کارگاه ها بمانند و شاغل شوند بیمه می شوند.

,

وی گفت: بعید است تاکنون کسی بیمه شده باشد اما آمار کسانی که مشمول بیمه خواهند شد در دست ادارکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

,

به گزارش مرصاد، سرنوشت مبهم این طرح و عدم موفقیت آن در جذب فارغ‌التحصیلان به بازار کار تنها موجب ناامیدی بیشتر این قشر تحصیلکرده از سیاست‌های اشتغال‌زایی دوت شده است و باید برای آن چاره‌‌ای اندیشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه