اخبار داغ

با حضور رئیس جمهور؛

نخستین هواپیمای جنگنده ایرانی به نام «کوثر»تولید و به پرواز درآمد

نخستین هواپیمای جنگنده ایرانی به نام «کوثر»تولید و به پرواز درآمد
همزمان با روز صنعت دفاعی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل ۴ با نام کوثر تولید و به پرواز درآمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با روز صنعت دفاعی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل ۴ با نام «کوثر» با حضور رئیس جمهور تولید و به پرواز درآمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مشارکت دیگر سازمان های صنعتی وزارت دفاع، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و با مدد گرفتن از ساقی کوثر، آسمان ایران را به نام «کوثر» مزین کرده و حراست از سرزمین‌مان را به آن سپردند.

,

 

,

, ,

ارتقاء توان رزم و آموزش خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بومی سازی سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته نسل ۴، سامانه های مکانیکی و هیدرولیکی موتور با به کارگیری شبکه گسترده شرکت های دانش بنیان و سازمان های صنعتی وزارت دفاع، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام دیجیتال، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی ها و دستاوردهای تولید این هواپیماست.

,

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل ۴ قرار داده است.

,

این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید خواهد بود که نوع دو کابین علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه