اخبار داغ

مسئول مراسم رونمایی از کتاب «آیین آیینه‌دار»:

طرح «معرفی چهره های ماندگار رسانه» در اصفهان کلید خورده است/ گلناری «آیین آیینه دار» اهالی رسانه

طرح «معرفی چهره های ماندگار رسانه» در اصفهان کلید خورده است/ گلناری «آیین آیینه دار» اهالی رسانه
مسئول ستاد بزرگداشت مراسم رونمایی از کتاب «آیین آیینه‌دار» گفت: در دی ماه 95 طرحی با عنوان «معرفی چهره‌های ماندگار رسانه» در هیئت ‌مدیره خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان به تصویب رسید که در اولین گام از منصور گلناری به عنوان آیین آیینه دار اهالی رسانه تجلیل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ به پاس تجلیل از خدمات 22 ساله در خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان و بیش از سه دهه فعالیت رسانه‌ای استاد منصور گلناری، مراسم رونمایی از کتاب «آیین آیینه‌دار» صبح امروز با حضور اصحاب رسانه استان اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اصفهان با حضور جمعی از اهالی رسانه اصفهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این کتاب به بیان فعالیت های این استاد رسانه ای از دیدگاه خبرنگاران، عکاسان و دیگر شخصیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پرداخته و مراحل تنظیم و انتشار آن نزدیک به یک سال زمان برده است.

,

همکاری 20 تن از اهالی رسانه برای تهیه کتاب آیین آیینه دار

, همکاری 20 تن از اهالی رسانه برای تهیه کتاب آیین آیینه دار, همکاری 20 تن از اهالی رسانه برای تهیه کتاب آیین آیینه دار,

مسئول ستاد بزرگداشت مراسم رونمایی از کتاب «آیین آیینه‌دار» در ابتدای این برنامه، اظهار کرد: در دی ماه 95 طرحی با عنوان «معرفی چهره‌های ماندگار رسانه» در هیئت ‌مدیره خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان به تصویب رسید که بر همین مبنا تصمیم گرفتیم در اولین گام این طرح از چهره ماندگار رسانه استان اصفهان تقدیر کنیم.

,

صادق هادی ادامه داد: معتقدم تجلیل از استاد گلناری به عنوان آیین آیینه دار اهالی رسانه امروز برای جامعه رسانه‌ای لحظه‌ای به یادماندنی خواهد بود چرا که او بیش از 2 دهه مدیریت خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان را برعهده داشته است.

,

مسئول ستاد بزرگداشت مراسم رونمایی از کتاب «آیین آیینه‌دار» با اشاره به روند تهیه این کتاب، گفت: گردآوری محتویات کتاب «آیین آیینه‌دار» از اردیبهشت ماه سال 96 با همکاری 20 تن از اصحاب رسانه آغاز شد  اما به دلیل اینکه عمر هیئت‌مدیره سابق خانه مطبوعات استان اصفهان به دلیل دخالت وزارت ارشاد پیش از موعد مقرر به اتمام رسید، جمعی دیگر از اصحاب رسانه استان اصفهان طرح «معرفی چهره‌های ماندگار رسانه» را ادامه دادند.

,

وی افزود: طی 1,5 سال گذشته با همکاری فرهیختگان رسانه‌ای و صاحبان قلم استان اصفهان، درباره عملکرد استاد گلناری مصاحبه‌هایی صورت گرفت و در کتاب «آیین آیینه‌دار» گردآوری شد.

,

تهیه این کتاب خودجوش بوده است

, تهیه این کتاب خودجوش بوده است, تهیه این کتاب خودجوش بوده است,

هادی از انتشار کتاب «آیین آیینه‌دار» در تیراژ هزار جلد خبر داد و عنوان کرد: این کتاب، متشکل از 136 صفحه است که 77 صفحه آن به مطالب و متون مربوط به فرهیختگان رسانه استان اصفهان اختصاص و بدون سفارش هیچ ارگان و نهادی و به صورت خود جوش انتشار یافته است.

,

وی با بیان اینکه تصاویر ماندگار فعایت های استاد گلناری از سال 73 و از زمان تأسیس خانه مطبوعات به بعد نیز در این کتاب جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: دیدگاه‌های فرهیختگان بدون هیچ کم و کاستی در این کتاب آمده است البته شاید کمتر اتفاق افتاده باشد که شخصیتی فرهیخته و رسانه‌ای را به زنده بودن تجلیل و نکوداشت کرده باشیم بنابراین می توان گفت این نکوداشت یک سنت‌شکنی در این عرصه است.

,

خبرنگاران ثانیه به ثانیه وقت خود را صرف مردم می‌کنند

, خبرنگاران ثانیه به ثانیه وقت خود را صرف مردم می‌کنند, خبرنگاران ثانیه به ثانیه وقت خود را صرف مردم می‌کنند,

اصغر مختاری، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه خبرنگاران ثانیه به ثانیه وقت خود را صرف مردم می‌کنند و به همین دلیل باید در تمامی طول سال قدردان آنها باشیم، اظهار کرد: عموم افرادی که در استان اصفهان فعالیت رسانه ای دارند، از خدمات استاد گلناری اطلاع داشته و قدردان زحمات این پیشکسوت رسانه هستند و جای بسیار خوشحالی است که از استادان حوزه رسانه در زمان حیاتشان تجلیل می شود.

,

وی ادامه داد: بنده به عنوان معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، پیام قدردانی حجت‌الاسلام انصاری مدیرکل ارشاد استان اصفهان را به استاد گلناری می‌رسانم چراکه ایشان در یک سفر استانی بوده و امکان حضور در این مراسم را نداشتند.

,

اهالی زندگی مسئولانه وعاشقانه را انتخاب کرده اند

, اهالی زندگی مسئولانه وعاشقانه را انتخاب کرده اند, اهالی زندگی مسئولانه وعاشقانه را انتخاب کرده اند,

رئیس سابق خانه مطبوعات استان اصفهان نیز در ادامه با قدردانی از تمامی کسانی که برای چنین برنامه ای تلاش کردند، گفت: همه افراد جامعه یا یک زندگی جاهلانه دارند و یا یک زندگی مسؤولانه؛ عده‌ای در طول زندگی خود را به جهالت می‌زنند و نسبت به اطرافیان خود بی‌تفاوت هستند، این عده تنها به دنبال ثروت‌اندوزی هستند و چیزی به نام خدا در زندگی آنان نقشی ندارد، اما عده دیگری زندگی مسئولانه دارند و در مقابل همه چیز و همه‌کس احساس مسئولیت می‌کنند.

,

منصور گلناری با بیان اینکه البته عده ای هم هستند که زندگی مسئولانه را انتخاب می کنند که اهالی رسانه هم از همین قشر هستند، افزود: برخی زندگی عاقلانه و برخی زندگی عاشقانه دارند، عقل چیز خوبی است اما در زندگی بشر عقل مشکل‌ساز می‌شود چراکه افراد را پایبند به امور دنیوی می‌کند.

,

وی یادآورشد: زندگی عاقلانه یعنی به دنبال مشاغلی برویم که استخدام رسمی و آینده‌دار دارند، زندگی عاقلانه این نیست که انسان در گرمای 55 درجه مناطق جنگی، روی خاک گرم، روی کانال‌ها، در دارخوئین، بدون آب و غذا بماند و جان عزیز خود را در طبق اخلاص قرار دهد چراکه عقل می‌گوید به شهر و محل زندگی‌ات بازگرد.

,

گلناری تأکید کرد: آنچه که رزمندگان دوران دفاع مقدس را در آن شرایط نگه داشت، چیزی جز عشق نبود و همین امر بود که باعث شد تا آزادگان دوران دفاع مقدس 10 سال یا بیشتر بتوانند مقاومت کنند.

,

وی اضافه کرد: چیزی که یک خبرنگار را با این شرایط سخت در این حرفه نگه می‌دارد و آینده‌ای عقلانی را برای خود متصور نیست و عاشقانه در این کار باقی می‌ماند، چیزی به جز عشق نیست که جای تبریک و قدردانی دارد.

,

رئیس سابق خانه مطبوعات استان اصفهان با بیان این که از ابتدا با برگزاری این تجلیل مخالف بوده‌ام، تصریح کرد: البته معتقدم نه برای مصداق بلکه برای نفس کار، تجلیل از خدمات و اقدامات اصحاب رسانه کار خوبی است؛ باید قدر یکدیگر را بدانیم، به همدیگر بیشتر محبت کنیم و از صمیم قلب یکدیگر را دوست داشته باشیم.

,

وی در پایان ضمن تقدیر از خانواده خود که در طول این سال‌ها مشکلات زیادی را متحمل شدند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ام همواره من را همراهی و تشویق کردند که از آنان صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم که هم پدر خوبی، هم همسر خوبی و هم خبرنگار خوبی باشم.

,

گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان عرصه رسانه و همچنین خبرنگاران و عکاسانی که در تألیف و تهیه کتاب آیین آیینه‌دار همکاری داشته‌اند، تجلیل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه