اخبار داغ

۱۳۵۰ هیئت مذهبی در استان اردبیل فعالیت می کند / حاج ارشد نوری از مرثیه سرایان حماسه خوان بنام کشور است

۱۳۵۰ هیئت مذهبی در استان اردبیل فعالیت می کند / حاج ارشد نوری از مرثیه سرایان حماسه خوان بنام کشور است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بیش از یک هزار و ۳۵۰ هیئت مذهبی و یک هزار ۶۰۰ مداح در استان اردبیل فعالیت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،حجت الاسلام و المسلمین مهدی ستوده شامگاه روز دوشنبه در مراسم آیین نکوداشت استاد حاج ارشد نوری اردبیلی در مسجد محمدیه اردبیل که باحضور پرشور مسئولان استانی و کشوری و مداحان عالی قدر و مردم حسینی اردبیل برگزارشد، اظهارداشت: بیش از هزار و ۳۵۰ هئیت مذهبی و هزار ۶۰۰ مداح در استان اردبیل فعالیت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

حجت الاسلام والمسلمین ستوده با اشاره به اینکه ۱۰ کانون مداحان و ۱۰ شورای اعضای مذهبی در استان فعالیت می کنند افزود: استان اردبیل یک استان حسینی و عاشورایی و همه مردم این استان علاقمند به فعالیت های مذهبی هستند که باید از این فرصت در امر ترویج فرهنگ عاشورایی بهره برد.

,

وی با بیان اینکه استاد حاج ارشد نوری از مداحان عالی قدر و از مرثیه سرایان حماسه خوان بنام کشور است، افزود : این استاد و پیشکسوت عرصه مداحی استان از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پدر یک شهید سرافراز انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: این شخصیت یک فرد پارسا،نیک سیرت با ویژگی ها خواص خود در عرصه مداحی و مرثیه خوانی دارای آوازه شهرت در سطح کشور است.

,

ستوده با اشاره به اینکه در جامعه امروزی نیازمند یک حرکت فرهنگی و انقلابی در امر ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه هستیم تصریح کرد: استاد حاج ارشد نوری سالیان سال در هیئت مسلم بن عقیل زحمات زیادی در امر ترویج فرهنگ عاشورایی را متحمل شده بود که امروز با برگزاری این مراسم پرشور و باشکوه آیین نکوداشت خواستیم گوشه های از زحمات این مرد بزرگ و انقلابی را تجلیل و گرامی بداریم.

,

وی با قدردانی از زحمات نهادهای مختلف استان در امر برگزاری این مراسم باشکوه گفت: این مراسم با همت نهادهای مختلف فرهنگی و مذهبی استان، شورای فرهنگ عموی، استانداری، صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری، هئیت های مذهبی ، سپاه حضرت عباس (ع) استان و صداوسیما برگزارشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه