اخبار داغ

برگزاری بزرگترین اجتماع مذهبی شرق هرمزگان در عید قربان/ ورود بیش از ۱۵ هزار زائر به امامزاده سید نجم الدین بشاگرد

برگزاری بزرگترین اجتماع مذهبی شرق هرمزگان در عید قربان/ ورود بیش از ۱۵ هزار زائر به امامزاده سید نجم الدین بشاگرد
اجتماع مردم شرق هرمزگان در روز عید قربان مقابل امام زاده سید نجم الدین بزرگترین اجتماع خودجوش مذهبی بشاگرد است که بیش از ۱۵۰۰۰ نفر برای زیارت و بهره مندی از برنامه های مذهبی و فرهنگی به این منطقه سفر می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام مرتضی میران نژاد، معاونت تبلیغ و امور کاربردی حوزه های علمیه شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار فرهنگکده با اشاره به فرارسیدن روز عرفه و عید بزرگ قربان، اظهار داشت: امسال طبق روال گذشته دعای عرفه در امام زاده سید نجم الدین برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگکده ,

معاونت تبلیغ و امور کاربردی حوزه های علمیه شهرستان بشاگرد افزود: طلاب این شهرستان و نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران منوجان متولیان اصلی برگزاری دعای عرفه و برنامه های فرهنگی در روز عرفه و عید قربان هستند.

,

میران نژاد در ادامه به اجتماع مردم در امام زاده سید نجم الدین بشاگرد اشاره کرد و گفت: این امامزاده بزرگوار از سلاله امام سجاد (ع) است که در میان مردم بشاگرد از قرن های پیش از عزت و احترام ویژه ای برخوردار بوده و هر ساله زائرین از سرتاسر هرمزگان و همچنین برخی از شهرستان های استان کرمان برای زیارت به این منطقه سفر می کنند.

,

وی افزود: به دلیل ظلم و جور هایی که در حق ائمه (ع) در آن زمان شده ایشان مجبور به ترک وطن شدند و به بشاگرد سفر کرده که دبه دلیل سختی راه جان خود را از دست داده اند.

,

   

, ,

معاونت تبلیغ و امور کاربردی حوزه های علمیه شهرستان بشاگرد اجتماع مردم در روز عید قربان در امام زاده سید نجم الدین را بزرگترین اجتماع خودجوش مذهبی مردم در بشاگرد دانست و از ورود ۱۵ هزار نفر در این روز برای زیارت خبر داد.

,

میران نژاد اظهار کرد: این میزان حضور و عشق مردم به مناسبت های دینی در شرق هرمزگان کم سابقه بوده و نیاز به انعکاس در سطح کشور دارد.

,

وی به ضعف های موجود در زیر ساخت های رفاهی این امام زاده پرداخت و گفت: متأسفانه با وجود زائرین بسیار این امام زاده از کمترین زیر ساخت های رفاهی هم برخوردار نبوده و سال ها به حال خود رها شده است.

,

معاونت تبلیغ و امور کاربردی حوزه های علمیه شهرستان بشاگرد، ادامه داد: متأسفانه برای این حجم جمعیت فقط هفت چشمه سرویس بهداشتی بدون هیچ نظارتی وجود ندارد که این فقط نمونه ای از نبود امکانات در این در این امام زاده است.

,

میران نژاد با بیان اینکه می توان سید نجم الدین را به قطب فرهنگی بشاگرد تبدیل کرد، گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در این امام زاده، ظرفیت های آموزشی و فرهنگی بسیاری در این مکان وجود در این مکان وجود دارد که با ایجاد زیر ساخت های لازم می تواند یکی از مهمترین سنگر های فرهنگی در بشاگرد باشد.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، مذهبی، ورزشی، هنر و آموزشی و … در این امام زاده برنامه های ویژه ای اجرا می شود که در صورت حمایت از سوی نهاد های دولتی مربوطه می توان چه در بحث کمی و چه کیفی این ظرفیت‌ها را بهبود بخشید.

,

معاونت تبلیغ و امور کاربردی حوزه های علمیه شهرستان بشاگرد با دعوت از نهاد های دولتی در جهت حمایت های مالی و معنوی از برنامه های این امام زاده، اظهار کرد: تنها نهاد یاری دهنده ما در این راه کمیته امداد امام خمینی(ره) و گروه های جهادی از جمله کانون فرهیختگان والی و هیئت الزهرا بوده اند.

,

میران نژاد افزود: سالانه بیش از ۶۰ میلیون تومان نذورات مردمی از این امام زاده توسط اوقاف جمع آوری شده اما هیچ اثری از آن در امورات فرهنگی و عمرانی دیده نمی شود.

,

وی یادآور شد: از مسئولان ذی ربط جمع آوری این نذورات درخواست داریم که مبالغ جمع شده در اختیار نهاد های حاضر در این شهرستان قرار دهند تا با کمک خیرین و سازمان های فرهنگی، مشکلات زیر ساختی این امام زاده را برطرف کنیم.

,

وی در پایان با دعوت از مسئولان و مردم به همدلی، خاطرنشان کرد: اماکن متبرکه در سطح شهرستان به عنوان سنگر های مذهبی و فرهنگی نیاز به بازسازی و رسیدگی دارند و با تعامل به صورت هدفمند در زمینه تبلیغی و فرهنگی گام بر داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه