اخبار داغ

جوانان فارغ از فراغت؛

رواج آسیب های اجتماعی در جنوب کرمان، نتیجه نبود تفریحات سالم است

رواج آسیب های اجتماعی در جنوب کرمان، نتیجه نبود تفریحات سالم است
بی توجهی به اوقات فراغت جوانان باعث تشدید آسیب های اجتماعی می شود،اوقات فراغت به زمانی گفته می شود که فرد فارغ از هرگونه مشغله ای است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان،« حوصله ام سر رفته»، « تعطیلات تابستان و آخر هفته را چگونه سپری کنم؟» و … امثال این جمله ها را این روزها از زبان خیلی از جوانان و نوجوانان رودباری می شنویم یا خودمان گوینده آنها بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از , راه آرمان, راه آرمان,

متولدین دهه های ۷۰،۶۰ و ۸۰ که در گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال قرار دارند و بیش از نیمی از جمعیت فعال ایران را شکل می دهند این روزها و در سالیان اخیر با چالش مهمی مواجه هستند، نداشتن تفریح سالم در اوقات فراغتشان!

,

بی توجهی به اوقات فراغت جوانان باعث تشدید آسیب های اجتماعی می شود،اوقات فراغت به زمانی گفته می شود که فرد فارغ از هرگونه مشغله ای است.

,

تفریح سالم هم به معنای تفریحی است که به جسم و روح فرد و البته جامعه چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت آسیبی وارد نکند.

,

به گفته روانشناسان، تفریح در واقع شامل آن دسته از فعالیت‌ها می‌شود که افراد،بازی، شوخی وسرگرمی را برای بهبود خود یا برای اهدافی که خودشان تعیین کرده‌اند انتخاب می‌کنند، نه به خاطر سود و منفعت‌ها یا اهدافی که جامعه برایشان تعیین می‌کند.

,

این گروه های سنی، جمعیتی هستند که با برنامه ریزی صحیح از انرژی های فراوان و متراکم آنها می توان برای سازندگی کشور استفاده کرد و در عین حال بی توجهی به آنها تشدید انحراف ها و آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت. اوقات فراغت جوانان به مثابه شمشیری دولبه است، اگر از آن به طور اصولی استفاده شود نه تنها راهگشا است بلکه زندگی با برنامه، منسجم و هدفدار پیش روی انسان قرار می دهد.

,

رواج آسیب های اجتماعی، نتیجه نبود تفریحات سالم

, رواج آسیب های اجتماعی، نتیجه نبود تفریحات سالم,

حامد عمرانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبارجنوب گفت: باتوجه به اینکه آسیب های اجتماعی طی چند سال گذشته همواره جزء دغدغه های رهبر معظم انقلاب بوده است لذا ضرورت دارد مسئولان و روحانیون شهرستان به عنوان یک وظیفه شرعی با حساسیت بیشتری به این مسئله ورود نمایند.

,

این مقام قضائی تصریح کرد:نبود امکانات و فضای مناسب ورزشی و تفریحی سالم برای شهروندان و جوانان موجب تشدید آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در این شهرستان محروم شده است لذا می طلبد مسئولان امر توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه غول های تبلیغاتی و رسانه ای دنیا با تمام توان و امکانات هجمه های سنگینی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده اند،گفت:متاسفانه شاهد هستیم هنوز در برخی مناطق و روستاهای دور و محروم  امکانات تفریحی که نیست روستائیان با مشکل عدم آنتن دهی تلویزیون دیجیتال مواجه هستند.

,

در مناطق جنوبی استان فقر و آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد است

, در مناطق جنوبی استان فقر و آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد است,

نماینده مردم شهرستان‌های قلعه‌گنج، کهنوج، رودبار جنوب، فاریاب و منوجان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: امروز آسیب‌های اجتماعی یکی از مسائل اصلی جامعه است که مقام معظم رهبری با رهنمودهای خود بارها به مسوولان فرمودند با این مسئله به صورت علمی برخورد کنند.

,

احمد حمزه‌ای افزود: با ابراز تأسف امروز جامعه ما با پدیده زیادی مانند فقر، طلاق، سرقت‌ها، درگیری‌های خیابانی و آستانه پایین تحمل مردم، روبه‌رو است.

,

وی بیان داشت: در مناطق جنوبی استان فقر و آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد است و امیدواریم با ایجاد اشتغال توشز عین های اقتصادی این مشکل رفع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه